Kitehigh test: Hoe betrouwbaar is de Woo?

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Februari 23, 2016, 21:37:35
edit2Rapporteer  
Hoeveel waarde kan je hechten aan de resultaten van de Woo? Daar zijn al hevige discussies over zolang de Woo beschikbaar is sinds de introductie begin 2015, een discussie die eerdere tests niet weg konden nemen. Aangezien we zelf ook zeer benieuwd waren naar de betrouwbaarheid gingen we aan de slag!


De Woo
Voor diegenen die onder een steen geleefd hebben: de Woo is een apparaatje van 53x21x16mm met ingebouwde 9-assige bewegingssensor (acceleratie, rotatie en magnetisch veld) waar je de hoogte, hangtime en impact van je sprongen mee kunt meten.
Via een plak-mount bevestig je hem in het midden, in de lengterichting, van je board. De eerste blauwe mount kon afbreken of slijten waardoor de Woo er uit kon glijden. Sinds afgelopen herfst hebben ze dan ook een stevigere mount geïntroduceerd, de oude mount kun je gratis omruilen. Helaas is de nieuwe mount wel iets moeilijker in het gebruik, zeker met koude vingers gaan de strakke elastieken moeilijk los en vast.

Het gebruik van de Woo kan niet simpeler, er zit maar 1 knop op: 1 keer drukken en je zet hem op stand-by, de knop vervolgens 2 seconden indrukken tot de indicatie LED rood gaat knipperen en hij is klaar voor gebruik. Je sessie kun je beëindigen door weer kort op de knop te druk tot de LED groen brandt, daarna zal hij vanzelf uitgaan na enkele minuten in stand-by. Je kunt meerdere sessies achter elkaar opslaan als je bijvoorbeeld van kite wisselt of je vrienden een poging laat wagen.
Voor het uitlezen van de gegevens heb je een Iphone of recente Android smartphone nodig. Niet elke Android smartphone is geschikt, check dus of je de Woo-app kunt installeren voordat je een Woo aanschaft.

Opladen gaat via een USB adapter verrassend snel in ongeveer 30 minuten. Desondanks kun je meerdere dagen met lange sessies op 1 acculading doen voordat je weer een stopcontact op moet zoeken. Ondanks dat je de PC kunt aansluiten vie de USB adapter voor eventuele firmware updates is nog niet mogelijk om de Woo gegevens op de PC uit te lezen.






De Testsessies
Bij de eerste test waren de Woo's gemonteerd in een nieuwe en oude mount, bevestigd op een aluminium strip en vastgeschroefd tussen de pads.
Wat opvalt aan de spronghoogtes is dat er rond de 6m een grote foutmarge zit en dat het aantal sprongen waar maar 1 Woo een hoogte geregistreerd heeft, zeer hoog is. Deze resultaten hebben we aan Woo voorgelegd, omdat dit wel hele extreme schommelingen waren en na een telefoongesprek met Woo Sports-medewerker Patrick Thornycroft werden de volgende oorzaken genoemd:
1. montage op een aluminium strip wat voor extra trillingen zou zorgen en eventueel de magnetische sensor beïnvloeden.
2. Chrono, zelf hebben ze alleen met freeride- en C-tubekites getest. Mogelijk dat de geleidelijke stijging en daling van een matras niet alle sprongen even goed registreert.

We kregen een handvol nieuwe mounts opgestuurd om de test te herhalen.



De tweede testsessie zaten de Woo's met de nieuwe mounts zo dicht mogelijk naast elkaar in het midden van het board en in de lengterichting op het board geplaatst. We stonden met 4 Woo's en een helmcam klaar voor een sessie tussen hagelbuien in en maar 6gr op de thermometer tijdens zonnige periodes.
Helaas kreeg ik in het begin van de sessie precies een hagelbui over me heen waarna de wind een hele tijd richting de 15kn terug zakte en de helmcam leeg was voordat de wind weer echt aan ging. Ook stopte de Woo van Henk halverwege de sessie om daarna nooit meer aan te gaan. Henk zijn Woo had al vaker problemen voorafgaand aan deze sessie.
Ondanks dat, was het aantal gemiste sprongen deze keer gehalveerd en ook het aantal uitschieters was afgenomen ondanks het gebruik van 3 Woo's in plaats van 2. De korte sessie waar Marc het testboard pakte gaf zelfs nog minder gemiste sprongen en éénzelfde spreiding.

