Dominicaanse Republiek (8 maart)

Bluecupra

Berichten: 1010
Januari 19, 2015, 20:28:21
edit2Rapporteer  
Hi,

In eerste instantie was ik voornemens om samen met mijn vriendin in de periode van 8 maart naar Kaapverdie / Sal te gaan. Echter is daar volgens mij naast zon, zee en kiten niet veel te beleven.

Na wat zoeken op het Internet ben ik uitgekomen bij de Dominicaanse republiek. Nu is mijn vraag mag er bij de resorts altijd gekite worden? In Cabarete zal dit wel het geval zijn verwacht ik echter kan ik daar geen resort naar ons zin vinden. Nu denk ik zelf aan Punta Cana. Is iemand hier eerder op kite vakantie geweest? Zo ja, waar heb je gezeten en hoe zijn de kite condities? Op de websites van de diversen hotels heb ik deze informatie helaas niet kunnen vinden.

Verder ook gekeken naar Fuerteventura, echter is het in maart rond de 18 graden wat nog wat te koud is.

Alvast bedankt  ThumpsUp

Jeffrey
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Januari 19, 2015, 21:26:45
edit2Rapporteer  
Cabarete is top. Je moet er wel in juni, juli of augustus heen gaan. Resort waar ik zat was prima. Punta cana is geen wind.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40951.0

Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #2 Januari 19, 2015, 23:11:59
edit2Rapporteer  
Als ik de volgende site mag geloven waait het op Punta Cana wanneer het in Cabarete minder waait:

http://kiteclubpuntacana.com/weather-forecast/

The Best months with the most wind for Kite Boarding Lessons are in the winter: Nov, Dec, Jan, Feb, Mar, Apr, and in the summer: Jul. We don’t recommend coming to punta Cana for Kite Boarding Lessons in these months: May, Jun, Aug, Sept, Oct. Kite Club Cabarete is much better at these times.

Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #3 Januari 21, 2015, 20:30:42
edit2Rapporteer  
Niemand een tip voor een kite vakantie in de Dominicaanse Republiek? In Cabarete zijn bijvoorbeeld via Arke en Kras niet veel hotels te vinden. Aanbod voor Punta Cana is veel groter
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Maart 16, 2015, 14:24:58
edit2Rapporteer  
Kijk eens bij Ocean Dream Appartments Cabarete:
http://www.oceandreamcabarete.com/

Wij zijn hier 2 jaar geleden geweest. Mooie appartmenten, bij het Kite Center van Laura Eastman Kiteboarding. Appartement is goed in Cabarete, je kunt overal ontbijten en 'savonds lekker eten....

Hang Loose

Mike
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #5 Maart 16, 2015, 19:51:31
edit2Rapporteer  
Mike,bedankt voor je tip. Ik heb hem in mijn bookmarks gezet voor een volgende vakantie
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #6 Maart 17, 2015, 11:19:32
edit2Rapporteer  
Lokaties waar het hard waait zijn doorgaans niet geschikt voor super deluxe resorts... de doorsnee klanten van deze luxe oorden willen niet gezandstraald worden op het strand door de wind...

Cabarete heeft door het jaar heen gemiddeld veel wind dus perfect om te gaan kiten de resorts daar zijn ok maar niet als je voor super deluxe gaat.

het Kite Center van Laura Eastman Kiteboarding ligt in de baai redelijk dicht bij het centrum dus kwa lokatie prima om te kiten met middelmatige branding, Kitebeach is 1 of 2 km verderop (downwind) daar is tot het rif de zee vlak bij laag water en achter het rif heb je mooie golven.

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #7 Maart 17, 2015, 20:25:11
edit2Rapporteer  
Wij vonden de baai van Cabarete veel mooier dan Kite beach:
a. er was bij Kitebeach weinig plaats om te starten, in de baai van Cabarete is het strand mooi breedt.
b. het rif ligt vij dicht bij de kust, dus minder plaats om op vlak water te varen
c. Kitebeach zach er in vergelijking tot Cabarete redelijk verlopen uit.

Cabarete is echt top, mooie baai om te varen, lekkere golven, constante wind (2 weken in Augustus iedere dag wind voor ene 9 of 12m kite), 'savonds lekker eten op het strand of in het centrum en alles op loopafstand.
De lokale kiters zijn een beetje lastig, die varen konstant tot op het strand maar ook dat went en er si plaats genoeg..

Merijn1976

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #8 April 13, 2015, 19:40:11
edit2Rapporteer  
ik heb 5 jaar als instructeur gewerkt bij LEK in cabarete,
naast deze school zit het millenium resort prachtige lokatie en een geweldig hotel op het strand.

gr merijn
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #9 April 14, 2015, 08:20:52
edit2Rapporteer  
Hi Merijn1976, naar dat hotel heb ik ook gekeken alleen niet kunnen vinden via de Nederlandse reisorganisaties. Ziet er inderdaad erg mooi uit en aan het (kite) strand. Ga deze zeker onthouden voor een volgende trip
Peter G

Berichten: 28
Antwoord #10 Mei 03, 2015, 16:54:11
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar mei ook in het Milenium geweest en dit was echt TOP.
Het zijn luxe appartementen met keuken en je kunt in de winkel aan de overkant v/d weg van alles kopen.
In de avond lekker op het strand eten.
Je kunt via de site reserveren - ik heb het ter plaatse gedaan, want het geplande hotel viel tegen. Had dus alleen de vlucht geboekt.
Cabarete is inderdaad veel mooiere spot dan KiteBeach en bovendien veel gezelliger met allemaal leuke restaurantjes op het strand.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.