Beste keuze ozone c4/ slingshot?

Ruurt

Geen avatar

Berichten: 3
Juli 18, 2016, 14:10:41
edit2Rapporteer  
Mede kiters,

Ik ben opzoek naar een nieuw setje kites. Nu is er gelukkig niet veel keus en weinig opties om te kunnen kiezen welke kites het worden Roll Eyes.dus wil ik jullie kennis en hulp graag gebruiken.  Ik vaar nu ongeveer 2 seizoenen en heb de basics goed onder de knie. Nu vaart m'n vriendin ook en is nog bezig om de basics onder de knie te krijgen. Wij hebben allebei gelest met rpm's en hebben een setje fluid ego v4 2013 gehad. Nu heb ik een voorkeur voor ozone c4/catalyst en slingshot rpm. Nu lees ik op verschillende forums dat de ozone c4 niet echt een beginners kite is, maar de rpm wel? De catalyst word wel veel over gepraat als beginners kite. Is de c4 echt alleen een aanrader voor gevorderde freestylers of is deze kite goed genoeg om je skills op te kunnen verbeteren als beginner. Wat zijn de grote verschillen tussen rpm en c4 dat de rpm wel een beginners kite is? Ik ben trouwens aan het kijken naar 2014/2015.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Gr
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #1 Juli 18, 2016, 14:51:52
edit2Rapporteer  
Het zouden ongeveer dezelfde kites moeten zijn. Beide bridled c kites. Echter vind ik de c4 veel beter getweaked en de rpm juist niet zo goed.
zolang je niet overpowered gaat varen kan je beide prima pakken als beginner.

denk dat je het zo moet zien.

van meest agressief naar minst. (en dus hardste afstraffing)
1 c4
2 rpm
3 catalist

succes met je keuze.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #2 Juli 19, 2016, 09:33:52
edit2Rapporteer  
Ik ben begonnen met de C4 onder het mom van lekker snel progressie boeken. Maar tenzij je vriendin denkt binnen 2 jaar al te loopen, zou ik lekker de catalyst pakken (of de RPM, die ken ik niet).

Voordeel van de C4 is dat je eindeloze high end hebt maar low end is niet top. Hou daar rekening mee mocht je er een willen kopen. Het is ook geen park & ride kite maar genereert enorm veel power bij loopen en draait erg snel.

Als je zelf de basics onder de knie hebt en je vriendin net begint, en je haar niet direct weg wilt jagen van het kiten, zou ik een kite nemen die tussen freeride en freestyle in zit. Kun jij genoeg progressie mee boeken en je vriendin het rustig leren. Dus catalyst, of kijk eens naar de enduro?
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #3 Juli 19, 2016, 15:34:51
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon kiezen wat jezelf het liefste hebt, en je vriendin past zich wel aan... maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Juli 19, 2016, 18:29:04
edit2Rapporteer  
Ozone en Slingshot zijn prima kites ..... niks mis mee!

Maar zowel de C4 als de RPM zijn geen echte beginnerskites ....

Wel geschikt om mee te beginnen en ook mee door te groeien is de Ocean Rodeo Prodigy, net zo goed alleen prettiger geprijsd dan de zogenaamde A-merken ......

http://www.stormchaser.nl/home/prodigy-3
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #5 Juli 19, 2016, 21:28:55
edit2Rapporteer  
Bij Naturalis high op de Brouwersdam wordt ook veel gelest met de rpm.

Denk dat je met een set rpm's een goede keus zal maken en je zal er niet snel op uitgekeken raken. Denk dat het verstandig is om de kites waar je interesse in hebt te gaan testen.

Voordeel van de zogenaamde A-merken is dat ze het op de tweedehands markt ook erg goed doen en je ze dus na een aantal jaar voor een goede prijs van de hand kunt doen.

Succes
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juli 19, 2016, 21:49:28
edit2Rapporteer  
Ozone en Slingshot zijn prima kites ..... niks mis mee!

Maar zowel de C4 als de RPM zijn geen echte beginnerskites ....

