Nieuwe wetsuit

2ndlife

Berichten: 79
Oktober 11, 2014, 08:05:24
edit2Rapporteer  
Medekiters,

Hier ff een vraag over een nieuw aan te schaffen wetsuit. Ik ben op zoek naar een nieuwe wetsuit. Heb nu een psycho 2 en ben daar best tevreden over. Zit zo eens wat te lezen op diverse forums en zie daar regelmatig de wetsuits van xcell staan en lees daar bijzonder goede berichten over.

Heeft iemand hier ervaring mee??? en zoja welk type dan. Ik ben zeer benieuwd ook als je andere aanbevelingen hebt.

Daarnaast zie ik sommige pakken met een rits voor en weer andere met een rits achter. Wat is nu hier het werkelijke verschil in, voor mijzelf heb ik het idee dat een rits voor warmer is (minder kans op water in je pak doordat hij hoger zit)


Waaraan wil ik graag dat mijn wetsuit voldoet???

Natuurlijk warm voor in de winter (heb ook een droogpak eventueel maar vind ik niet echt geweldig)
Makkelijk aan en uit trekken
Goede bewegings vrijheid
Kan tegen een stootje.
Eventueel met een kleurtje voor betere zichtbaarheid als je in het water drijft
Prijs tot ongeveer 400 euro

Ik weet het zijn een hele hoop vragen maar hoop op jullie altijd weer vele reactie

grt en have fun de komende weken maanden op het water
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Oktober 11, 2014, 08:49:22
edit2Rapporteer  
'Makkelijk aan-uitrekken', dan valt Xcell al af volgens mij.   Je kan het beste naar een shop gaan en je goed laten informeren,kan je gelijk passen en voelen of frontzip wat voor je is e.d.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #2 Oktober 11, 2014, 09:06:04
edit2Rapporteer  
Een nieuw pak trekt altijd wat moeilijker aan en uit om dat het nog wat strakker is.

De eerste paar maal was een frontzip bij mij een worsteling, ook om dat ik niet zo heel lenig ben, maar zou nu niet meer anders willen omdat deze pakken gewoon goed aansluiten op het bovenlichaam en daardoor lekker warm blijven.

Wanneer een nieuw pak bij mij goed strak zit is het perfect want na een aantal maal dragen en als het nat is komt er altijd wat meer rek in.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Oktober 11, 2014, 09:39:40
edit2Rapporteer  
Xcell is topspul!
Maar wat Markus al aangeeft: Ga passen.

Je P2 zit lekker. Dat klopt omdat deze pakken zo worden gemaakt dat ze in de winkel al top zitten...en naarmate van gebruik rekt neopreen een beetje uit. Evenals zijn pakken ook flexibeler als ze nat zijn.
Hierdoor neemt de warmte isolatie af. Kortom, strakker is vaak beter.

o.a. Versus heeft dit merk in de winkel pasklaar hangen. Kun je ook de nieuwe O'Neill pakken passen ter vergelijk
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.