Pansh kites

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #100 Juli 30, 2016, 11:14:01
edit2Rapporteer  
Ik wil het wel eens vergelijken met mijn 15m Flysurfer Sonic, deze kite heeft meer performance dan een Speed 3 21m... Ik geloof er geen snars van dat je uberhaupt met een groot board onder 10 knopen kan varen met die 18m. Simpelweg gezien het feit dat de AR veel lager is en dat het profiel veel dikker is. Dit geeft veel minder performance.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #101 Juli 30, 2016, 15:30:35
edit2Rapporteer  
Onder 10 knopen vaar je al met een flinke tubekite icm extensions en groot board met gemiddeld gewicht. Maat van me zit net onder gemiddeld gewicht, en vaart z'n Zephyr op normale TT in 10 knopen. 6 Lijkt me ook wat weinig, maar 8 moet echt geen probeem zijn met die 18.

Ik wil er ook wel een halen, maar twijfel nog over de maat... zit eigenlijk aan een kleinere maat Aurora te denken, rond de 12.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #102 Juli 31, 2016, 19:13:35
edit2Rapporteer  
Vandaag weer met de Pansh A18 (18m) gevaren, bij Vrouwenpolder. (afgaand tij)
Wind diverse malen gemeten min 5 knp, max 10 knp. Ik kon op mijn Shox green TT 136x41 hoogte houden maar niet up-wind varen, daar stond net te weinig wind voor.

Op de Knee Sweacker (55 cm breed), gewoon vlak gevaren op de vinnen, was hoogte lopen geen enkel probleem.


Rule

Berichten: 174
Antwoord #103 Augustus 01, 2016, 09:56:53
edit2Rapporteer  
Ik heb de high end van de 18m gisteren even getest bij Ijmuiden, wind begon rond 10 knopen en goed vaarbaar. Trok later aan naar 16-19 knopen, was goed te houden (90kg & TT) . Zeker het enorme depower koord scheelt hier veel.

Landen dmv backstall (stuurlijnen aantrekken) werkt niet heel lekker meer boven de 16 knopen Grin

Wel 2 flinke minpunten aan de Pansh bar ervaren, als het depowerkoord niet in de clamceat zit (dus volledig gepowered is), wordt het dikke gedeelte van het koord (net boven de stopperball) door het bovenste gedeelte van de clamceat getrokken en komt daar klem te zitten. Hierdoor is het zeer moeilijk om weer te depoweren. Niet fijn als je al overpowered bent.

Tweede punt is volgens mij al eerder benoemd maar de 5th line komt uit op een clamceat net boven de chickenloop. Lijkt me dat als deze hier vast in komt te zitten dat je safety niet meer werkt.

Ik ga even kijken of ik hier iets aan kan vervangen, want crappy safety zit ik niet op te wachten.

Verder wel echt heerlijk gevaren, was lange tijd de enige kitesurfer die de hanggliders gezelschap hield.  Joepie

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #104 Augustus 05, 2016, 16:20:51
edit2Rapporteer  
Vandaag weer met de Pansh A18 (18m) gevaren, bij Vrouwenpolder. (afgaand tij)
Wind diverse malen gemeten min 5 knp, max 10 knp. Ik kon op mijn Shox green TT 136x41 hoogte houden maar niet up-wind varen, daar stond net te weinig wind voor.

Op de Knee Sweacker (55 cm breed), gewoon vlak gevaren op de vinnen, was hoogte lopen geen enkel probleem.

Whaha 5 knopen met een 18m en dan op een TT varen en geen hoogte verliezen... Dan moet je toch zeker wel 50 kg wegen... Ook nog omdat het een inefficiënte kite (voor een foil kite) is met een lage AR en een dik profiel...
et1961

Berichten: 365
Antwoord #105 Augustus 05, 2016, 16:47:36
edit2Rapporteer  


Whaha 5 knopen met een 18m en dan op een TT varen en geen hoogte verliezen... Dan moet je toch zeker wel 50 kg wegen... Ook nog omdat het een inefficiënte kite (voor een foil kite) is met een lage AR en een dik profiel...