De laatste sessie met dubbele Woo's kwam bij toeval toen de wind onverwacht even aantrok tijdens springtij op de Brouwersdam:  mooie sessie in de zon op vlak water.


Resultaten
Als we naar de ruwe gegevens van de sessies kijken (onderaan deze test te vinden) valt direct op dat de meeste sprongen maar weinig afwijkingen vertonen tussen de verschillende Woo's als het op hoogte aan komt, de hangtime zelfs nog meer overeenkomsten vertoont, maar de G-krachten van de landing juist weer alle kanten op schiet.
Dit is goed te zien in de volgende grafieken waar we de procentuele afwijkingen geteld hebben afgezet als percentage van het totaal aantal sprongen.







Je ziet hier dat het merendeel van de sprongen een afwijking in de hoogte heeft tussen de 0 en 10%, de hangtime bij 90% van de sprongen maar een afwijking heeft van maximaal 4%, minder dan 0,3 sec bij een hangtime van 7 sec.  Bij de G-krachten is er geen uitschieter van de afwijking aan te wijzen.

De helmcam beelden uit de tweede testsessie leveren ons ook de werkelijke hangtime op van de sprongen als je de beelden analyseert. Hieruit blijkt dat de hangtime die de Woo's registreren overeenkomen met de werkelijke tijd dat je in de lucht hangt.
 

http://vimeo.com/153156174



Toch blijft er een vast aantal sprongen die door één of meerdere Woo's helemaal niet geregistreerd wordt. Hierbij moeten we wel opmerken dat het overgrote deel lage sprongen betreft. Toch zitten er in de sessie waarbij ik over de 10m sprong er ook een paar missers rond de 10m bij. Als je met een enkele Woo vaart is daarom zonder camerabeelden niet te zeggen of de Woo je hoogste sprong wel of niet gemeten heeft.


Wedstrijden en records?
Uit de resultaten blijkt dat de Woo's toch het merendeel van de sprongen, met een acceptabele foutmarge tussen de Woo's onderling, weet te registreren. Kunnen we nu concluderen dat de gegevens die een enkele Woo registreert, kloppen?

Nee, helaas. Als je maar 1 Woo op je board monteert kun je nooit weten of je hoogste sprong een afwijking was. Of, dat hij wel goed geregistreerd is net als bij alle andere sprongen. De kans dat je Woo de hoogste sprong helemaal niet registreert is ook niet uit te sluiten zonder filmanalyse. Zonder tweede meetmethode zul je daar nooit achter komen. Want ondanks dat het overgrote deel van de sprongen tussen meerdere Woo's maar een kleine afwijking hebben kun je niet stellen dat deze afwijking voor alle sprongen geldt, al is het niet voorgekomen dat er een grove afwijking naar boven tussen zat.

Voor wedstrijden, records en leaderboards die uitgaan van enkel je hoogste sprong geregistreerd door 1 Woo, betekent dit dat je de resultaten met een korrel zout moet nemen. Het is niet zo dat jouw hoogste sprong niet onnauwkeurig was, maar je kunt nooit de foutmarge weten en vergelijken met de rest plus dat de kans bestaat dat jouw Woo net die ene hoogste sprong te laag of helemaal niet registreert.

Wil je toch een wedstrijd houden aan de hand van de Woo resultaten zul je net als in onze tests minstens met 3 Woo's tegelijk op 1 board moeten gaan varen en de hele sessie op film moeten vastleggen om afwijkende resultaten er compleet uit te filteren.


