Ventiel defect? Naish torch 2008

Douk

Geen avatar

Berichten: 4
Oktober 08, 2014, 22:12:30
edit2Rapporteer  
Hallo kiters!! Ik ben recentelijk met de sport begonnen en mijn eerste set gekocht via marktplaats. Een 10 en 14 van Naish torch. Het probleem dat ik momenteel helaas met beide kites heb is dat ik ze niet op druk kan krijgen. Dit komt doordat via de inflate ventielen, lucht gewoon weer kan ontsnappen. Hierdoor krijg ik ze denk ik niet op volledige druk.

Iemand misschien ervaring met deze kites? Hoort dit zo? Als dit niet zo hoort, ben ik uiteraard benieuwd of en hoe dit te repareren is!   
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 08, 2014, 22:18:57
edit2Rapporteer  
Torch heeft pas sinds 2012 een balletje in de inflate, de oudere modellen hebben niks zitten wat het ventiel afsluit. Voordat je de pomp eruit trekt moet je het ventiel dichtknijpen en snel de slang eruit en dopje erin, je word er vanzelf handig in Wink


Maar even iets anders, Torch is niet echt een kite voor beginners net als alle andere freestyle C-kites. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door voor dit type kite te kiezen in je eerste jaar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Oktober 08, 2014, 22:20:53
edit2Rapporteer  
Heel gauw die torch weg doen!, per definitie geen beginners kite! De ventielen zijn waarschijnlijk aan vervanging toe omdat ze uit gelobberd zijn.
Nog een vuistregel in deze sport: Goedkoop is duurkoop.
Douk

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Oktober 09, 2014, 14:49:53
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de snelle reacties! De kites zijn dus niet kapot, maar dit hoort zo. Maar ik begrijp dat de kites dus niet optimaal voor beginners zijn. Betekend dit ook dat de kites volledig onbruikbaar zijn voor mij en waar ligt dit dan aan? Het liefst wil ik natuurlijk met deze kites gaan oefenen, omdat ik ze eenmaal al heb gekocht.

Wat zou anders een aan te bevelen kite zijn om als beginner te kopen? (niet al te duur)
 
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #4 Oktober 09, 2014, 14:54:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de snelle reacties! De kites zijn dus niet kapot, maar dit hoort zo. Maar ik begrijp dat de kites dus niet optimaal voor beginners zijn. Betekend dit ook dat de kites volledig onbruikbaar zijn voor mij en waar ligt dit dan aan? Het liefst wil ik natuurlijk met deze kites gaan oefenen, omdat ik ze eenmaal al heb gekocht.

Wat zou anders een aan te bevelen kite zijn om als beginner te kopen? (niet al te duur)
 

kites jonger dan 2007 en SLE (support leading edge).
Dan kan het bijna niet mis gaan Grin

en heb je al lessen gehad, weet je hoe de torches werken  (5-lijns) etc. etc. etc. Grin Grin Grin Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Oktober 09, 2014, 18:44:26
edit2Rapporteer  
Herstarten vergt meer ervaring, minder mogelijkheden om de kracht te lozen en kleinder windbereik dan de allround kites die meer geschikt zijn voor beginners. Dat had je tijdens de cursus ook te horen moeten krijgen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #6 Oktober 09, 2014, 18:56:58
edit2Rapporteer  
Lekker, vraag je iets over een ventiel, moet je je kites zo snel mogelijk wegdoen. schater
Maar ja........ ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Oktober 09, 2014, 19:34:06
edit2Rapporteer  
voor een goede 2de hands 2 kite quiver ben je zo rond 1000 a 1200 euro kwijt, dan heb je meestal goed spul van een jaar of 3-4 oud maximaal, maar neem bij aanschaf altijd een ervaren kiter mee... dus niet een kitesurfer die 10 jaar een seizoens/zondags met mooiweer kiter is, met gear waar sinterklaas  zn zwartepiet niet eens zou durven aanhangen.

maar wat simpele vragen... wat weeg je ,wat kan je, wat wil je? heb je al een plank? zo ja welk type en maat.