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt Marc.... Ik schrijf niet dat ik met 5 knp wind icm een Pansh A18 op een TT kan varen zonder hoogte te verliezen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #106 Augustus 05, 2016, 16:54:54
edit2Rapporteer  


Whaha 5 knopen met een 18m en dan op een TT varen en geen hoogte verliezen... Dan moet je toch zeker wel 50 kg wegen... Ook nog omdat het een inefficiënte kite (voor een foil kite) is met een lage AR en een dik profiel...

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt Marc.... Ik schrijf niet dat ik met 5 knp wind icm een Pansh A18 op een TT kan varen zonder hoogte te verliezen.

Dat schrijf je wel want de wind was minimaal 5 knopen... je kon hoogte houden maar niet hoogte lopen. Dus dan verlies je geen hoogte. Die 10 knopen vind ik niet relevant in het verhaal. Je verhaal klopt gewoon van geen kant en is totaal ongeloofwaardig. Vraag maar aan andere foil kite bezitters...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #107 Augustus 05, 2016, 17:03:31
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes
et1961

Berichten: 365
Antwoord #108 Augustus 05, 2016, 17:22:54
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

+1
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #109 Augustus 05, 2016, 18:47:13
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

Weet je zelf überhaupt de correcte definitie van cognitieve dissonantie is Ronald?

Een 15m blijft een 15m, een kleinere koord lengte van de kite is een hogere AR, niet meer materiaal kosten dus je praat een beetje onzin...

Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

+1

Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #110 Augustus 05, 2016, 19:21:23
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

Weet je zelf überhaupt de correcte definitie van cognitieve dissonantie is Ronald?

Een 15m blijft een 15m, een kleinere koord lengte van de kite is een hogere AR, niet meer materiaal kosten dus je praat een beetje onzin...

Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

+1

Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...

Ik weet heel goed wat het betekent, en het is veel mensen wel duidelijk dat jij er nogal vaak last van hebt.

Volgens jou is een 15m een 21m. Je beweert dat een 40% kleinere kite met slechts een marginaal hogere AR (ja marginaal, om bij hoge AR nog veel verschil te maken moet je naar AR's van minstens het dubbele gaan) en praktisch hetzelfde gepr opp beter presteert. Je gaat je bijna afvragen hoe je met die zware LEI's met gepr AR van soms zo laag tot 1,5 nog upwind kan komen.

Dus dat is wat ik zeg: Verhoog de AR flink en je kan zo 40% opp dumpen.

Misschien moet je eerst maar eens beginnen met het definieren van 'prestatie', misschien dat je uitspraken dan eens een keer nuttig zijn.

Ik mag ook aannemen dat je de Pansh al uitvoerig getest hebt? Meerdere mensen hier die 'm daadwerkelijk varen zeggen dat de lowend erg goed is, maar Marcje onze beginner-imponerende Slufterhufter weet het weer eens beter hoor.  loser
et1961

Berichten: 365
Antwoord #111 Augustus 05, 2016, 19:32:03
edit2Rapporteer  


Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...


Wat maakt het uit Marc... Ik probeer binnen dit Pansh topic mijn ervaringen met mijn Pansh kites te delen. Of jij mij nu wel of niet geloofd, zal me werkelijk jeuken...

Als de wind varieert tussen 5 en 10 knp, betekend dat niet dat er continu slechts 5 knp wind staat! Hoe nauwkeurig mijn Huger windmeter is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de wind marginaal was. Er was naast mij 1 foil kiter met zijn Cabrinha 12m SB en zijn Double Agent op het water. En dit bij Vrouwenpolder, op een zomerse dag, in het weekend! Op een dergelijke dag met meer wind (>10 knp) hangen er op deze spot 200 kites in de lucht!

De Pansh A15/A18 is misschien dan niet zo efficiënt, doordat hij een niet zo'n hoge AR heeft. Maar juist daardoor is het een hele makkelijke kite, die heel stabiel is en heel eenvoudig te vliegen. Hij vliegt niet zo ver in het windvenster, vliegt ook niet zo snel als een high AR race kite, maar om gewoon half windse rakjes te varen prima. Ik doe toch niet mee aan wedstrijden en ik hoef niet (meer  Cool) de snelste te zijn..

