Review: Ride Engine trapeze

Versusshop

Berichten: 66
December 09, 2015, 11:16:03
edit2Rapporteer  
Niels Tinga kreeg steeds vaker last van rugpijn na het kiten. Hoogste tijd dus voor een nieuwe trapeze. Tijdens een trip naar Brazilë mocht hij een nieuwe Ride Engine Hex Core trapeze uitproberen en die beviel behoorlijk goed: sterker nog: Niels kite weer pijnvrij! Lees hier de review die Niels schreef naar aanleiding van zijn ervaringen met de RE trapeze: http://www.versusshop.nl/blog/review-ride-engine-hex-core/
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 December 09, 2015, 16:09:29
edit2Rapporteer  
Goed verhaal  ThumpsUp en ...
zelfs voor mensen zonder rugpijn kan de Ride Engine een welkome aanwinst zijn en je kitesessie verlengen.

1 aanvulling.
Omdat er zoveel verschillende maten, haken en mogelijkheden zijn; Ga niet blind op 1 model af (kopen via internet). Laat je goed informeren en de verschillende maten met haakbreedte passen. Want als deze trapeze niet exact past kan de pijn bij je ribben nog veel heftiger uitwerken.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #2 December 09, 2015, 17:58:57
edit2Rapporteer  
Voorheen kon ik met mijn zittrapeze Dakine Fusion 2015  één, hooguit twee dagen kiten op mijn TT voordat ik een dag rust moest houden ivm wat versleten rugwervels.
Vorige week 5 dagen achtereen op het water geweest met de RE + 10" sliderbar en nergens last van!  Joepie
Vergeleken met de zittrapeze ontzettend veel vrijheid en ook de sliderbar werkt erg prettig. ThumpsUp
Voor mijn zijn geld dubbel en dwars waard.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 December 13, 2015, 21:12:38
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde probleem, en volg al jaren het werk van Ride.
Echter de import belasting maakt deze trapeze echt extreem duur. Zonde is dat!
Gaat nergens meer over voor deze prijs Sad
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 December 13, 2015, 21:52:50
edit2Rapporteer  
ik wissel af tussen heup- (ION Apex) en zit trapeze (Dakine Fusion).
Spijtig dat er nog maar weinig zittrapezes te verkrijgen zijn. Waarom ?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 December 13, 2015, 22:09:09
edit2Rapporteer  
ik wissel af tussen heup- (ION Apex) en zit trapeze (Dakine Fusion).
Spijtig dat er nog maar weinig zittrapezes te verkrijgen zijn. Waarom ?


Niet hip genoeg, voor ouwe lullen, te kleine markt wellicht etc.

Al zou elk merk wel een zittrapeze moeten hebben ja...
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #6 December 13, 2015, 22:46:17
edit2Rapporteer  
Spijtig dat er nog maar weinig zittrapezes te verkrijgen zijn. Waarom ?
Je kunt altijd bij de grotere watersportwinkels kijken bij de windsurf slalom/race/speed zittrapezes. Je mist alleen het koord/band aan de achterkant. Verder gelijke kwaliteit.

OA.
Gaastra Race seat
ProLimit Seat Charger/ Cruiser/ Freemove/ Seat Rambler
Ion Fuel Surf Seat/ Peak Surf seat
Mystic Supporter Seat Multi/ Comfort Seat Multi/ Star Waist Seat/ Aviator Seat
NP X-Wind Seat Harness
en meer


HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #7 December 13, 2015, 22:56:50
edit2Rapporteer  
Ik heb er inmiddels ook de eerste sessie opzitten met de ride-engine icm met de slider bar.

Tijdens het passen drukte de trapeze wat op mn onderste ribben aan de voorzijde maar hier had ik tijdens het varen en erna geen last meer van. Misschien was het de nieuwigheid en dat de ride-engine compacter zit dan m'n andere trapeze.

