Donderdag 18-02-15 Workum

atJOEY_

Berichten: 93
Juni 16, 2015, 02:45:09
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Ik wil eigenlijk donderdag 18-06-15 in Workum gaan kiten.  Twijfel echter over de windkracht en windrichting. Heb een 12m kite en een groot board. Wat vinden jullie, doen of niet?

Moet zelf vanuit trouwens uit Enschede komen. Misschien nog mensen die ook uit deze omgeving komen die ook die kant op willen? Ik zelf ben 18 jaar en zoals het er nu uit ziet heb ik donderdag een auto tot mijn beschikking!

Met vriendelijke groet,

Kiterlabalena ThumpsUp ThumpsUp
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #1 Juni 16, 2015, 17:53:31
edit2Rapporteer  
Heeft weinig nut dat nu al te vragen. Gaat toch nog veranderen.
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #2 Juni 16, 2015, 18:15:56
edit2Rapporteer  
Dat snap ik. Gaat me er meer om dat ik het correct inschat. Wil graag wind of dat de juiste windrichting en aantal knopen is.

Met vriendelijke groet,

Kiterlabalena 
Karinnetje

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #3 Juni 16, 2015, 20:09:44
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook nog beginner, maar als je op KH bij spots kijkt kun je zien wat de ideale windrichtingen per spot zijn. Voor Workum is dat volgens mij W-ZW

Voor het aantal knopen wat voor jou geschikt is is het misschien nog handig je gewicht en maat boardje te vermelden. Het algemene advies wat ik gehad heb is tussen de 15 en 20 knoopjes om te oefenen.

Succes!
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #4 Juni 16, 2015, 22:39:36
edit2Rapporteer  
Ik kan al aardig varen gelukkig. Vaar met een 12m north evo en een board van 142 bij 42 geloof ik zo. Ben zelf nu aan het oefenen met springen etc.

Met vriendelijke groet,

Joey Nijland
Karinnetje

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #5 Juni 17, 2015, 07:39:50
edit2Rapporteer  
Ooh OK! Dan kun je vast ook al wel aardig inschatten wanneer je kunt gaan toch? Veel plezier het kan soms wel behoorlijk druk zijn met onze Duitse vrienden Wink
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #6 Juni 17, 2015, 08:59:23
edit2Rapporteer  
De voorspelling ziet er goed uit en met een 12 meter moet dat prima kunnen. Noord-West is altijd prima te doen op Workum. Zelfs met wind uit Noord nog wel.

Ik ga morgen avond zelf ook daar kiten denk rond uurtje of 6
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #7 Juni 17, 2015, 21:23:01
edit2Rapporteer  
Ja het inschatten heb ik tot op het heden altijd in Spanje aan het strand gedaan. Dan kon ik kijken naar de andere kiters en hun kite maat. Op die manier besloot ik dan of ik kon kiten of niet. Bovendien ken ik workum als spot niet en vind ik het dus lastig om enkel aan de hand van windkracht en windrichting te bepalen of ik kan gaan kiten. Moet bovendien ook bijna 2 uur rijden. Vandaar de vraag wat jullie van deze windvoorspelling vinden.
Karinnetje

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #8 Juni 17, 2015, 21:47:18
edit2Rapporteer  
Snap ik. Ik moet ook wel een eindje rijden en is soms een beetje lastig met inschatten, maar het went
Voor morgen ziet het er wel prima uit, ik ben vanmiddag nog even geweest en dat wast top!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.