Door zijn lage AR en dik profiel levert deze Pansh veel kracht bij weinig wind en dat doet hij vermoedelijk beter dan een kite met een hogere AR. Van wat ik begrepen heb moeten deze kites namelijk snelheid (veel schijnbare wind) hebben om efficiënt te zijn.

Een aardige quote van Ad Branger (vliegerforum.nl)

Nadeel van de rand van het windvenster is dat daar minder liftkracht zal worden opgewekt. Het is mogelijk dat die liftkracht daar te weinig is om de buggy bij het hoger aan de wind rijden nog voldoende vooruit te kunnen krijgen. Als de vlieger efficiënter wordt, zal zijn windvenster ook groter worden. Hoe groter het windvenster, des te minder windkracht aan de rand van dat venster. Minder windkracht zorgt voor minder liftkracht. Die kracht zou weleens tekort kunnen schieten om de buggy voort te bewegen.

Dit effect zie je heel goed in de kitesurfwereld. Een kiteboard heeft nog meer weerstand in het water dan onze buggy’s op het strand. Er is erg veel trekkracht nodig om zo’n kiteboard voort te trekken en hem hoogte te laten lopen. Het is dan ook heel goed mogelijk dat je met een minder efficiënte vlieger uiteindelijk beter hoogte kan lopen dan met een heel efficiënte vlieger. De te efficiënte vlieger is niet meer in staat om de trekkracht op te brengen die nodig is om het kiteboard hoog aan de wind te laten varen. Dat lijkt tegenstrijdig met de efficiëntietheorie. Het is een mooi voorbeeld van een verschil tussen de theorie, waarbij efficiënter altijd beter lijkt, en de praktijk, waarbij gewoon domme kracht nodig is om de weerstand te overwinnen.


Waarvoor dank!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #112 Augustus 05, 2016, 19:37:04
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

Weet je zelf überhaupt de correcte definitie van cognitieve dissonantie is Ronald?

Een 15m blijft een 15m, een kleinere koord lengte van de kite is een hogere AR, niet meer materiaal kosten dus je praat een beetje onzin...

Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

+1

Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...
Ik weet heel goed wat het betekent, en het is veel mensen wel duidelijk dat jij er nogal vaak last van hebt.

Ik heb er geen last van omdat ik simpelweg gelijk heb. Jarenlange ervaring met het vliegen van een scala aan kites heeft hier voor gezorgd.



Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...


Wat maakt het uit Marc... Ik probeer binnen dit Pansh topic mijn ervaringen met mijn Pansh kites te delen. Of jij mij nu wel of niet geloofd, zal me werkelijk jeuken...

Als de wind varieert tussen 5 en 10 knp, betekend dat niet dat er continu slechts 5 knp wind staat! Hoe nauwkeurig mijn Huger windmeter is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de wind marginaal was. Er was naast mij 1 foil kiter met zijn Cabrinha 12m SB en zijn Double Agent op het water. En dit bij Vrouwenpolder, op een zomerse dag, in het weekend! Op een dergelijke dag met meer wind (>10 knp) hangen er op deze spot 200 kites in de lucht!

De Pansh A15/A18 is misschien dan niet zo efficiënt, doordat hij een niet zo'n hoge AR heeft. Maar juist daardoor is het een hele makkelijke kite, die heel stabiel is en heel eenvoudig te vliegen. Hij vliegt niet zo ver in het windvenster, vliegt ook niet zo snel als een high AR race kite, maar om gewoon half windse rakjes te varen prima. Ik doe toch niet mee aan wedstrijden en ik hoef niet (meer  Cool) de snelste te zijn..

Door zijn lage AR en dik profiel levert deze Pansh veel kracht bij weinig wind en dat doet hij vermoedelijk beter dan een kite met een hogere AR. Van wat ik begrepen heb moeten deze kites namelijk snelheid (veel schijnbare wind) hebben om efficiënt te zijn.