Ik heb 'm gedragen over m'n drysuit waarbij ik geen problemen ondervond dat deze ging draaien of schuiven. Ik verwacht dat dit ie op mn wetsuit ook perfect, zoniet nog beter, aansluit.
Na de eerste paar rakjes moest ik m nog ff verder aan snoeren omdat de lussen waaraan de bar vast zit nog wat stug zijn in het begin. Het voelt heel compact en de trapeze kan echt geen kant op.

In het begin is het koord op de slider-bar nog wat strak en toen prikte de donkey-dick (f-one bar) wat in m'n buik maar na een kwartiertje was dit over doordat het koord z'n definitieve lengte had bereikt.

Tijdens het varen voel je pas echt goed wat de trapeze doet in en met je onderrug. Dan merk je dat de vaste vorm meer steun geeft dan ik gewend was van andere trapezes en daardoor veel minder vermoeiend is voor je (onder) rug. Ook na twee uurtje varen bleef de trapeze goed op z'n plek zitten en dankzij de slider-bar is toeside varen probleemloos  Smiley

De vaste haak heb ik nog niet geprobeerd en ik verwacht dan ook wat meer zijdelingse druk op de trapeze en ben dan ook benieuwd hoe de trapeze dan aanvoelt. Maar zodra ik dit getest heb zal ik mijn ervaring hierover ook delen.

Duurzaamheid kan ik uiteraard ook nog weinig over vertellen maar de trapeze en de barren zien er goed afgewerkt uit. Wel mis ik een plek voor m'n mesje dus daar moet ik nog ff iets op verzinnen.

Wanneer je benieuwd bent naar ride-engine mag je me altijd aanspreken en kan je 'm proberen. Vaar meestal op Kijkduin, Slufter, autostrand of de Dam. Heb een fel groen/gele uitvoering in maatje S en vaar met bandits 8 of een 15m Sonic fr
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 December 14, 2015, 11:51:17
edit2Rapporteer  
Wel knap hoor zon trapeze ontwikkelen en dan geen mesje er in  schater
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #9 December 15, 2015, 18:50:39
edit2Rapporteer  
Wanneer je benieuwd bent naar ride-engine mag je me altijd aanspreken en kan je 'm proberen. Vaar meestal op Kijkduin, Slufter, autostrand of de Dam. Heb een fel groen/gele uitvoering in maatje S en vaar met bandits 8 of een 15m Sonic fr

Correctie, Bandits 9 vaar ik mee... Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Oktober 04, 2016, 12:57:59
edit2Rapporteer  
Zit er aan te denken om deze red engine trapeze aan te schaffen maar weet iemand of ze al ergens in de sale zijn want 357 euro vind ik best veel centjes. Angry
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Oktober 04, 2016, 14:22:10
edit2Rapporteer  
Zit er aan te denken om deze red engine trapeze aan te schaffen maar weet iemand of ze al ergens in de sale zijn want 357 euro vind ik best veel centjes. Angry

Er zijn alternatieven van andere merken zoals DaKine.
Ik zou even verder kijken.
Heb ze nog nergens "in de aanbieding" gezien.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #12 Oktober 04, 2016, 14:35:27
edit2Rapporteer  
http://www.kingofwatersports.com/ride-engine?group=CabrinhaBestOffer
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Oktober 04, 2016, 16:03:05
edit2Rapporteer  
Brunotti heeft ook zoiets sinds kort:
http://rdp.brunotti.com/en/products/waterwear/mens/harnesses/smartshellmulti-use-harness
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #14 Oktober 04, 2016, 18:23:48
edit2Rapporteer  
Thanks mannen denk dat ik binnenkort maar even bij de dichtstbijzijnde surfshop binnen loop.
Die Brunotti ziet er goed uit en is toch wel even goeiekoper.  Grin
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Oktober 04, 2016, 20:51:36
edit2Rapporteer  
Ik ben er ook van gecharmeerd, vraag me af hoe het is om met zo'n sliderbar te varen, iemand ervaring mee?

En die Brunotti Smartshell heb ik een paar weken geleden naar zitten kijken, ik zie dat meer winkels die nu hebben, binnenkort maar eens proberen, lijkt een goed alternatief.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Oktober 04, 2016, 20:59:47
edit2Rapporteer  
Persoonlijk denk ik dat de ride engine een beetje een hype is.
Zeker de eerste met een harde schaal, maar al veel navolging.

