Marsa Alam Egypte Badt Gaste on Tour

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #50 April 06, 2015, 16:25:40
edit2Rapporteer  
Citaat
20 man is de spot vol maar ik heb er niet meer dan 10 meegemaakt. Dus wel relaxt.

Whoehaa, ze gaan zelf al met 10 man schater ben benieuwd hoe relaxt het blijft met die N-H-Stress-Kings  Roll Eyes
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #51 April 07, 2015, 19:21:16
edit2Rapporteer  
 schater schater schater
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #52 April 07, 2015, 20:22:47
edit2Rapporteer  
Toen ik er was waren er een stuk of 7 of 8 kiters. Soms wat meer als ze les aan het geven zijn. Als het druk op het water is blijft er, zeker met met eb weinig ruimte over om lekker te varen. Hoop dat er niet heel erg veel andere kiters zijn als jullie er zijn  Joepie

Nog een tip, links in de lagune (bij het strand) liggen wat koraal resten / stenen. Blijf hier zoveel mogelijk weg  ThumpsUp
Peter G

Berichten: 28
Antwoord #53 Mei 03, 2015, 16:46:51
edit2Rapporteer  
Ik ben er half April 10 dgn geweest en 8 dgn wind, waarvan 1 ochtend tot ruim 40 knp.
Had de weken voorafgaand op Windfinder gekeken en de 6 mtr thuis gelaten - stom - er staat over het algemeen minimaal 5 knp meer dan Windfinder aangeeft.
De spot is inderdaad niet al te groot en ik heb met maximaal 15 man gevaren, dat is net te doen met laag water.
Tulip Resort is prima - geen hogeschool eten, maar altijd voldoende.
Vraag naar een kamer met Sea sight, dan zit je dichter bij de kite-spot.

Wat veiligheid betreft; het viel me op dat je zelfs op de luchthaven vrijwel geen militairen ziet en alles er heel relaxed aan toe gaat.
Buiten de resorts is het een grote zandbak met stenen, waar niets leeft of woont.

Tip voor de ogen: neem een bril mee die je tijdens het kiten op kunt houden; dit kijkt veel relaxter en scheelt een hoop zout in je ogen.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #54 Mei 03, 2015, 22:21:09
edit2Rapporteer  
"ik heb met maximaal 15 man gevaren, dat is net te doen met laag water."
Ja maar de king's hebben de Beun   ListenToMe  Jiiihaaaaaaaa  ListenToMe
en hoppa hoppa ze hebben de plas voor zichzelf Grin
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #55 Mei 04, 2015, 23:32:39
edit2Rapporteer  
en zo is het maar net   joosie
de duitsers durven niet meer in de buurt tsu  kommen
vooral ik nu het loepen onder de knie heb word een wilde boel daar
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #56 Juni 15, 2015, 12:14:05
edit2Rapporteer  
Hebben jullie met een dergelijk aantal kiters/boardbags al gedacht aan het vervoer naar het hotel? Weet nog dat wij een aardige discussie hebben moeten voeren voor het meenemen van twee boardbags. Ook wordt er gevraagd om 20 eur voor een enkele reis door de touringcar chauffeurs (schijnt een zelfde bedrag te kosten met de taxi). Mogelijk dat de kitesurfschool bij het Tulip Resort hierin iets kan betekenen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #57 Juni 15, 2015, 12:19:23
edit2Rapporteer  
Onze reislijder met lange Ij zit nu in Rhodossss, zou eigenlijk niet meer wete of het allegaar geregeld is ?? We hebben vorig jaar geboekt, duss  Grin

En onze gele vogel uit sesamstraat heeft een spamverbod uitgeven en sindsdien is het erg rustig op de diverse fora  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #58 Juli 05, 2015, 01:23:07
edit2Rapporteer  
De Egyptische luchtmacht zegt zeker 
 25 islamisten te hebben gedood in het 
 noordoosten van de Sinaï,vlak bij de   
 Gazastrook.Behalve strijders zouden bij
 de luchtaanvallen opslagplaatsen voor 
 wapens en explosieven zijn geraakt.   
                                       
 Daarnaast hebben de veiligheidsdiensten
 een halve ton explosieven gevonden in 
 een tunnel op de grens tussen de Sinaï
 en de Gazastrook.                     
                                       
 President Sisi bracht een bezoek aan de
 provinciehoofdstad El-Arish,waar hij   
 militairen en agenten inspecteerde.Hij
 droeg voor het eerst een legeruniform 
 sinds hij ruim een jaar geleden       
 president werd.   

http://nos.nl/teletekst#131

Veiligheidsdienst Egypte vermoordde moslims'

CAIRO -
De Moslimbroederschap in Egypte zegt dat negen van haar leden in koelen bloede zijn vermoord door de veiligheidsdienst van het land. Onder de doden is een voormalige parlementslid van de broederschap en enkele leiders.
 
Foto: Reuters
Volgens de organisatie werden de negen vastgehouden in een huis bij Caïro en daar van het leven beroofd. De veiligheidsdienst verklaarde dat de medewerkers onder vuur werden genomen toen ze „gezochte terroristen“ wilden arresteren. Het vuur werd beantwoord.
Egypte heeft te maken met een reeks terroristische aanslagen. Woensdag kwamen tientallen mensen om bij een serie aanvallen en zelfmoordaanslagen in het noorden van het Sinaï-schiereiland. Volgens de regering zijn islamisten verantwoordelijk voor het geweld.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24224670/___Dienst_Egypte_vermoordde_moslims___.html



Wordt het weer Braziel ??? Reisleiderrrrr?????????



