referendum 6 april

Idefixe

Berichten: 8241
Maart 27, 2016, 18:45:36
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=ZZgqlOGOTfg
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 27, 2016, 19:32:08
edit2Rapporteer  
Dat is een goede reden om te gaan stemmen.. Wel jammer dat onze banken ons geld er al in gestoken hebben. Dus bij een duidelijk 'nee' zal er naar alle waarschijnlijkheid wel een andere manier gevonden worden om t zelfde voor elkaar te krijgen.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Maart 27, 2016, 22:35:00
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat iedereen zich verdiept in het verdrag en gaat stemmen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Maart 27, 2016, 23:03:50
edit2Rapporteer  
Voor de goede orde:
- ik ben een echte dierenliefhebber (2 honden en tig  goudvissen in de vijver) ......
- ik ben binnen mijn gezin (vrouw + 2 kinderen) nog de enige niet-vegetariër .......
- daarentegen koop ik steeds minder vlees, maar wel meer vis en let ik op het bio-label ........


Ondanks mijn sympathie voor het filmpje dat door Idefix is geplaatst wil ik toch enkele kritische noten plaatsen:
1. Is kitehigh het juiste platform om politiek te bedrijven .......?
2. Het referendum betreffende Oekraïne heeft naast dit door Idefix ingebrachte item en het daaraan gekoppelde negatieve stemadvies ook tal van onderwerpen die juist een positief stemadvies zouden verdienen.
3. Als er een land in de wereld is dat grof geld verdient aan de bio-industrie dan is dat wel Nederland. Daarover heb ik van Idefix in het verleden geen stemadviesinzendingen kunnen lezen. Wellicht heb ik deze over het hoofd gezien .... Roll Eyes
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 27, 2016, 23:37:08
edit2Rapporteer  
Ik stem voor... Dalijk kan ik niet meer partyen, snollebollen met Oekraïnse pallethoeren en kiten in Kazantip zonder een visum aan te vragen.


Geintje natuurlijk. Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 Maart 28, 2016, 09:00:08
edit2Rapporteer  
Ik heb groot respect voor Idefixe en hij heeft duidelijk een onderbouwde mening op dit punt. (En ik ben het misschien wel met hem eens). Toch ben ik het eens met Ocean limbo bandit;
Blijf dit soort dingen gewoon lekker op facebook of elders posten idefixe, niet hier. De link naar het kitesurfen ontbreekt volledig.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Maart 28, 2016, 09:25:04
edit2Rapporteer  
Hmmm,  ik dacht "het is de lounge" dat moet toch kunnen? Sorry....

Filmpje is overigens niet meteen als "stemadvies"  bedoeld hoor  Grin  ( alhoewel ik mij nu achteraf besef dat dit natuurlijk wel keihard zo over komt ) en ik wil 'm met alle plezier ook wel weghalen hoor. Alleen kan dat tegenwoordig niet meer  ( oude berichten wijzigen / verwijderen ) 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Maart 28, 2016, 12:58:34
edit2Rapporteer  
Dit mag in de lounge, en op het forum zodra het duidelijk kitesurfen gerelateerd is.
Als geen ander weet Tom daar wel mee om te gaan Wink

Alleen extreme standpunten e.d. worden ook hier NIET getolereerd.
Discussieer rustig verder hier
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #8 Maart 28, 2016, 14:21:55
edit2Rapporteer  
Het is best een ingewikkelde discussie. Het filmpje over plofkippen gaat over het handelsverdrag. Die is al door. Het referendum  op 6 april gaat over het associatieverdrag. Dit gaat meer over politiek. Dus in hoeverre zij de democratie  ontwikkelen in hun land en zich verder los kunnen weken van Rusland. Als Europa daar meer invloed op kan uitoefenen zou dit voor Oekraïne wat kunnen betekenen qua eerlijke democratie.

Ik ben er zelf ook nog niet uit... maar kijk voor meer info de YouTube filmpjes: (als het een keertje niet waait)


http://www.youtu.be/aqBAqrwWBU0


http://www.youtu.be/SzpyW3aJAy4


http://www.youtu.be/0MkLxnrK1H4
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #9 Maart 28, 2016, 17:42:29
edit2Rapporteer  
Dank Michiel, goed te weten wat de forum regels zijn.
Ik heb niets gezegd Idefixe. Excuus.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #10 Maart 28, 2016, 18:32:07
edit2Rapporteer  
Prachtige open brief aan Rutte over het referendum:

Geachte heer Rutte,

Tot vandaag weigert u en de heer Juncker ons écht inhoudelijk te informeren over het handelsverdrag met Oekraïne. Het enige geluid dat jullie produceren blijken ridicule bedreigingen te zijn die samengevat aangeven dat het licht voor ons uit gaat als we Nee stemmen. Geen enkele reden wordt mij door u aangereikt om Ja zelfs maar te overwegen.