Een aardige quote van Ad Branger (vliegerforum.nl)

Nadeel van de rand van het windvenster is dat daar minder liftkracht zal worden opgewekt. Het is mogelijk dat die liftkracht daar te weinig is om de buggy bij het hoger aan de wind rijden nog voldoende vooruit te kunnen krijgen. Als de vlieger efficiënter wordt, zal zijn windvenster ook groter worden. Hoe groter het windvenster, des te minder windkracht aan de rand van dat venster. Minder windkracht zorgt voor minder liftkracht. Die kracht zou weleens tekort kunnen schieten om de buggy voort te bewegen.

Dit effect zie je heel goed in de kitesurfwereld. Een kiteboard heeft nog meer weerstand in het water dan onze buggy’s op het strand. Er is erg veel trekkracht nodig om zo’n kiteboard voort te trekken en hem hoogte te laten lopen. Het is dan ook heel goed mogelijk dat je met een minder efficiënte vlieger uiteindelijk beter hoogte kan lopen dan met een heel efficiënte vlieger. De te efficiënte vlieger is niet meer in staat om de trekkracht op te brengen die nodig is om het kiteboard hoog aan de wind te laten varen. Dat lijkt tegenstrijdig met de efficiëntietheorie. Het is een mooi voorbeeld van een verschil tussen de theorie, waarbij efficiënter altijd beter lijkt, en de praktijk, waarbij gewoon domme kracht nodig is om de weerstand te overwinnen.


Waarvoor dank!

Sorry dat ik je topic verziekt, maar dingen lopen verkondigen die niet kunnen kloppen moeten ontkracht worden. Wat er verder dan geschreven wordt maakt mij niet uit. Meneer Ad Branger heeft overigens niet gelijk, ik heb zelf racefoils en daarmee ga ik harder en hoger aan de wind dan met een Speed 3/4.  Een Speed 3/4 heeft een hogere AR dan de Pansh. Daaruit concluderend hoef ik de Pansh niet te varen om een goed beeld daarbij te kunnen schetsen.

Ik zal binnenkort een de vergelijking maken met mijn 11m Sonic en de 12m A15 van Egbert als dat mag. Dan zijn we er zo uit.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #113 Augustus 05, 2016, 19:40:17
edit2Rapporteer  
Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

Weet je zelf überhaupt de correcte definitie van cognitieve dissonantie is Ronald?

Een 15m blijft een 15m, een kleinere koord lengte van de kite is een hogere AR, niet meer materiaal kosten dus je praat een beetje onzin...

Beetje last van cognitieve dissonantie?

Waarom maken fabrikanten hun kites niet gewoon 40% kleiner vanaf de TE gemeten? Geeft veel meer prestatie, en scheelt weer in materiaalkosten  Roll Eyes

+1

Is dat alles wat je kan zeggen? Beetje jammer hoor...
Ik weet heel goed wat het betekent, en het is veel mensen wel duidelijk dat jij er nogal vaak last van hebt.

Ik heb er geen last van omdat ik simpelweg gelijk heb. Jarenlange ervaring met het vliegen van een scala aan kites heeft hier voor gezorgd.

Bedankt voor het bewijzen van m'n punt  schater

thijs77

Berichten: 165
Antwoord #114 Augustus 05, 2016, 20:06:42
edit2Rapporteer  
bla bla bla .... ding vliegt prima met weing wind en is goedkoop dus top. kan dit dicht?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #115 Augustus 05, 2016, 20:36:50
edit2Rapporteer  
Haha,  dat stukje van Ad. Te efficiënt kan niet, dat betekent puur dat een kite bij dezelfde trekkracht minder weerstand heeft waardoor hij verder naar de rand kan vliegen met eventueel lift dan een minder efficiënte kite. Niet dat een kite te weinig kracht heeft om je vooruit te trekken.

Wat wel speelt is dat lage AR meer basis druk geeft (sleur) en hoge AR pas gaat trekken wanneer de kite snelheid maakt dus meer aan-uit kracht. Een race mat gaat dus pas kracht genereren tijdens een loop of als je op snelheid komt maar eenmaal op snelheid vaar je wel veel scherper upwind.   Op een twintip vaar ik minimaal 10 graden hoger aan de wind dan alle tubes om me heen.


