Eerste directional

Chaosbelgium

Geen avatar

Berichten: 23
Maart 17, 2016, 21:13:22
edit2Rapporteer  
Hallo
Is de north whip van 2014 een goed board om mee te beginnen ?
Ik heb nog geen ervaring met directionals  vaar meestal in rilland en soms eens vrouwenpolder
Ik denk dat het 5.6 is ik weeg zo een 82 kg
Mvg Tim
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Maart 17, 2016, 21:55:53
edit2Rapporteer  
5.6? Dan heb je het volgens mij over de 2015 versie met korte neus? De 2014 komt in 5.5-5.7-5.9.

Als het de 2015 is, is de 5.6 zeker een goede om mee te beginnen. Meer dan zat volume, je zou eventueel een maatje kleiner kunnen gaan zelfs. Voor de 2014 zou ik voor de 5.9 gaan, maar 5.7 kan ook wel. Als je kleiner gaat zal hij wat smal worden en zal je leercurve wat steiler worden omdat het wiebelig wordt zodra je snelheid verliest.

Kijk op Rilland uit dat je niet te dicht aan de kant zit overigens. Gaat je vinnen kosten. En Vrouwenpolder is nou niet echt een golvenspot.... hoewel het daar met hoogwater soms wel aardig binnen kan komen rollen. Met een directional op binnenwater blijven is wel een beetje onzinnig als je 't mij vraagt.
Chaosbelgium

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Maart 18, 2016, 07:50:20
edit2Rapporteer  
Ja was een foutje het is een 5.9
En de bedoeling is eerst wat oefenen op het binnenwater en dan de zee op
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Maart 18, 2016, 07:59:51
edit2Rapporteer  
En de bedoeling is eerst wat oefenen op het binnenwater en dan de zee op

Dat raad ik iedereen aan die van TT over stapt op een waveboard.
Zo leer je beter en sneller erop varen
Repete

Berichten: 123
Antwoord #4 Maart 18, 2016, 08:20:10
edit2Rapporteer  
Ben ook net begonnen op een waveboard van 5.8 en het is toch weer ff wennen. Geen straps, waar zet je dan je voeten. Het heen en weer varen gaat wel maar turns maken is echt weer oefenen en het gevoel krijgen voor de juiste balans. Daarom vaar ik voorlopig ook op binnenwater.