Kiten Sumbawa (of Sri Lanka)

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Januari 07, 2014, 20:20:53
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Een tijdje gebieden heb ik een topic geopend over mui ne in Vietnam. Ik wilde hier in oktober heen, maar zoals sommige van jullie al schreven begint t seizoen daar pas eind oktober. No go dus!
Nu heb ik zeer positieve dingen gelezen over Sumbawa (Indonesië). Wellicht kunnen jullie nog tips geven over accommodatie, aanreizen, gear meenemen of huren, welke kites mee te nemen, en of er super spots zijn...vlak water, branding lagoon etc...

Ik hoor t graag....


Nb tweede keuze is Sri Lanka....wellicht wat off. topic, maar ook hier graag reacties van ervaringsdeskundigen...
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #1 Januari 15, 2014, 22:13:41
edit2Rapporteer  
Niemand ervaring hier??
TableTopje

Berichten: 105
Antwoord #2 Januari 16, 2014, 12:45:13
edit2Rapporteer  
Calimero,

Sumbawa geen ervaring... Sri Lanka 2x geweest. Is echt top! Windseizoen is van begin mei tot oktober. Dag en nacht wind uit het Zuid-Westen. (18 tot 35 knopen) Je moet wel in de buurt van Kalpitya gaan zitten. Alleen daar waait het echt goed door. Perfecte lagoon met super vlak water. Zee is ook prima te doen. Ik zat twee keer hier http://www.srilankakiteschool.com

Groet, Tobias
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #3 Januari 16, 2014, 16:16:56
edit2Rapporteer  
Probleem is alleen dat daar de boel begin oktober sluit. In sumbawa is dat niet  zo...dus wellicht liggen daar meer mogelijkheden. Onlangs ook van Sumatra gehoord, moet oktober ook net nog kunnen...
barend

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #4 Januari 17, 2014, 00:18:44
edit2Rapporteer  
Tabletop,

Ik sta op het punt om een ticket te boeken voor 2 maanden sri lanka. Ik ben alleen een beetje onzeker of twee maanden niet te lang is. zo groot is het eiland nou ook weer niet en ik weet niet of ik zo veel geld heb om 2 maanden daar te kunnen kiten. Verder heb ik maar iets van drie kitespots gevonden, over Kalpitiya eigenlijk het meest. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het daar is. Kan je in de buurt van die lagoon daar goedkoop verblijf vinden. De kitesurf resorts daar liggen buiten mijn budget als student.
Kan je daar misschien kluisjes ofzo huren? Dan kan ik verderop wel een goedkoop hostel vinden.

Ik hoor graag tips van je, want het is moeilijk om info te vinden als je op een kleiner budget moet reizen. Alvast bedankt!
Floor

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #5 Juli 11, 2015, 16:03:21
edit2Rapporteer  
Iemand hier nog recente ervaringen met Sri Lanka / Kalpitiya?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.