Over die 5-10kn claim: dat was (weer) een dag met positieve stroming en dat er iemand met een 12m switchblade en double agent kon foilen bewijst ook dat de wind en stroming combinatie zeker niet in de buurt van 7-8kn zonder stroming kwamen.  Die kite+foil combinatie heeft ook gewoon meer wind nodig dan 17m race foil en race hydrofoil, hoe goed de rider ook is.


bla bla bla .... ding vliegt prima met weing wind en is goedkoop dus top. kan dit dicht?
saaie boel wordt het als je geen discussie meer mag voeren.

Voor dat geld inderdaad een prima foil kite, maar men moet alleen geen wonderen gaan claimen zonder hem met de duurdere foilkites vergeleken te hebben.  Als vervanger van een grote tube kan het wel een stap vooruit zijn, al is het maar dat hij met minder wind in de lucht blijft hangen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #116 Augustus 05, 2016, 23:40:25
edit2Rapporteer  
Pittige discussie. Is het niet beter om gebruikers van de Pansh aan te moedigen om  hun ervaring te delen ipv een discussie te voren over de absolute low end?

Misschien kan je met 10 knopen, goede stroming en een groot board wel varen met de 18m Pansh, dit is niet hetzelfde als een upwind foil wedstrijd winnnen. Niks mis mee toch?

Het in goede banen leiden van een discussie is misschien beter dan het willen "winnen" van de discussie. Uiteindelijk loopt je het risico als forum te verliezen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #117 Augustus 06, 2016, 00:12:38
edit2Rapporteer  
We moedigen het delen van hun ervaring ook zeker toe, maar we moeten er wel voor waken dat er geen misverstanden de wereld in geholpen worden.

Het benoemen van de omstandigheden en andere kiters op het water hebben we meer aan dan een handmeter die een x-aantal knopen aan geeft. Stroming, golven, vlagerigheid, luchtdichtheid etc hebben teveel invloed om puur op een meting af te gaan, zeker in de low-end kunnen er grote verschillen in tijd en locatie optreden die een meting compleet nutteloos maken. Vaak genoeg mee gemaakt dat er op het water meer of minder wind stond dan op het strand of meetpaal die een paar km verderop staat.
Vandaar dat er vaak ook (iets te) hard gereageerd wordt wanneer iemand met metingen aan komt zetten.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #118 Augustus 06, 2016, 00:28:38
edit2Rapporteer  

Het in goede banen leiden van een discussie is misschien beter dan het willen "winnen" van de discussie. Uiteindelijk loopt je het risico als forum te verliezen.

Helemaal mee eens ThumpsUp

et1961

Berichten: 365
Antwoord #119 Augustus 06, 2016, 14:12:07
edit2Rapporteer  
Ik probeer mijn ervaringen met de Pansh kites hier te delen. Mijn bedoeling is helemaal niet om te claimen, dat ik met een Pansh A18 icm een TT met 5 knp wind kan varen.

Uit ervaring weet ik dat ik met mijn 78 kg, met de A18 en een normaal TT board kan varen (en hoogte lopen) in windcondities < 10 knp!

Ik heb deze kites gekocht om ook met minder wind het water op te kunnen. En dat is met de keuze voor deze kites prima gelukt!
Tuurlijk heb ik ook gekeken naar light wind tube kites in grote maten, maar heb toch gekozen voor de zeer aantrekkelijk geprijsde Pansh kites. Mijn eerste bevindingen zijn heel positief, het zullen zeker geen perfecte foilkites zijn, maar wat mag je verwachten als je slechts 353 euro betaald hebt voor een splinternieuwe 18m foilkite... Voor dat bedrag kan je misschien de benodigde materialen om hem zelf te maken kopen! En dan heb ik het nog niet over het werk om zo'n ding in elkaar te stikken. Heb ooit weleens een 3m foilkite gemaakt en dat was al een hele toer...

