flysurfer voor een beginner

Thomar

Geen avatar

Berichten: 8
Augustus 03, 2014, 08:57:36
edit2Rapporteer  
in mijn zoektocht naar een 12m2 kite kwam ik deze advertentie tegen. dit betreft een 12 m2 flysurfer.
wie kan mij vertellen of deze geschikt is voor mij.

ik heb altijd gevlogen met grote vliegers (c.a. 7m2) onder andere de "PEEL" van Peter Lyn.
dus wel ervaring met matrassen.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m827191048-flysurfer-unity-12m-met-trapeze-en-board-nieuw.html

hopende op een reactie!

alvast bedankt!

Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #1 Augustus 03, 2014, 09:18:07
edit2Rapporteer  
Oude kite all maar goed
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #2 Augustus 03, 2014, 09:54:28
edit2Rapporteer  
Thomar, ligt aan je niveau. Hoever ben je? Heb je je lessen al gehad, kun je goed upwind varen? Tubekite is veel makkelijker qua relaunch als je nog redelijk vaak in het water lig.
Thomar

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #3 Augustus 03, 2014, 11:29:01
edit2Rapporteer  
oke dan toch maar tube kite thanks voor de info!
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #4 Augustus 03, 2014, 12:29:45
edit2Rapporteer  
Zo oud is de unity niet hoor  Wink
Ik heb ook als beginner met flysurfer gevaren . Maar ook  snel overgestapt .
Er wordt trouwens ook les mee gegeven .
Sommige mensen vliegen niet anders dan Foils anderen vinden ze maar niets .
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Augustus 03, 2014, 13:14:26
edit2Rapporteer  
Mijn ervaringen met Flysurfer als instapkite zijn niet zo positief. Maar dan praat ik wel over een hele tijd terug ... Psycho I en Speed I. .... dus een jaar of 10 geleden!

De Unity is nog niet zo oud en speciaal ontwikkeld voor instap en lesgeven en natuurlijk heeft Flysurfer in de loop der jaren zich doorontwikkeld.

Persoonlijk zou ik je geen foil adviseren om mee te beginnen op het water ..... wil je ook gaan landboarden en/of snowkiten dan wordt het weer een ander verhaal.


Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6 Augustus 03, 2014, 21:10:15
edit2Rapporteer  
Heb het 7 jaar geleden ook met flysurfer kites geleerd, ging prima hoor! Vaar en trouwens nu nog steeds mee....
Zeker de Unity waar jij het over hebt, zal daar prima geschikt voor zijn, goeie instap en freeride kite!
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #7 Augustus 03, 2014, 21:47:26
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Augustus 03, 2014, 23:51:09
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #9 Augustus 04, 2014, 00:06:51
edit2Rapporteer  
Nee geen ervaring mee, vandaar de vraagteken er achter. Maar ik dacht dat foilkites nutteloos werden eenmaal ze in het water vallen.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #10 Augustus 04, 2014, 07:55:26
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..


Hangt er wel een beetje vanaf hoe hij op het water ligt.. LE naar beneden is het heel makkelijk, dubbelgevouwen kan het wat langer duren...
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #11 Augustus 04, 2014, 08:37:47
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..


Hangt er wel een beetje vanaf hoe hij op het water ligt.. LE naar beneden is het heel makkelijk, dubbelgevouwen kan het wat langer duren...

Ik vaar zowel tubekites als een FS s3....en tubes zijn toch echt een stuk gebruiksvriendelijker dan de flysurfers/foils. Waarom? :
- Tubekite houd altijd zijn vorm (als die goed opgepompt), Foil doet dit een stuk minder, zeker als de wind ineens compleet weg valt wil het nog wel eens een propje worden.
- Tubekite heeft veeeeeeeeeeeeeel minder lijntjes die in de knoop kunnen raken, (Oké de PL kites zijn een uitzondering)
- Tubekite vraagt wat minder 'skills' om er fatsoenlijk mee te varen
- met een tubekite kun je een selfrescue doen, met een foil niet Tongue

er zitten natuurlijk ook voordelen aan de foils, maar daar heb je pas plezier van als je goed kan kiten Grin

Dus lekker aan tubekites als beginner Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 Augustus 04, 2014, 21:39:01
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..


Tot er een golf overheen gaat
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 Augustus 04, 2014, 22:50:57
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..


Tot er een golf overheen gaat
Daar wordt een tube ook niet blij van...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #14 Augustus 04, 2014, 23:36:25
edit2Rapporteer  
Als beginner krijg je toch sowieso te maken met crashende kites. En een flysurfer wil je toch echt niet in het water hebben?
ervaring daarmee? Ik weet wel zeker van niet. Sterker nog: ik durf te wedden dat ik mijn flysurfer sneller het water uit heb dan jouw tube..


Tot er een golf overheen gaat
Daar wordt een tube ook niet blij van...

Nope, maar dan kan je in bijna alle gevallen nog relaunchen. Een foil kite is prima op vlak water/chop maar in de golven moet je hem echt niet gooien.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.