geef een eerlijk antwoord en dan ben je zo geholpen, doe je dat niet, dan naai je jezlef een oor aan.

sorry dat ik zo kort door de bocht en fel ben  (niks persoonlijks) maar er gebeurt teveel shit de laatste paar jaar,  met  slecht materiaal , mensen die zich overschatten, mensen die genaait worden en mensen die zich laten naaien door onwetendheid.
Douk

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #8 Oktober 12, 2014, 12:19:57
edit2Rapporteer  
voor een goede 2de hands 2 kite quiver ben je zo rond 1000 a 1200 euro kwijt, dan heb je meestal goed spul van een jaar of 3-4 oud maximaal, maar neem bij aanschaf altijd een ervaren kiter mee... dus niet een kitesurfer die 10 jaar een seizoens/zondags met mooiweer kiter is, met gear waar sinterklaas  zn zwartepiet niet eens zou durven aanhangen.

maar wat simpele vragen... wat weeg je ,wat kan je, wat wil je? heb je al een plank? zo ja welk type en maat.

geef een eerlijk antwoord en dan ben je zo geholpen, doe je dat niet, dan naai je jezlef een oor aan.

sorry dat ik zo kort door de bocht en fel ben  (niks persoonlijks) maar er gebeurt teveel shit de laatste paar jaar,  met  slecht materiaal , mensen die zich overschatten, mensen die genaait worden en mensen die zich laten naaien door onwetendheid.


Ik heb nu drie keer gelest, en wil graag een met eigen set gaan kiten. Gewicht: 70kg, Board naish haze 133. heup trapeze van mestic. Welke kite kunnen jullie wel aanraden?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Oktober 12, 2014, 12:59:32
edit2Rapporteer  
Board is goed genoeg.... kites: naish park, naish ride, North dice, Fluid Atv, Best taboo/ts, best kahoona, en legio andere kites... je maat voering was ook niet optimaal... ik zou eerder voor een 7 en 10 m gaan gezien jou gewicht.
flupje

Berichten: 141
Antwoord #10 Oktober 14, 2014, 22:19:09
edit2Rapporteer  
Degene die je de kites heeft verkocht heb je hem verteld wat je ervaring is ?
Erwinn

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #11 Oktober 15, 2014, 07:10:04
edit2Rapporteer  
Mini kabelbinder - kleinste maat!
Dop in ventiel, daarna kabelbinder redelijk strak om ventiel zodat dopje er nog wel uit kan. Kort afknippen en erop letten dat uitsteekseltje niet tegen doek of tube schuurt. Werkt perfect.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #12 Oktober 15, 2014, 08:39:59
edit2Rapporteer  
Om je vraag te beantwoorden: De vorige eigenaar heeft wss de ventieldoppen lange tijd in de ventielen laten zitten

Na het kiten altijd de ventieldoppen weer uit de ventielen halen!!! Geldt m.n. voor deze ventielen zonder terugklapklep/bal. Anders lubberen m.n. oudere ventielen uit en kan het de druk bij een volgende sessie niet meer goed tegenhouden.

Je kan gewoon nieuwe Kitefix ventielen er op (laten) zetten. Dan bv ook met terugklapklep...

... de rest is al gezegd  koop een SLE!
Douk

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #13 Oktober 15, 2014, 18:02:13
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties! als ik het goed begrijp moet ik mijn huidige kites weer even zien te verkopen en wat SLE kites weer kopen. Zijn deze toevallig een goede optie?

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m858700261-naish-boxer-sle-kite-12m-en-9m.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 Oktober 15, 2014, 18:26:11
edit2Rapporteer  
Zit je zo krap bij kas dat het perse kites van 8 jaar oud moeten zijn?
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Oktober 15, 2014, 18:34:59
edit2Rapporteer  
Ik zou met een krap budget toch minimaal voor een kite uit 2009 gaan. Volgens mij zijn de boxers uit 2007.
Begin anders eerst met 1 kite. Wellicht een Waroo, bandit dos of een Evo ofzo. Denk dat je met een 10m al aardig vaak kan varen als beginner met jouw gewicht.


