Gestolen kiteboard opgedoken bij Used Products Arnhem

Used Products Arnhem

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #50 September 20, 2014, 13:33:05
edit2Rapporteer  
wil je mij een mail sturen met je juiste telefoonnummer? arnhem@usedproducts.nl
Marinus

Geen avatar

Berichten: 16
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #51 September 20, 2014, 13:54:59
edit2Rapporteer  
Martijn, ik denk dat de inkoper mijn telefoonnummer verkeerd heeft opgeschreven. Nul gemiste berichten.
Ik hou er  over op naar jou toe. Dat wil niet zeggen dat ik de zaak laat rusten, ik geef het uit handen.
Lees de berichten boven nog eens door, en pak dan op dat commercie meer is dan een afspraak met de wijkagent. Ik heb de laatste dagen veel inzicht in jouw wereld gekregen en hoe jij er over denkt.  

Een verkeerd nummer opgeschreven heeft die inkoper echt niet, hij vergist zich ook niet in een nulletje extra bij een inkoop bedrag... Jij bent gewoon niet gebeld en er is gehoopt dat het met een sisser zou zijn afgelopen, goed van jou om dit te delen met ons allen. Misschien zou jij foto's willen plaatsen van het telefoonnummer zoals dat nu op je bord zichtbaar is en van het serienummer? Ik denk dat iedereen hier wel heel benieuwd is hoe duidelijk het was dat er iets niet in orde was bij de inkoop....
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #52 September 20, 2014, 14:20:14
edit2Rapporteer  
 -
feddomw
Gast
Antwoord #53 September 20, 2014, 17:08:49
edit2Rapporteer  
Maar waarom zouden wij het verlies moeten hebben (omdat je dus vind dat wij de dieven zijn? wat ik al zei dat vind ik krom, wij hebben het niet uit je auto gestolen) .......Stel dat iemand via marktplaats het board had gekocht van de persoon in kwestie en jij was in staat contact op te kunnen nemen met degene die het heeft gekocht, dan ga je toch ook niet boos naar die persoon toe om je board te claimen!?

Het spijt me, dit is echt een droog-redenering.

Het is lang geleden dat ik BW heb gehad op de universiteit, maar het is volgens mij nog steeds zo dat er een ENORM verschil is tussen de particuliere verkoop en de verkoop uit beroep of bedrijf. De lat ligt voor jou hoger dan voor de particuliere verkoper te goede trouw (waarbij ik niet met zekerheid durf te zeggen dat Used Products in dit geval überhaupt verkoper te goede trouw is te noemen).

Dat de wijkagent niet doortastend optreedt is niet geheel verbazingwekkend, het zijn agenten en geen juristen.

Verder druist het natuurlijk tegen elk rechtsgevoel in dat de rechtmatige eigenaar ten eerste moet betalen voor zijn eigen board, en ten tweede dat jullie eventueel aangifte gaan doen en dan de kosten verhalen zodat bij wijze van spreken dubbel wordt verdiend op dat board (ik snap ook wel dat het in de praktijk niet zo zal lopen). Het gaat om het principe.

Onderzoek door de politie, gelijk hebben, gelijk krijgen, allemaal leuk in theorie. De beste zet in dit geval en wat iedereen een hoop tijd en gezeik had gescheeld: board terug geven, direct.

Schrijf de inkoopprijs weg als bedrijfsrisico, klaar. Win-win voor iedereen. De schade in imago, geld en tijd (niet alleen jouw tijd) kost vele vele vele malen meer dan die lousy paar honderd euro.


Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #54 September 20, 2014, 17:44:52
edit2Rapporteer  
Dat zeg ik
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #55 September 20, 2014, 18:22:57
edit2Rapporteer  
Hoe je het ook probeert goed te praten meneer used products, jouwe bedrijf heeft een fout gemaakt en niet Dan.

Verschuil je nu niet achter excuses van inkopers die niet goed controleren want je verhaal wordt steeds slechter.