Vervolgonderzoek
Dit onderzoek zegt overigens nog niks over de werkelijke spronghoogte van de Woo, enkel dat de Woo's onderling een hoge correlatie hebben en je dus ten opzichte van andere Woo's met redelijke zekerheid kunt zeggen dat de waardes overeenkomen als je rekening houdt met een zekere foutmarge. Dat de hang time wel overeenkomt met de filmbeelden en ons eigen gevoel bij de sprongen geeft wel aan dat de hoogtes die de Woo meet een goede indicatie geven van hoe hoog je werkelijk gesprongen hebt.
Voor een echte waardeoordeel hebben we een vervolgonderzoek nodig. Het liefst gebruiken we hiervoor een testopstelling die herhaaldelijk exact dezelfde sprong kan simuleren. Het is alleen niet eenvoudig een sprong goed na te bootsen en tot we een goede methode bedacht hebben zal de oude Big-Air meettoren uit de kast gehaald moeten worden om de werkelijke hoogte van de sprongen te meten.

Ook is nog onduidelijk waar de gemiste sprongen en grote afwijkingen exact door komen, Woo zelf kon hier ook geen duidelijk antwoord op geven, want zoals op de filmbeelden te zien is hebben ook enkele simpele sprongen zonder rotaties of andere snelle bewegingen een redelijk grote afwijking of worden gemist.
Ligt dit aan de Chrono, mijn sprongtechniek, vreemde bewegingen of is het simpelweg een eigenschap van de Woo zelf? Daar zullen we met de meettoren achter moeten komen. Het zou mooi zijn als we dan ook direct de Xensr mee kunnen nemen in die test wanneer deze de firmware eindelijk op orde heeft. Zelfs met de huidige Xensr firmware die begin februari uit kwam durfden ze nog geen exemplaren te geven voor onze test.


Conclusie
Heb je nu iets aan de Woo? Voor recreatief gebruik is dat een volmondig JA, ondanks dat de Woo niet alle sprongen detecteert en er een klein percentage een afwijking vertoont richting de 2m. De hang time word zelfs nog beter geregistreerd, maar een enkele sprong heeft een foutmarge van meer dan 0,2 seconde tussen de Woo's! Verassend is wel dat juist de G-krachten een hele ruime foutmarge heeft, want dat zou met de accelerometers juist het meest eenvoudig te meten moeten zijn.

Dan komen we op het punt waarop je je gegevens met anderen wilt vergelijken. Juist hier faalt de Woo doordat je met een enkele Woo nooit achter de foutmarge kunt komen waardoor een vergelijking met anderen niet meer dan een indicatie blijft. Een wedstrijd houden of record claimen op basis van de gegevens uit een enkele Woo is dan ook niet mogelijk. De kans bestaat zelfs dat jouw Woo je hoogste sprong helemaal niet registreert!



Testgegevens
Allereerst Henk, Huib, Marc en Pim bedankt voor het uitlenen van hun Woo's en het hele Kitehigh-team voor helpen schrijven van het testverslag.

Hieronder vind je alle gegevens van de test-sessies. Per sessie hebben we bij elke sprong de gemiddelde waarde uitgerekend en vervolgens alles waardes aan de hand van de gemiddelden gesorteerd van laag naar hoog om een helder overzicht in de grafieken te krijgen. Je kunt nu goed zien bij welke spronghoogte, hangtime of landing er meer of minder afwijkende resultaten tussen de verschillende Woo's zijn geregistreerd.

Test 1
26-12-2015
25-30kn
Slufter: poel-zee-poel
9m Ozone Chrono V2
Woo's: Evan + Marc
Aantal sprongen: 153
Duur: 2:33u








Test 2
16-1-2016
15-30kn
Brouwersdam: laagwater
9m Ozone Chrono V2 (Evan + Marc)
8m Slingshot RPM (Marc)
Woo's: Evan + Marc + Pim (+Henk)
Aantal sprongen: Evan 111
Duur: 2:31u
Aantal sprongen: Marc 22
Duur: 0:23u















Lange versie van de filmbeelden zonder knipwerk; alleen lange stukken doorgespoeld op lange stukken zonder sprongen.


http://vimeo.com/153108800



Test 3
23-1-2016
12-18kn
Brouwersdam: hoogwaterpoel
13m Ozone Chrono V2
Woo's: Evan + Huib
Aantal sprongen: 41
Duur: 1:19u








