Cumbuco 2016 Downwinder

Crizzy

Geen avatar

Berichten: 6
April 19, 2016, 09:52:51
edit2Rapporteer  
Hoi,

Dit najaar gaan wij, ik en mijn broer naar Cumbuco om vanuit hier een lange downwinder te maken. 10 Dagen hebben wij hiervoor, 21 tot 31 oktober 2016.

We willen op de bonnefooi gaan, een 'local' vragen mee te rijden en zo goede spots op zoeken langs de kust naar het noorden toe. Waarom dit bericht, wellicht ga jij ook rond deze tijd en vind je het tof mee te gaan. Als we met meer zijn is het en veiliger en leuker, en naar mijn idee kunnen we ook zo de kosten in eigen hand houden.

Zijn er tips qua spots of een goede tip voor een betrouwbare local als chauffeur, of wil jij chaufeuren.

Hierom nu alvast dit bericht, wie weet,

Yooo Crizzy
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #1 April 19, 2016, 15:18:46
edit2Rapporteer  
niet "bang"  voor de epidemie die er nu heerst ?.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 April 20, 2016, 12:49:04
edit2Rapporteer  
Crizzy,
Tim Steentjes is de manager bij Vila Coqueiros in Cumbuco. Hij heeft voor ons afgelopen jar domwinders georganiseerd.

http://www.vilacoqueiros.com/contact-us/

Beste is om een paar dagen in Cumbuco te blijven en te acclimatiseren en dan de downwinder te beginnen vanaf Taiba. Dit omdat er tussen Cumbco en Taiba een grote haven gebouwd wordt, met een kilometer lange pier waar je omheen moet kiten. Is niet echt handig, vooral omdat je vanaf Taiba uren lang downwind kunt varen, dus het stukje vanaf Cumbuco mis je niet.

Tevens vanaf vila Coqueiros naar de lagune bij Cumbuco is ook een leuke downwinder om op te warmen, dan met de buggy weer terug...

Als kites: 12-9m in Cumbuco, verder naar het noorden alleen een 9 en 7m. Bij Jeri, Kitebeach is Prea, vaar je eigenlijk alleen nog met de 7m.
windzekerheid is 99%! 'ochtends is er winig wind, de wind komt vanaf 10:00, sideonshore van rechts en blijft tot zonsondergang...

Tim kan je helpen, gebruik mij als referentie, ik was er met mijn meiden afgelopen September en het was top. Dit jaar plannen weer een trip.





nales020

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 Juni 29, 2016, 19:39:38
edit2Rapporteer  
Je moet Sander hebben uit Cumbuco, Hij regelt alles tijdens je downwind trip naar Jerri of verder

http://downwind2jeri.com/downwind_nl.html



PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #4 Juni 29, 2016, 21:27:30
edit2Rapporteer  
Inderdaad, Sander contacteren.

Vorig jaar een top downwinder van 10 dagen, op maat gemaakt (ongeveer 500km  Joepie Joepie).

We zijn, om 'in te kiten'  Grin  voorafgaand aan de downwinder 4 dagen in Taiba geweest, mooiere golven dan Cumbuco.

See joes
Crizzy

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #5 Juli 19, 2016, 09:02:03
edit2Rapporteer  

Wow, bedankt voor deze uitleg en situatie aldaar, ik ga een en ander nader uitzoeken en zal je tips ter harte nemen .. Eerder ben ik er ook geweest en diverse spots aangedaan, haven ook gepasseerd maar dan over het strand en onder de pier door met een jeep .. namen van de spots zal ik nog wel vermelden .. Leuk ik heb er zin in ..

[/quote]
Crizzy

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 September 24, 2016, 00:01:28
edit2Rapporteer  
Cumbuco .. reminder downwinder ergens tussen 21 en 31 oktober .. Gaan we doen !
Bedankt voor alle info., zin om mee te gaan, laat weten,
Grtz
Crizzy

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #7 September 30, 2016, 22:38:05
edit2Rapporteer  
Spannend, en zin in, we gaan 23 oktober, een local gaat met ons mee rijden .. verder op de bonnevoy langs de kust. we betalen hem 300 - 350 real, met auto , hij rijd en blijft bij ons. Ik ben benieuwd
Bromtor

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #8 November 26, 2016, 23:52:35
edit2Rapporteer  
Mooi avontuur, hoe was het?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.