Ik heb mijn conclusies al getrokken ,net als vele anderen die dit wel lezen maar niet reageren.

Ik koop nooit meer wat bij used products want ik heb een pest hekel aan bedrijven die zo handelen en reageren.

Geef gewoon toe dat je een fout hebt gemaakt en los het op.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #56 September 20, 2014, 19:24:40
edit2Rapporteer  
Een ding snap ik niet iets verlkoopt maken altijd kopie van id kun je toch verhaal halen

En voordeel we wetten nu waar met onze gestolen goederen heen moeten used producuts
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #57 September 20, 2014, 19:57:54
edit2Rapporteer  
Met verbazing heb ik dit topic gelezen. Als het mij was overkomen was ik gewoon met het boardje onder de arm de winkel uitgelopen. Laat used products dan maar bewijzen dat het van hun was. Jij kan middels de aankoopbon laten zien dat het van jou is.Wat leven we toch in een raar land als het om dit soort dingen gaat. Een ding is zeker. Ik zal never nooit iets bij used products koppen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #58 September 20, 2014, 23:48:20
edit2Rapporteer  
Used products probeert recht te lullen wat krom is... ik had allang de grote media opgezocht (tros radar en andere programma's) en de naam Used products door het slijk gehaald. Stelletje boeven daar.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #59 September 21, 2014, 19:03:04
edit2Rapporteer  
Pff, Ik heb de hele draad gevolgd,
Used products moet zich schamen.

Een product van een particulier kopen, met daar op telefoon nummer dat gewoon gebeld kan worden om de herkomst te verifieren, En dat na laten, dat is bewust mee werken aan heling.

deze tent met zijn allen boycotten lijkt me de enige oplossing.
Criminelen horen niet thuis in onze sport.
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #60 September 22, 2014, 08:50:39
edit2Rapporteer  
Dan (en Used Products Arnhem),

Het verhaal van Used Products, en de wijkagent, is de grootste onzin die ik in lange tijd gehoord heb.

Revindicatie
Revindicatie van gestolen goederen is geregeld in Art 3:86 lid 3 BW. Droge tekst kan je hier vinden http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/Boek3/Titel4/Afdeling2/Artikel86/geldigheidsdatum_06-09-2014

Het komt erop neer dat je gestolen goederen gedurende drie jaar na diefstal kan opeisen. De nieuwe houder kan zich slechts onder bepaalde voorwaarden op "goede trouw" beroepen. Dat kan slechts als:
* de nieuwe houder een particulier is;
* die het gestolen goed gekocht heeft in een winkel.

Dat gaat natuurlijk niet op voor Used Products. Zij zijn geen particulier, en hebben het board niet van een winkel gekocht. Toen het voor Used Product duidelijk werd dat het board gestolen was, hadden ze het aan jou of desnoods de politie moeten afgeven.

De hele "goede trouw" kwestie was pas gaan spelen als een andere particulier bij Used Products het board gekocht had. Bij die nieuwe particuliere houder had jij het board waarschijnlijk niet meer kunnen opeisen. Als Used Products overigens doorgaat met dit soort schimmige praktijken is ook dat snel afgelopen: geen enkele particulier kan dan nog met droge ogen beweren dat hij "te goeder trouw" iets bij deze toko gekocht heeft.

Het gaat er bij mij echt niet in dat Used Products niet op de hoogte is van deze regelgeving. Het zal echt geen uitzondering zijn dat er bij Used Products iemand binnenloopt met gestolen waar.

Heling
Saillant detail: toen Used Products na jouw bezoek wist dat het board gestolen was, en het toch niet afgaf maakte zij zich schuldig aan heling. Zij hield een kenbaar gestolen goed onder zich, en om het helemaal bont te maken verkocht ze het ook nog eens (aan jou).