[edit] taalfoutjes
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Februari 23, 2016, 22:47:23
edit2Rapporteer  
Nette test hoor!
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #2 Februari 23, 2016, 23:20:06
edit2Rapporteer  
Bedankt en compliment voor het werk wat hier in heeft gezeten.  ThumpsUp
Door deze test heb ik meer vertrouwen in de WOO gekregen. Afgezien dat er soms sprongen niet gemeten worden, wijken de WOO's onderling verbazingwekkend weinig af met spronghoogte en hangtime.
En of mijn hoogste sprong tov de werkelijkheid misschien wat afwijkt, vind ik niet zo belangrijk. Want zeker bij een afzet op een hoge golf, waar begint de meting en waar eindigt deze?
Onderling scheelt het niet zo veel en heeft het WOO klassement aardig aan waar je zit.
Ik vind de WOO voor springers een hele leuke toevoeging voor zijn prijs.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Februari 24, 2016, 00:09:29
edit2Rapporteer  
Leuke test en erg interessant om te lezen.
Dat de woo's onderling niet zoveel afwijken verbaast me niet echt. Het zijn immers dezelfde apparaten die op dezelfde manier werken. Nog interessanter zou het zijn om een woo met een xsensor te vergelijken.

Helaas weten we nu nog niks over de absolute nauwkeurigheid. Over een testopstelling heb ik wel een idee. Dit zou je naast een trappenhuis kunnen doen. Een lanceerinrichting zou kunnen bestaan uit soort wip met aan de ene kant een woo en op de andere kant gooi je een gewicht. Dan nog iets van een geleiding (touw/garen) om de richting onder controle te houden. Eén persoon op de trap kan dan elke keer de hoogte aflezen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Februari 24, 2016, 09:59:43
edit2Rapporteer  
Bedankt en compliment voor het werk wat hier in heeft gezeten.  ThumpsUp
Door deze test heb ik meer vertrouwen in de WOO gekregen. Afgezien dat er soms sprongen niet gemeten worden, wijken de WOO's onderling verbazingwekkend weinig af met spronghoogte en hangtime.
En of mijn hoogste sprong tov de werkelijkheid misschien wat afwijkt, vind ik niet zo belangrijk. Want zeker bij een afzet op een hoge golf, waar begint de meting en waar eindigt deze?
Onderling scheelt het niet zo veel en heeft het WOO klassement aardig aan waar je zit.
Ik vind de WOO voor springers een hele leuke toevoeging voor zijn prijs.
Dus jij vind het niet erg dat 10% van je sprongen gemist worden en hij er af en toe meer dan een meter naast zit?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Februari 24, 2016, 10:12:26
edit2Rapporteer  
Respect voor de klus en de info Evan! Als de prijs gaat halveren, zet ik nog wel een Woo op mijn boardje. De Woo blijft na een half jaar een steeds leuke gadget voor mij.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #6 Februari 24, 2016, 10:25:56
edit2Rapporteer  
Top dat je dit hebt gedaan! ThumpsUp Lijkt toch behoorlijk betrouwbaar te zijn. Nu alleen nog de validiteit onderzoeken.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #7 Februari 24, 2016, 11:34:46
edit2Rapporteer  
Bedankt en compliment voor het werk wat hier in heeft gezeten.  ThumpsUp
Door deze test heb ik meer vertrouwen in de WOO gekregen. Afgezien dat er soms sprongen niet gemeten worden, wijken de WOO's onderling verbazingwekkend weinig af met spronghoogte en hangtime.
En of mijn hoogste sprong tov de werkelijkheid misschien wat afwijkt, vind ik niet zo belangrijk. Want zeker bij een afzet op een hoge golf, waar begint de meting en waar eindigt deze?
Onderling scheelt het niet zo veel en heeft het WOO klassement aardig aan waar je zit.
Ik vind de WOO voor springers een hele leuke toevoeging voor zijn prijs.
Dus jij vind het niet erg dat 10% van je sprongen gemist worden en hij er af en toe meer dan een meter naast zit?
Het kan natuurlijk altijd beter maar er staan geen grote belangen op het spel. Ik blijf het knap vinden dat zo'n klein blokje, deze data allemaal kan registreren. Een mooie upgrade zou zijn dat er een display opkomt waar je meteen op kan zien hoe hoog je laatste sprong was.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #8 Februari 24, 2016, 11:35:55
edit2Rapporteer  
Mooie testverslag Evan! Woo lijkt een leuke indicatie te geven... maar niet meer dan dat. Goede feedback voor de fabrikant daar kunnen ze weer mee aan de slag.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #9 Februari 24, 2016, 11:40:37
edit2Rapporteer  
Top gedaan Evan.  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Goed dat je de moeite hebt genomen om de betrouwbaarheid uit te zoeken.

