thanks, sagres is inderdaad een nogo gebeuren in verband met de aflandige wind en tevens de vaak rotsachtige kust. Hier staat 's ochtends de wind aflandig en begin van de middag draait ie bijna 180 graden naar side-onshore. rond zevenen kan ie dan wel eens weer rustig gaan draaien naar aflandig.
Ik ga met aflandige wind niet de zee op...duurt echt te lang voordat je in Marokko bent
Ziet er idd relaxed uit hoor. Zat op maps te kijken, er ligt een soort geul voor het daadwerkelijke strand, moet je die eerst oversteken? Waar is de spot precies? Kan je er lopen/met de auto komen?
Inderdaad, die strook water is deel van een natuurgebied (ria formosa). Met behulp van een bootje word je overgebracht naar het strand en dan is het kwartiertje lopen, pakweg 800 mtr. Auto kun je gratis parkeren aan de boulevard en vanuit daar het bootje nemen (kost 1.50 voor retourtje). Als je op Google maps kijkt, zie je bij het strand (redelijk rechts) een lange steiger naar het strand toe met twee huisjes. 800 mtr naar rechts staat tegenwoordig een klein huisje en is de kites pot (das niet te zien op Google maps), maar daar volg je de bordjes van kiteschool eolis
Fuseta, da's pakweg 20 minuten van Tavira verwijderd....
ja, van daar kun je mooie downwinders doen naar Praia Barril of verder richting spanje naar cabanas de tavira. Ook ligt daar arroteia in de buurt met een mooie lagoon (kun je wel alleen naar toe als het laag water is, zou ik alleen aanraden met wat locals zodat je eventueel een lift van een vissersbootje kunt krijgen als je terug wilt en het is hoog water)
Het is wel aan te raden schoentjes mee te nemen, in de lagoons liggen veel scherpe mosselen!!
momenteel is het water best koud voor de tijd van het jaar, en de gast die je met full suit ziet varen is een braziliaan....die liep ook met een muts op rond en heeft het sowieso altijd koud. ik heb eigenlijk altijd gevaren met een 2/3 shortie.
hahahaha, tsja, ze zijn niet zo strikt daar betreffende regelgeving en zolang niemand klaagt heb je nergens last van. We steken die strook water tussen het stadje en het strand bij laag water ook wel vaak met de kite over zodat we niet met alle gear tussen de toeristen in het bootje hoeven
ja briljant, de hele week in die strook gevaren, net achter de golfbaan daar, helemaal top lekker privé strandje overdag en vlak water en ruimte wat een genot. Dit jaar nog maar een weekje boekje
Dit jaar voor het eerst zonder auto gedaan, ging prima. We zitten meestal in een vakantiepark (pedras da rainha) in cabanas de tavira, dus naar het strand gaan was goed te doen te voet. Taxis zijn ook niet heel duur. Er is verder ook een supermarkt op loopafstand dus in principe heb je alles wel in de buurt.
Reden was dat we de auto wel erg duur vonden dit jaar (50 euro per dag) in het hoogseizoen. Buiten het hoogseizoen zou ik wel een auto nemen, spots zoals arroteia, fuseta en praia barril zijn toch al snel 15 minuten tot een half uur rijden.