Waarom weerspreekt u bijvoorbeeld niet dat het associatieverdrag absoluut geen vrijhandelsverdrag is maar een integratieverdrag, een opmaat en voorportaal naar EU-lidmaatschap van Oekraïne, een door en door corrupt land in (burger)oorlog. In het verdrag wordt op p.3 letterlijk gesproken over: ‘de politieke associatie en de economische integratie van Oekraïne in de Europese Unie’.

Of waarom hoor ik van u niet dat de Oekraïense economie kleiner is dan die van Noord-Holland (!), verder krimpt door oorlog en corruptie en slechts 0,2% (!) van onze export gaat naar Oekraïne. Dit is een fractie van onze handel met Rusland. Door de redeloze confrontatie tussen EU, VS en Rusland verslechtert onze relatie met Rusland al jaren. Die wordt nog slechter door dit associatieverdrag. Ook vanuit economisch oogpunt is dit verdrag daarom een bijzonder slechte deal voor ons.

Waarom vertelt u ons niet eerlijk dat het associatieverdrag Oekraïne het recht verschaft op financiële steun door de EU, p. 259, artikel 453: ‘Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering.’ De les van Griekenland moet zijn dat dit betekent dat die steun er ook komt, en ons land over de besteding van ons geld daar niets te zeggen zal hebben. Was het namelijk niet de heer Rutte die ons de verkiezingsbelofte deed dat er geen geld meer naar de Grieken ging? Die belofte brak u. Nu blijkt dat we via de EU en het IMF al meer dan 30 miljard euro in Oekraïne gepompt hebben". Oekraïne is feitelijk allang failliet!

Tot slot: Dit associatieverdrag geeft Oekraïne, een land in (burger)oorlog, militaire bijstand en steun, artikel 10, p.11: ‘De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak’. Daarmee raken we zonder dat hier enig Nederlands belang bij gediend is verder betrokken in een groot geopolitiek conflict.

Lijkt mij dat wij het recht hebben hier -volledig- over geïnformeerd worden over dit soort grote zaken. Mij ontgaat het compleet waarom ik u, de heer Rutte, als MP noch als EU voorzitter, zou moeten steunen hierin.

Vriendelijke groet,
Petra Krabman

Weet je het nog niet lees dit dan  http://www.duurzamemeisjes.nl/maatschappij/vier-redenen-om-tegen-oekraine-te-stemmen-woensdag-6-april/
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Maart 28, 2016, 19:15:43
edit2Rapporteer  
Ja nee ja nee ja nee pffffff. Nu na veel gelezen te hebben voor mij een hele dikke NEE
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 Maart 28, 2016, 19:40:25
edit2Rapporteer  
Hmmm,  ik dacht "het is de lounge" dat moet toch kunnen? Sorry....

Filmpje is overigens niet meteen als "stemadvies"  bedoeld hoor  Grin  ( alhoewel ik mij nu achteraf besef dat dit natuurlijk wel keihard zo over komt ) en ik wil 'm met alle plezier ook wel weghalen hoor. Alleen kan dat tegenwoordig niet meer  ( oude berichten wijzigen / verwijderen ) 

Hallo Tom,

De inhoud (anti bio-industrie) van dit filmpje heeft mijn sympathie .....
Jij  hebt mijn sympathie ......

dus: staan laten!
naja

Berichten: 355
Antwoord #13 Maart 28, 2016, 20:06:27
edit2Rapporteer  
Hoort hier eigenlijk dan 2wel niet thuis,maar is wel een goede Tom .
hebben al heel wat flyers rond gebracht in onze buurt.

Hier gaan we niet vrolijk van worden.

daarom aan ieder, ga stemmen op 6 april en daarna weer snel het water op haha.
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #14 Maart 29, 2016, 10:55:30
edit2Rapporteer  
Kunnen we politiek hier weren? Totaal offtopic (hoewel wel belangrijk) maar graag op een ander platform.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.