Ik ben inderdaad benieuwd hoe de WOO presteert t.o.v. andere sensoren of jullie camera opstelling.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Februari 24, 2016, 12:00:05
edit2Rapporteer  
Dus jij vind het niet erg dat 10% van je sprongen gemist worden en hij er af en toe meer dan een meter naast zit?

Je moet ook geen wonderen verwachten. We leven niet in een ideale wereld. Deze resultaten zijn heel netjes voor een apparaatje wat een hoogte bepaling doet mbv 2e orde input, dat is nou eenmaal niet zo simpel als een liniaal ergens tussen leggen. Je schrijft t zelf ook al, wil je meer zekerheid, dan moet je meerdere woo's op je board plakken.
Woo zou natuurlijk ook zelf meerdere sensoren kunnen gebruiken, maar dan wordt ie een stuk duurder. Is dat t waard?
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #11 Februari 24, 2016, 12:01:39
edit2Rapporteer  
Net verslag. Goed dat die woo wel aardig klopt qua metingen alleen vind ik het toch geen 200 euro waard als er alsnog 10% van de sprongen niet gemeten wordt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Februari 24, 2016, 12:11:50
edit2Rapporteer  
Meeste gemiste sprongen zijn onder de 5m, dus dat valt op zich nog wel mee.

Jullie moeten ook Henk, Huib, Marc en Pim bedanken voor het uitlenen van hun Woo's en helmcam en het hele Kitehigh-team heeft meegeholpen met analyseren van de data en schrijven van de review!
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #13 Februari 24, 2016, 12:32:30
edit2Rapporteer  
Nouja, de meeste kiters springen onder de 5 meter.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Februari 24, 2016, 14:29:03
edit2Rapporteer  
Bedankt en compliment voor het werk wat hier in heeft gezeten.  ThumpsUp
Door deze test heb ik meer vertrouwen in de WOO gekregen. Afgezien dat er soms sprongen niet gemeten worden, wijken de WOO's onderling verbazingwekkend weinig af met spronghoogte en hangtime.
En of mijn hoogste sprong tov de werkelijkheid misschien wat afwijkt, vind ik niet zo belangrijk. Want zeker bij een afzet op een hoge golf, waar begint de meting en waar eindigt deze?
Onderling scheelt het niet zo veel en heeft het WOO klassement aardig aan waar je zit.
Ik vind de WOO voor springers een hele leuke toevoeging voor zijn prijs.
Dus jij vind het niet erg dat 10% van je sprongen gemist worden en hij er af en toe meer dan een meter naast zit?

Ik vind dat waardeloos voor een apparaat wat 199,- kost en pretendeert op zijn plaats te zijn bij oa KOTA. Moet deze test niet in het Engels vertaald worden trouwens? Sterk stuk!!
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Februari 24, 2016, 16:05:50
edit2Rapporteer  
Leuke test Evan en co. Met een soort kop van jut opstelling (kermis) zou volgens mij herhaaldelijk dezelfde hoogte en impact kunnen worden nagebootst en getest. Hiermee kan de absolute nauwkeurigheid en ook de onderlinge verschillen tussen diverse sensor apparaten worden gemeten. Wellicht zou dit met behulp van wat kitende TU-ers eens kunnen worden gedaan Smiley
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #16 Februari 24, 2016, 16:06:09
edit2Rapporteer  
Bedankt en compliment voor het werk wat hier in heeft gezeten.  ThumpsUp
Door deze test heb ik meer vertrouwen in de WOO gekregen. Afgezien dat er soms sprongen niet gemeten worden, wijken de WOO's onderling verbazingwekkend weinig af met spronghoogte en hangtime.
En of mijn hoogste sprong tov de werkelijkheid misschien wat afwijkt, vind ik niet zo belangrijk. Want zeker bij een afzet op een hoge golf, waar begint de meting en waar eindigt deze?
Onderling scheelt het niet zo veel en heeft het WOO klassement aardig aan waar je zit.
Ik vind de WOO voor springers een hele leuke toevoeging voor zijn prijs.
Dus jij vind het niet erg dat 10% van je sprongen gemist worden en hij er af en toe meer dan een meter naast zit?