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Oktober 16, 2014, 17:28:04
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties! als ik het goed begrijp moet ik mijn huidige kites weer even zien te verkopen en wat SLE kites weer kopen. Zijn deze toevallig een goede optie?

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m858700261-naish-boxer-sle-kite-12m-en-9m.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
als je krap bij kas zit dan zou ik maar een andere sport uitzoeken... voor een beetje set waar je wat aan hebt ben je minimaal zo'n 1000 tot 1200 euro kwijt... pak+trapeze+board+1vlieger kompleet. 2vliegers voor 250 euro koop je gewoon een kat in de zak... helaas kitesurfen is nou eenmaal geen goedkope sport en ook geen  sport zoals windsurfen, waarbij je nog lol kan hebben op een plankje uit 1992. Bij kitesurfen draait t om veiligheid... oud materiaal is 99% van de keren versleten (1x crashen en je kunt  in het gunstigste geval weer een "nieuwe" kite kopen), mocht je dan een kite vinden die materiaal techniesch goed is, dan zijn de safety systemen weer verouderd. Ik zou toch echt ff doorsparen. Dit is niet een sport waarbij je voor een dubbeltje op de eerste rij kunt gaan zitten. Daarvoor zijn de risico's van de sport te groot voor.  Dus doe je zelf een lol en spaar door!
Marinus

Geen avatar

Berichten: 16
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #17 Oktober 17, 2014, 09:24:04
edit2Rapporteer  
Hallo Douk, met een krap budget kun je echt wel wat leuks kopen, goed opletten dat er niets ernstig is versleten, alles nog goed aan elkaar vast zit genaaid en ze niet leeglopen (altijd oppompen bij aankoop) Zelf heb ik zo alleen een naish cult sport uit 2009 gekocht, deze heeft extra verstevigingen op de LE zodat het neerstorten niet zo erg is en ik leer het prima met een kleine uitgave. Voordeel aan het goedkoop kopen van je eerste kite vind ik dat als het eens mis gaat en je speeltje is kapot , dan is het maar een paar honderd euro wat je weggooit en niet meteen 1000 euro. Zo kun je lekkerder leren, je kan lachen als het eens flink misgaat (en er gebeurt niks ernstig met jezelf of anderen) en kun je een tweede set wel nieuw aanschaffen..... Succes en have fun!

Maar koop wel een voor beginners veilige kite!
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #18 Oktober 17, 2014, 19:28:07
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar halverwege het seizoen wat begonnen met kiten. En heb een set overgenomen van een vriend een 7 en 11 best waroo uit 2008. En het begin van dit seizoen heb ik nog een 13 erbij gekocht.

Ik had 2 keer les gehad en ben toen zelf gaan oefenen met waterstart etc. Nu kan ik sinds begin van dit seizoen pas echt varen en ben op het moment al druk met springen en tricks aan het leren. ik kite dan ook best veel hele seizoen al gemiddeld 1/2 keer per week, als het maar waait zegmaar.

Ik kan zo'n soort set zeker wel aanraden om het eerst te leren en nog wat verder te gaan. Zo'n set waroo's zijn best betaalbaar en net als wat marinus zegt je hoeft ook niet bang te zijn of er iets stuk gaat als je je kite in het begin nog wel eens op het water laat vallen.

Wel belangrijk kijk goed of ze in goede staat zijn, is het doek nog goed? zijn er ook beschadigingen? zijn de bridles nog goed en zijn de lijnen goed en niet te verkleurd of gerafeld?

er staan wel een aantal sets op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=waroo&categoryId=1404&postcode=8464NE&distance=0&searchOnTitleAndDescription=true

Ik kan dit alleen uit eigen ervaring zeggen en heb niet ervaring met andere kites. wat wel zo is ik kite dus best veel en zit er nu wel aan te denken om begin volgend seizoen een veel nieuwere/nieuwe set aan te schaffen.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.