Mijn trapeze begint ook aan zijn einde te komen, dus ik ben ook aan het rond kijken.

Net ala bij de harde schaal zijn er twee kampen voor de sliding hook: je vindt het geweldig of helemaal niets.
Testen is weten.
Ik heb nooit problemen met toe-side upwind rijden met een fixed hook.
Maar anderen wel, en dan is dit vast fijn!
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #17 Oktober 04, 2016, 21:21:11
edit2Rapporteer  
Ik heb de pro-limit two face met dus sliderbar en vind het fantastisch. Veel prettiger toeside varen. Bar staat ook niet meer zo dicht op je.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #18 Oktober 04, 2016, 23:36:03
edit2Rapporteer  
Ik vaar vanaf april met de Ride Engine. Ik had nog een haak van een Dynabar liggen en die heb ik erop gezet. Werkt uitstekend.

Ik ben er zeer tevreden over!
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #19 Oktober 07, 2016, 10:54:37
edit2Rapporteer  
Ik ben ook OM  Rideengine geeft mij zeker een uur meer kiten per dag dat is ONBETAALBAAR
Pontius

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #20 Oktober 08, 2016, 11:29:25
edit2Rapporteer  
[quote
Zit er aan te denken om deze red engine trapeze aan te schaffen maar weet iemand of ze al ergens in de sale zijn want 357 euro vind ik best veel centjes. Angry
[/quote]

Hij is voor minder te krijgen Engeland. Nu voor ongeveer € 275 incl shipping compleet. Ik overweeg hem nu ook :-)
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #21 Oktober 08, 2016, 12:56:41
edit2Rapporteer  
[quote
Zit er aan te denken om deze red engine trapeze aan te schaffen maar weet iemand of ze al ergens in de sale zijn want 357 euro vind ik best veel centjes. Angry

Hij is voor minder te krijgen Engeland. Nu voor ongeveer € 275 incl shipping compleet. Ik overweeg hem nu ook :-)
[/quote]
Alles is daar nu daar nu stukken goedkoper.
Wel lastig als je een garantie claim hebt!
naja

Berichten: 355
Antwoord #22 Oktober 08, 2016, 14:34:53
edit2Rapporteer  
Heb hem zelf een paar weken geleden gekocht.
Moest wel even wennen,misschien iets om even rekening te houden,maar hij lijkt wel steeds lekkerder te zitten slider is heel fijn.Let er op hem stevig aan te trekken en het gespje te locken.
Zit hij niet stevig vast wordt het drama.

Bij kitemana voor 278 compleet met slider
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #23 Oktober 08, 2016, 20:55:40
edit2Rapporteer  
Ik vaar hem nu een jaar. Het vaart ok, weinig verschil met traditionele trapezes behalve het geld dat je ervoor neer mag tellen. Met het wavesurfen heb ik iets meer bewegingsvrijheid, maar de claim dat de trapeze niet omhoog klimt klopt eenvoudig weg niet. Ook merk ik continue dat hij niet strak vast blijft zitten. Ook niet als je de lus nogmaals terugvoert. Value voor money klopt niet, overhyped, met een gewonde trapeze die goed zit ben je net zo goed af.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Oktober 08, 2016, 22:57:48
edit2Rapporteer  
Ik vaar hem nu een jaar. Het vaart ok, weinig verschil met traditionele trapezes behalve het geld dat je ervoor neer mag tellen. Met het wavesurfen heb ik iets meer bewegingsvrijheid, maar de claim dat de trapeze niet omhoog klimt klopt eenvoudig weg niet. Ook merk ik continue dat hij niet strak vast blijft zitten. Ook niet als je de lus nogmaals terugvoert. Value voor money klopt niet, overhyped, met een gewonde trapeze die goed zit ben je net zo goed af.

Zeker met het bedrag dat je er voor moet neerleggen ligt cognitieve dissonantie op de loer als reden dat het product zo goed wordt bevonden.

Bedankt voor je bijdrage
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.