Wel geschikt om mee te beginnen en ook mee door te groeien is de Ocean Rodeo Prodigy, net zo goed alleen prettiger geprijsd dan de zogenaamde A-merken ......

http://www.stormchaser.nl/home/prodigy-3


Als je niet weet waar je over praat doe dat dan ook niet...

Zowel de C4 als de RPM zijn kites waar je prima mee kunt beginnen. Ideaal is het niet 100% maar je raakt niet snel uitgekeken op deze kites. Dat is met de Prodigy wel anders als je ook wilt gaan freestylen of wakestylen...

Lijstje van Tim klopt als een bus qua inschatting.  Verder is het grootste verschil tussen de C4 en de RPM het stuurgedrag en de bardruk. RPM is iets sneller/directer en de C4 heeft veel meer bardruk.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Juli 20, 2016, 08:21:50
edit2Rapporteer  
Ozone en Slingshot zijn prima kites ..... niks mis mee!

http://www.stormchaser.nl/home/prodigy-3


Als je niet weet waar je over praat doe dat dan ook niet...



Aaaah heerlijk ..... weer zo'n typische, kort-door-de-bocht-reactie van de alwetende Marc .....

Misschien toch maar eens een cursus communicatietraining gaan volgen met daaraan toegevoegd een therapie zelfreflectie?

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Juli 20, 2016, 14:48:16
edit2Rapporteer  
Ozone en Slingshot zijn prima kites ..... niks mis mee!

http://www.stormchaser.nl/home/prodigy-3


Als je niet weet waar je over praat doe dat dan ook niet...



Aaaah heerlijk ..... weer zo'n typische, kort-door-de-bocht-reactie van de alwetende Marc .....

Misschien toch maar eens een cursus communicatietraining gaan volgen met daaraan toegevoegd een therapie zelfreflectie?




Prodigy is niet eens zo'n slechte suggestie, en zeker geen kite die je snel beu bent. Zelfs een betere allrounder dan de C4 en RPM (die je weer snel beu zult zijn als je er de golven mee in gaat) en je eerste raileys gaan daar meer dan prima mee.

Maar om bij de vraag van de topicstarter te blijven, zou ik voor de RPM gaan. Meer beginnersvriendelijk dan de C4, en breder inzetbaar. Of ook eens naar Rally/Enduro kijken als hij bij die merken wilt blijven.
Svendc

Berichten: 20
Antwoord #9 Augustus 16, 2016, 17:17:39
edit2Rapporteer  
Ozone enduro,  volgens mij meest veelzijdige en vind ze net iets beter dan de Rpm,  Rpm durft es om te klappen waardoor de bridels achter je Kite door komen, als je leert springen, zul je wel snel merken wat ik bedoel.
De relaunch van de ozone is ook top en, en de bridles zijn eenvoudiger en toch iets beter doordacht dan de Rpm. Maar vaar ook wel graag met me Rpm,  de enduro is net iets beter.

Gtz
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #10 Augustus 17, 2016, 08:08:38
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk is het ook maar net waar je aan went. Een beginner zou ik geen hardcore C kite aanraden maar een C4 kan in mijn beleving nog net. De huidige catalyst is een beginners kite. De Catalyst uit 2014/2015 zijn anders, wat meer te vergelijken met de huidige Enduro.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #11 Augustus 17, 2016, 09:15:57
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk is het ook maar net waar je aan went. Een beginner zou ik geen hardcore C kite aanraden maar een C4 kan in mijn beleving nog net. De huidige catalyst is een beginners kite. De Catalyst uit 2014/2015 zijn anders, wat meer te vergelijken met de huidige Enduro.

Mijn Best GP's of Cabrinha Chaos zijn echt niet radicaler dan de C4 terwijl dat 'hardcore' C kites zijn. Tegenwoordig zijn C kites heel toegankelijk, misschien niet ideaal voor beginners qua learning curve maar het kan wel, de kites zijn in ieder geval heel direct waardoor je precies aanvoelt wat de kite doet, dit is weer een voordeel voor een beginner.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #12 Augustus 17, 2016, 10:01:07
edit2Rapporteer  
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.