Ik vind dat waardeloos voor een apparaat wat 199,- kost en pretendeert op zijn plaats te zijn bij oa KOTA. Moet deze test niet in het Engels vertaald worden trouwens? Sterk stuk!!

Hoe nauwkeurig zou het dan minstens moeten zijn volgens jou? Elk meetinstrument heeft een foutmarge.
Je GPS in je auto of telefoon heeft een nog veel grotere afwijking.
Bovendien onderhoudt WOO een heel platform met ranglijsten wat het extra aantrekkelijk maakt
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #17 Februari 24, 2016, 16:23:05
edit2Rapporteer  
Complimenten voor al jullie inzet! Goed verslag geworden en toch wel verrassende uitslag.
Ik vind dat als je als kiter onder de 5 meter springt de WOO niet veel toegevoegde waarde heeft.

Teleurstellend dat de metingen onderling niet 100% zijn. Al is (0/10)% afwijking nog niet eens zo heel slecht. Wie weet komt er in de toekomst een WOO 2.0 die meerdere sensoren heeft en hier een mooi gemiddelde uit haalt. Dit zou een oplossing kunnen zijn voor de huidige afwijkingen.

Wat ik me afvraag is of de kans dat een sprong gemist wordt afneemt naarmate dit hogere sprongen zijn. Of gaat er mogelijk vanaf de afzet al iets mis en wordt de gehele sprong als niet valide beschouwd. Dit laatste lijkt het geval toch?

Concluderen geeft de WOO een indicatie van de spronghoogte en bestaat er een kans dat je sprong helemaal niet gemeten is. Het is tenslotte de eerste in zijn soort, ik kijk uit naar de toekomst waarbij deze techniek doorontwikkeld!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Februari 28, 2016, 20:34:35
edit2Rapporteer  
Binnenkort gaan wij verder met de wetenschappelijke kant van de test, wordt vervolgt. Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Maart 17, 2016, 13:39:59
edit2Rapporteer  
Heel mooi werk dudes idd wel interessant om een test te doen die niet een onderlinge vergelijking doet.

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #20 Maart 31, 2016, 09:49:47
edit2Rapporteer  
Op Kiteforum heeft iemand weer de moeite genomen om de WOO en de Xensr te vergelijken. http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=7&t=2392050
Zover men het kan overzien liggen de waarden vrij dicht bij elkaar. Gemiddeld genomen geeft Xensr een meter meer hoogte. Maar welke de juiste is, is niet te bepalen. Xensr registreert iets meer sprongen.
Ook de hangtime tijden liggen dicht bij elkaar. De Xensr geeft ook hierbij bijna altijd iets meer hangtime.
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #21 April 01, 2016, 00:59:36
edit2Rapporteer  
nice man die test! mijn woo is zojuist overleden, 1 pinnetje is afgebroken
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #22 April 01, 2016, 08:39:50
edit2Rapporteer  
nice man die test! mijn woo is zojuist overleden, 1 pinnetje is afgebroken

De mijne heeft dat ook deze week! Heb `m in september 2015 gekocht, dus meteen gemaild met de winkel en dit valt (zeer waarschijnlijk) onder garantie. Dus die WOO ga ik vandaag naar ze opsturen.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #23 April 05, 2016, 20:31:47
edit2Rapporteer  
Even een shoutout.. Maandag mijn WOO per post verzonden naar Versus, morgen gaat er een nieuwe WOO terug op de post. Super blij mee!

Nu de volgende oxidatie vrij houden, iemand tips voor gebruik van bijvoorbeeld een vochtwerend middel?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #24 April 05, 2016, 21:04:56
edit2Rapporteer  
Gewoon afspoelen na de sessie met zoet water?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.