Vreemde

peterb

Berichten: 380
Mei 03, 2015, 23:45:58
edit2Rapporteer  
Sinds eind december heb ik een nieuwe Cabrinha Switchblade 10m en 7m en bijpassende nieuwe bar. Ik heb daar een aantal keren mee gevaren, echter ik merk dat de linkerkant meer aan moet trekken tijdens het varen. In eerste instantie dacht ik dat de stuurlijnen wellicht niet goed waren, echter op de 7m was er geen probleem en ik had hetzelfde probleem toen ik een bar van iemand anders gebruikte.

Vanavond nog weer gevaren, de linker stuurlijn op het uiteinde van de pigtail en de andere zelfs 2 knopen erboven. Toen vloog de kite eindelijk zodanig dat min linker en rechterhand evenver van mijn lichaam zijn. Een groot verschil. Echter ik dacht dus dat het de pigtails waren die het probleem veroorzaken, maar dat is het ook niet, toen ik bij het aftuigen de lengtes vergeleek, bleken die evenlang te zijn.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn:
1. Probleem wordt veroorzaakt door misschien verschil in lengte van de pigtails en of bridals  van de powerlijnen (niet de lijnen zelf want het is elke keer dezelfde kant)
2. Naai of designfout?
3.?

Het grote nadeel is nu dat ik een stuk van de depower kwijt ben. Normaal gesproken (zoals ook op de 7m) heb ik de kite altijd op de laatste knoop van de pigtails. Echter, 1 vd 2 staat nu 2 knopen hoger waardoor als ik de kite geheel power, de kite te gepowerd wordt waardoor de kite te wijd uit staat.
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #1 Mei 04, 2015, 01:24:30
edit2Rapporteer  
Slecht rollende bridles kunnen ook dit probleem geven.
Heb ik ook gehad met mn 7m bandit. Duurde even voor ik dat ontdekt had.
biancam

Berichten: 71
Antwoord #2 Mei 04, 2015, 07:13:19
edit2Rapporteer  
heb je je mijne van je bar nagekeken of alle lijnen nog even lang zijn??
ik heb zelf ook pas op raadsel achtige manier dat power lijn 5cm langer was geworden, waardoor de kite ook raar deed.
er was iets weer verzet in safety systeem door het winkel waar ik hem gekocht heb en probleem opgelost.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.