                 
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #59 Juli 05, 2015, 14:11:11
edit2Rapporteer  
Relax Ries. Egypte is groot hoor  ListenToMe
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #60 Juli 05, 2015, 15:52:34
edit2Rapporteer  
 Grin Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #61 Juli 05, 2015, 16:32:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Relax Ries. Egypte is groot hoor
Dat zeiden ze in Tunesië ook !!  loser  Cool



quote author=Langbeest link=topic=50167.msg713712#msg713712 date=1436104354]
 Grin Grin
[/quote]

Heb je al geboekt ??  Joepie YeSS Joepie YeSS
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #62 Juli 05, 2015, 17:40:56
edit2Rapporteer  
Moet ik al annuleren en omboeken naar Brasil.  schater
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #63 Juli 05, 2015, 18:20:42
edit2Rapporteer  
Nog niet Ries   Grin Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #64 Juli 05, 2015, 21:58:39
edit2Rapporteer  
Boek jij maar om naar Brasil Taco. Blijven mijn lijnen tenminste heel  Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #65 Juli 06, 2015, 09:25:24
edit2Rapporteer  
Haha ,het gaat weer lekker hiero , ik verheug me nu al op de verhalen en de filpmies. Een kleine spot en een loopende Beun, dat kan niet goed gaan  Grin Grin
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #66 Juli 06, 2015, 12:49:42
edit2Rapporteer  
Maak je geen zorgen John. Ik heb al een rol gekocht en van zeer zware kwaliteit.  ThumpsUp
Als het goed is komt de truck morgen aan bij ons hotel.  loser
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #67 Juli 06, 2015, 13:43:34
edit2Rapporteer  
Doe je goed taco! Ik wil ook nog wel eens iets te enthousiast met een een ietepieterig klein sprongetje voorlangs duiken....  Grin
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #68 Juli 06, 2015, 20:32:28
edit2Rapporteer  
Wordt een spannend trippie naar Marsa Alam. ThumpsUp
Er zitten haaien bij het rif en de enige die daar doorheen vaart en daarboven een loopie doet is de Beun.
Met daar achteraan het bekende buikschuivertje over het rif. schater
Komt helemaal goed, bovendien legt Coos ze sokken te drogen op de kant na iedere sessie.
Geen terrorist die erover denkt daar in buurt te komen ! schater
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #69 Juli 06, 2015, 21:21:18
edit2Rapporteer  
Doe je goed taco! Ik wil ook nog wel eens iets te enthousiast met een een ietepieterig klein sprongetje voorlangs duiken....  Grin

Allejezus, hebben we twee van die dwazen op het water. Neem maar een paar extra lijntjes en een barretje mee  Cry
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #70 Juli 11, 2015, 00:58:23
edit2Rapporteer  
Richard ...Het enige waar jij bang voor moet zijn ...is dat je kite daar niet in het water valt. Grin
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #71 Juli 11, 2015, 01:22:34
edit2Rapporteer  
Mooi shot! Rif-haaien doen trouwens niks.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #72 Juli 11, 2015, 10:08:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Rif-haaien doen trouwens niks.

Oh nee !! Moet jij us opletten als ze weten dat er een Haring in het water ligt  YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #73 Juli 11, 2015, 10:44:39
edit2Rapporteer  
Citaat
Richard ...Het enige waar jij bang voor moet zijn ...is dat je kite daar niet in het water valt.

Oh nee !! Moet jij us opletten als ze weten dat er een Haring in het water ligt


 Grin schater Grin schater Grin schater Grin schater Grin schater Grin schater Grin schater  Cool loser Grin schater Cool schater




Vers van de pers filmpie van onze locatie   ThumpsUp

Wat een drukte zeg, wordt nummertje trekke, anders past  het  niet  Grin


http://www.youtube.com/watch?v=ljcZN7tzBHI&feature=youtu.be




http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/313238/kleine-compilatie-van-onze-vakantie-in-marsa-alam-egypte/page-1.html?flc=1&ref=

Het was erg mooi. er is een kite center aan de lagoon waar je mag kiten, hier kan je beginners tot intermediate les nemen. je betaald ongeveer 50 euro voor 2 personen ( voor ons was dat voor een week) dan mag je op de spot kiten, krijg je een kluisje waar je je spullen in kan doen en helpen ze je de kite launchen en landen, je hoeft ook je kite niet op te blazen want ze hebben een compressor {#emotions_dlg.worshippy.gif}{#emotions_dlg.worshippy.gif}{#emotions_dlg.worshippy.gif}

 
Verder is het overal ondiep en erg warm water( wel 25 graden). Je moet alleen uitkijken dat je niet teveel downwind word getrokken want er zit een ontzettend lange stijger waar je tegen aan kan komen.

 De enige nadelen was dat het water erg zout was, na een crash deed dit bij mij erg pijn aan m'n ogen. en achter aan de lagoon , tegen de zeekant aan liggen veel kleine rotsjes en zeeegels ( HIER WIL JE NIET IN STAAN OF IN DE BUURT KOMEN)

 

Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #74 Juli 14, 2015, 19:57:07
edit2Rapporteer  
Kortom......lekker springen over die lange steiger YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.