Je mag overal kitesurfen...

jongeman41

Geen avatar

Berichten: 15
Oktober 05, 2014, 11:55:32
edit2Rapporteer  
We moeten naar een nieuwe regelgeving.

Natuurgebied is verboden gebied , duidelijk afgezet door paaltjes boeien.
Waar zwemmers zijn ga je natuurlijk niet kiten.
Logisch is dat je niet gaat kiten waar veel boten varen.

VERDER MAG JE OVERAL KITEN EN BEN JE VERANTWOORDELIJK
ZOALS EEN BESTUURDER OP DE WEG.
 
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #1 Oktober 05, 2014, 12:04:46
edit2Rapporteer  
Tot het te vaak mis gaat en je nergens meer mag kiten. Politiek kennende.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 Oktober 05, 2014, 12:11:12
edit2Rapporteer  
We moeten naar een nieuwe regelgeving.

Natuurgebied is verboden gebied , duidelijk afgezet door paaltjes boeien.
Waar zwemmers zijn ga je natuurlijk niet kiten.
Logisch is dat je niet gaat kiten waar veel boten varen.

VERDER MAG JE OVERAL KITEN EN BEN JE VERANTWOORDELIJK
ZOALS EEN BESTUURDER OP DE WEG.
 

Vriend, dat was de oude regelgeving die in 2005 werd veranderd omdat hij niet werkte. Niet voor iedereen was het even logisch dat je niet gaat kiten waar veel boten varen of zwemmers zijn.
jongeman41

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #3 Oktober 05, 2014, 12:21:10
edit2Rapporteer  
Een boete is op zijn plaats

als je zwemmers stoort
of in natuurgebied surft
of te dicht bij boten in de buurt komt.

Verder mag je overal kiten.

Niet iedere kiter heeft evenveel verantwoordelijkheid net zo als bestuurders op de weg.
Hufters heb je altijd..... Geef die de boete.

Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #4 Oktober 05, 2014, 12:29:50
edit2Rapporteer  
Ja mijn heb je.. Ik ben begonnen in 2000 surfen kon je eigenlijk overal. Tot ik een paar jaar later 245 kite's op een spot telde. Ongelukken waren het gevolg... tja dat moest ff gereguleerd worden want niet iedereen kon de verandwoording aan. Jammer jammer.

Ter aanvulling.... wordt lid van het NKV.. deze mensen vechten voor de surfspots. 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Oktober 05, 2014, 14:59:40
edit2Rapporteer  
Bin there done that...........

Standpunt NKV:

Daar waar het kitesurfen aantoonbaar schade en/of directe risico's  oplevert voor Natuurwaarden en/of de veiligheid ( voor zowel kitesurfer zelf als derden ) moet je gewoon NIET eens het water op WILLEN gaan.
Echter daar waar het kitesurfen op een veilige en verantwoorde manier mogelijk is, moet dit voor een ieder dan ook toegestaan zijn.

Aanvulling:
Indien het kitesurfen op openbare wateren , uit welke grond dan ook, wordt gekoppeld aan regulering , is deze regulering voor een ieder van toepassing, ongeacht lidmaatschap van een plaatselijke vereniging.

Worden er bijv op de Brouwersdam regels gemaakt mbt het kitesurfen dan moet je ook als kitesurfer uit bijv Groningen ( of vice versa)  , indien je voldoet aan de regels, gewoon het water op kunnen en mogen.

Op het gebied van handhaving blijft de overheid in gebreke, wordt er een zeer willekeurig beleid gehanteerd. Dat is een duidelijk punt van aandacht / moet nog veel verbeterd worden. Dit ontneemt de kitesurfer echter niet van zijn/haar intrinsieke verantwoordelijkheid om zich te gedragen volgens de normen en waarden behorende bij de sport.

HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #6 Oktober 05, 2014, 16:18:56
edit2Rapporteer  
Ik kite alleen maar op wijk aan zee tenzij het een goed ooste windje is voor een van de spots op de plassen... vind het wel jammer dat er op het Uitgeestermeer niet gekite mag worden Sad woon ik vlak bij....

Ik kite niet op de aangegeven plek op wijk aan zee maar zoek de rust op. Maar voor de rest hou ik me aan de regels.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #7 Oktober 05, 2014, 16:43:27
edit2Rapporteer  
Het is wel zo dat er in verhouding op veel te weinig plekken gekite mag worden.
Er liggen in Nederland kilometers strand welke (volgens mij) niet tot natuurgebied behoren en welke wel geschikt zouden zijn om te kiten. Neem bijvoorbeeld de stranden welke zomers volgepakt liggen met badgasten.
Wat is er mis mee dat die stranden op NIET stranddagen wel gebruikt mogen worden om te kiten??

Waarom dus alleen kiten op "te weinig" aangewezen plekken terwijl er zoveel ruimte is langs de Nederlandse kust??

In dat op zicht vind ik dat de regelgeving dus weer te ver is doorgeschoten hier in Nederland.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Oktober 05, 2014, 18:25:38
edit2Rapporteer  
Op de meeste stranden van NL mag je gewoon vrij kitesurfen hoor
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 Oktober 05, 2014, 18:30:47
edit2Rapporteer  
IJmuiden mag niet meer toch Tom ?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #10 Oktober 05, 2014, 18:56:41
edit2Rapporteer  
Kijk eens aan, wat leuk van deze jongeman, een echte vrijdenker.

Wanneer mensen verantwoordelijkheid gaan nemen gaat de kwaliteit van ons leven omhoog. Verantwoordelijkheid niet alleen als kiter of bestuurder van een voertuig, maar ook als burger door verantwoording te nemen voor wat je allemaal in je mond stopt en welke informatie je tot je neemt.
Maar waarom zouden we dat doen, we hebben het zo ontzettend goed, zo ontzettend goed....

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #11 Oktober 06, 2014, 13:11:31
edit2Rapporteer  
ik vind dat je overal mag kiten waar gewindsurft wordt....zij mogen toch ook windsurfen waar gekite wordt...
zou het toch simpel maken?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #12 Oktober 06, 2014, 18:57:31
edit2Rapporteer  
Vroeger , in de middeleeuwen mocht je overal kiten! dat was een mooie tijd....
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #13 Oktober 06, 2014, 19:32:05
edit2Rapporteer  
Ruim 2/3 van het oppervlak van de wereldbol mag je kitesurfen.  Waar hebben we het over?
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #14 Oktober 06, 2014, 19:58:50
edit2Rapporteer  
Over locaties waar we geen uren naar toe moeten rijden.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #15 Oktober 06, 2014, 21:44:53
edit2Rapporteer  
Vroeger , in de middeleeuwen mocht je overal kiten! dat was een mooie tijd....

ja, en toen droegen niet alleen kiters een harnas maar ridders ook ..... Roll Eyes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.