Voor het bovengenoemde (belachelijke) bedrag heb je een mooie, met kwalitatief hoogstaande materialen gebouwde kite, die ook nog eens prima vliegt en zo stabiel is dat ook kiters die (nog) geen ervaring met foilkites hebben er gemakkelijk mee uit de voeten kunnen.

Ben heel benieuwd naar de bevindingen van andere Pansh eigenaren... Ik weet dat er op dit forum leden zijn die een Pansh A12, A15 en A18 aangeschaft hebben...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #120 Augustus 06, 2016, 14:55:12
edit2Rapporteer  
Voor zo weinig geld jeukt het om een A15 12m ultralicht doek te kopen...
Maar ja, die Concept Pulsair is ook een hele mooie!
Wel een stuk duurder, maar wel van een zeer gerenommeerde ontwerper.

Interessante ontwikkeling dit.
Binnenkort zeker aan de 12m hangen.
Zeker op een hydrofoil merk ie dan hoe efficiënt de kite vliegt.
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #121 Augustus 06, 2016, 14:58:21
edit2Rapporteer  
Amen Etienne!

Ik heb mijn A15 18m vandaag binnen gekregen. Top mail contact gehad met pansh over de levering etc. Ze reageerden binnen 2 dagen op mijn vragen in prima Engels!
Pakketje ziet er super uit. Dalijk ff proberen of hij wil vliegen hier in Limburg.

Ik waardeer het behoorlijk dat bijv peer en Etienne hun bevindingen hier posten. Door dit topic ben ik over gehaald om een foil te kopen als vervanger van mijn vorige low wind monster (raven 16) ????RIP????

Als ik voor dit bedrag net zo veel lol ga hebben als ik van de raven heb gehad dan is het me het zeker waard.

Jammer dat er altijd betweters moeten zijn die andermans bevindingen zo graag willen ontkrachten.
Als ik bovenstaande Posts lees kan ik er echt wel uit opmaken dat ik niet met 5kn kan gaan varen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #122 Augustus 06, 2016, 15:40:12
edit2Rapporteer  
Toevallig zit ik nu im Limburg...kiteloos
Terwijl ik rond Roermond toch wat interessante foil locaties zie...

On-topic: de ontkrachters doen dat met een reden:

Of ze vertegenwoordigen de drie grote merken (Flysurfer, Ozone, F-one...), of ze hebben zo'n dure mat zelf aangeschaft.
En als je dan op je favoriete forum leest dat je voor een fractie van dat bedrag ook wegkomt in 8/9kn op een TT...Wink

Overigens is het model de Pansh A15, wat niets zegt over de grootte.
Ik heb hem net toegevoegd aan onze GEAR sectie: 9/12/15/18m zijn leverbaar. Zowel in gewone stof als in superlichte stof!
et1961

Berichten: 365
Antwoord #123 Augustus 06, 2016, 22:37:35
edit2Rapporteer  

Overigens is het model de Pansh A15, wat niets zegt over de grootte.
Ik heb hem net toegevoegd aan onze GEAR sectie: 9/12/15/18m zijn leverbaar. Zowel in gewone stof als in superlichte stof!

Pansh heeft eerst een prototype gemaakt in de maat 15m2. Deze hebben ze A15 ME (Membership Edition) genoemd.
Direct na de release, was deze kite alleen voor members te koop en alleen in de size 15m2. Later zijn de maten 9, 12 en 18m2 toegevoegd.

Om meer duidelijkheid over de maat te creëren, worden de kites op diverse fora aangeduid als A9, A12, A15 en A18.

quote van de Pansh site;
The kite has no official name yet. We temporarily name him PANSH A15. This is a 15m² Membership Edition for PANSH members to experience it beforehand.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #124 Augustus 07, 2016, 09:05:30
edit2Rapporteer  
Ik ken het verhaal achter de vlieger, en het is een schoolvoorbeeld hoe je een product niet moet noemen marketing technisch.
Officieel is het de A15, en zo staat hij ons in de GEAR database nu ook.
Mee eens dat het zeer verwarrend is, op kiteforum af en toe geen idee over welke maat ze het hebben

Tijd voor een testvlucht en dan de overweging of ik een lightweight 12m zal kopen Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.