info over kite-surfen???!!!!

armageddon1981
Gast
Augustus 21, 2003, 18:03:41
edit2Rapporteer  
volgend jaar wil ik samen met mijn broertje beginnen met kite-surfen. dit jaar hebben we een beetje geoefend met een prof. 4-lijns matras vlieger. we hebben dit beidden nu goed onder de knie.
onze bedoeling is het om voornamelijk in spanje (vakantie) te gaan kitesurfen, maar daarnaast ook af en toe een weekend in nederland.

we zijn dus op zoek naar 2 complete kitesurf-sets.

welk materiaal (kite, grootte en board?) raden jullie aan.
wat de windkracht is (exact) weet ik niet maar we zitten op 20 km afstand van Salou.

zowel mijn broertje als ik hebben dus ervaring met een matras vlieger (4-lijns) en windsurfen al een paar jaar.

met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Armageddon

ps waar is kitesurf materiaal het goedkoopst duitsland, belgie of nederland.

en hoeveel geld ben je kwijt aan een complete uitrusting (redelijk materiaal, zeg maar de volkswagen golf onder kite-surfmateriaal)
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #1 Augustus 22, 2003, 01:15:10
edit2Rapporteer  
Hey,

Het maakt volgens mij niet echt uit waar je jou kiteset gaat kopen, of dat nou in nederland, belgie of duitsland is. Als je nou in nederland woont zou ik wel een kite kopen in Nederland, je zit toch met je garantie etc. en koop je iets in duitsland moet je daar toch heen voor reparaties enzo.

mijn tweede tip, neem zeker weten een kitesurf les hier in nederland wel zo veilig voor jezelf en voor anderen. Ik heb zelf net mijn les gehad, en vliegeren met een matras is heel anders als een kite+board.

Uit je verhaal begrijp ik dat je alleen op vakantie wil kiten. Dan zou ik als ik jou was zeker op zoek gaan naar een 2e hands set. Dat scheelt een boel geld.

en als laatste, waarom zou je niet hier in nederland kiten? misschien nog wel beter als in spanje?

suc6
JorritW
Gast
Antwoord #2 Augustus 22, 2003, 12:02:40
edit2Rapporteer  
Hi,

Wat Jasper (repsaj) al zegt... en les is eigenlijk noodzakelijk. Het is veiliger voor jezef, maar ook voor anderen! Bij een goede kiteschool leer je erg veel. Ze leggen alles uitgebreid uit en je kunt vaak later ook nog spullen huren nadat je een certificaat bij hen hebt gehaald. Een reden dat mensen vaak van een les afschrikt zijn de kosten, maar geloof me het is het meer dan waard! Goede scholen zijn er genoeg, denk maar eens aan Aircademy, TakeOff, Surf-n-Soul.... kijk eens onder de linkpagina en je weet genoeg!

Inderdaad zou ik eens kijken voor een 2hands set, misschien wel om er alleen mee te beginnen. Het kost je een stuk minder geld en je hebt er waarschijnlijk genoeg plezier van. Als je bijna alleen op vakantie gaat kiten is het helemaal zonde!
Deze winter komen er weer genoeg goede spullen/sets op het internet te staan! Mensen die overstappen van hun oude 2001 of 2002 op 2003 of 2004 kites, of mensen die overstappen van 2003 op 2004 kites....

Succes!
armageddon1981
Gast
Antwoord #3 Augustus 25, 2003, 16:09:22
edit2Rapporteer  
tot zover al bedankt. ik neem zeker eerst kitelessen. op internet zie je veel cursussen. allemaal zo'n beetje 150 euro. maar wat is een goeie kite-school?
daarnaast ben ik op zoek naar een winkel die goeie spullen verkoopt, goed advies geeft en goeie garantie/service.
ik heb namelijk veel winkels gevonden op internet en welke nu goed is?
ps wat raden jullie mij aan als beginners set?
heb ervaring met 4-lijns matrasvlieger en surf al 5 jaar (3 weken per jaar eerlijk gezegd>>>vakantie)

mijn gewicht is 86 kilo (neem aan dat dat van belang is voor keuze board en oppervlak kite????)
alvast bedankt,

armageddon
SKypiraTE
Gast
Antwoord #4 Augustus 25, 2003, 16:35:54
edit2Rapporteer  
Met dat gewicht een 14m2 kite ongeveer, en een twintipje van 150. Als je tenminste al een paar lesjes hebt gehad!  Smiley
JorritW
Gast
Antwoord #5 Augustus 25, 2003, 20:07:27
edit2Rapporteer  
Zie mijn bericht/aanvulling bij je topic ´´duitsland goedkoper dan nederland?´´

 ;D 8)
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 Maart 27, 2004, 22:49:37
edit2Rapporteer  
He Dude,

leuk dat je gaat beginnen, pas op je raakt verslaafd!
Ik heb zelf nog een complete set mega mooi kites kites en board te koop maar die moet ik eigenlijk inleveren bij mijn nieuwe sponsor, misschien zijn mijn kites ook iets te heftig voor een beginner.
Wat ik wel weet is dat Eurofun (mijn sponsor) heel veel 2e hands kites en boards heeft liggen, altijd fijn als je veel keuze hebt en ook gunstig voor de prijzen. Als je me ff mailt kunnen we misschien samen eens gaan snuffelen bij eurofun en een goede set samen stellen!

brunottibob@hotmail.com
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #7 Maart 27, 2004, 23:20:51
edit2Rapporteer  
He Bob ff bij de les blijven jongen deze post is al van « Gepost op: Augustus 21, 2003, 06:03:41 pm » dus je kan wel aan nemen dat die knul al een leuke set heeft gekocht. ;D

Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #8 Maart 28, 2004, 09:34:10
edit2Rapporteer  
had ff niet naar gekeken,zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz,ff verder slapen.
Paul

Berichten: 275
Antwoord #9 Maart 29, 2004, 00:06:18
edit2Rapporteer  
als je toch beginner bent,

eerst effe lid worden van de kitesurfvereniging!

www.kitesurfvereniging.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.