Als ik jou was zou ik inderdaad een klacht indienen tegen de wijkagent. Voor zover Used Product je die EUR 100 die je nu betaald hebt niet teruggeeft, zou je daarnaast aangifte kunnen doen van heling.

Je kan ook nog overwegen om bij Used Products te vorderen dat ze de naam van de persoon verstrekken die bij hen het board heeft binnengebracht. Allicht dat je daarmee een stap dichterbij het terugvinden van je andere spullen bent. Als je de oorspronkelijke aangifte van de diefstal laat updaten met dit verhaal, dan kan de politie ook verder met haar onderzoek.

Succes

feddomw
Gast
Antwoord #61 September 22, 2014, 12:45:51
edit2Rapporteer  
Dan (en Used Products Arnhem),

Het verhaal van Used Products, en de wijkagent, is de grootste onzin die ik in lange tijd gehoord heb.

Revindicatie
Revindicatie van gestolen goederen is geregeld in Art 3:86 lid 3 BW. Droge tekst kan je hier vinden http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/Boek3/Titel4/Afdeling2/Artikel86/geldigheidsdatum_06-09-2014

Het komt erop neer dat je gestolen goederen gedurende drie jaar na diefstal kan opeisen. De nieuwe houder kan zich slechts onder bepaalde voorwaarden op "goede trouw" beroepen. Dat kan slechts als:
* de nieuwe houder een particulier is;
* die het gestolen goed gekocht heeft in een winkel.

Dat gaat natuurlijk niet op voor Used Products. Zij zijn geen particulier, en hebben het board niet van een winkel gekocht. Toen het voor Used Product duidelijk werd dat het board gestolen was, hadden ze het aan jou of desnoods de politie moeten afgeven.

De hele "goede trouw" kwestie was pas gaan spelen als een andere particulier bij Used Products het board gekocht had. Bij die nieuwe particuliere houder had jij het board waarschijnlijk niet meer kunnen opeisen. Als Used Products overigens doorgaat met dit soort schimmige praktijken is ook dat snel afgelopen: geen enkele particulier kan dan nog met droge ogen beweren dat hij "te goeder trouw" iets bij deze toko gekocht heeft.

Het gaat er bij mij echt niet in dat Used Products niet op de hoogte is van deze regelgeving. Het zal echt geen uitzondering zijn dat er bij Used Products iemand binnenloopt met gestolen waar.

Heling
Saillant detail: toen Used Products na jouw bezoek wist dat het board gestolen was, en het toch niet afgaf maakte zij zich schuldig aan heling. Zij hield een kenbaar gestolen goed onder zich, en om het helemaal bont te maken verkocht ze het ook nog eens (aan jou).

Als ik jou was zou ik inderdaad een klacht indienen tegen de wijkagent. Voor zover Used Product je die EUR 100 die je nu betaald hebt niet teruggeeft, zou je daarnaast aangifte kunnen doen van heling.

Je kan ook nog overwegen om bij Used Products te vorderen dat ze de naam van de persoon verstrekken die bij hen het board heeft binnengebracht. Allicht dat je daarmee een stap dichterbij het terugvinden van je andere spullen bent. Als je de oorspronkelijke aangifte van de diefstal laat updaten met dit verhaal, dan kan de politie ook verder met haar onderzoek.

Succes




Dank voor deze heldere toelichting op wat ik hierboven ook al aangaf, zoals ik al zei is BW voor mij lang geleden. Ik hoop dat de TS hier iets mee kan.

Wat ik nog wel wilde aanvullen: de agent op straat heeft nogal de neiging om snel iets af te doen als een privaatrechtelijke kwestie, of "we zullen het onderzoeken". Ik neem aan dat ze het druk genoeg hebben, en het zijn uiteraard geen juristen. Je moet sterk in je schoenen staan en voet bij stuk houden als je 100% zeker weet dat je gelijk hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit soort verhalen weer een rechtsbijstand verzekering overweeg. Dan kan je gewoon "je gelijk halen" uitbesteden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.