Kitesurfen voor de Hartstichting | Hoek tot Helder

adeklerk

Geen avatar

Berichten: 15
Augustus 10, 2016, 17:10:21
edit2Rapporteer  
Hoek tot Helder

Kitesurf marathon voor een gezond hart
In september of oktober vindt op afroep de allereerste kitesurf ultramarathon ‘Hoek tot
Helder’ plaats. De organisator ‘Kite4Charity’ is een stichting die zich in zet om geld op te
halen voor de Hartstichting. Met deze 130 km lange ultramarathon van Hoek van Holland tot Den Helder zamelen zij geld in voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten.

Levensreddend onderzoek
Elke dag schoppen hart- en vaatziekten, totaal onverwachts, honderden levens overhoop. Het treft niet alleen slachtoffers plotseling, maar ook hun dierbaren, naasten en omstanders. Veel mensen die getroffen worden door een hart- of vaatziekte hebben vooraf geen duidelijke klachten. Daarom is onderzoek belangrijk. Om voortekenen eerder te herkennen en meer slachtoffers te voorkomen.

Van Hoek van Holland tot Den Helder  ‘HoektotHelder’
De kitesurf marathon van Hoek van Holland tot Den Helder beslaat in totaal 130 km aan gure en klotsende Noordzee. Het is een volle dag op zee langs Nederlands meest iconische stranden: Kijkduin, Scheveningen,Noordwijk, Zandvoort, Bergen aan Zee, Egmond en als eindstop Den Helder. Zodra de wind het toelaat, wordt deze kitesurf marathon afgeroepen in een weekend in september of oktober 2016.

Inschrijvingen & sponsorgeld
Inmiddels hebben 58 nautische helden zich ingeschreven voor “Hoek tot Helder” en daarmee is de limiet bereikt. De groep is gemêleerd met mannen & vrouwelijke deelnemers van 17 tm 55 jaar. Elke deelnemer dient € 500,- aan sponsorgeld op te halen. De teller van het ingezamelde bedrag gaat nu richting de €19.000,- en daarmee is het doel van €25.000,- bijna in zicht.

Elfstrandentocht
Toine de Klerk van Kite 4 Charity: “Vanwege de afstand en het heroïsche karakter van deze tocht kunnen we zeggen dat de legendarische Elfstedentocht er een zusje bij heeft. Kortom, de Elfstrandentocht is geboren!”

Chris Dingemanse van Kite 4 Charity: “Het is de allereerste kitesurf marathon in Nederland en dan ook nog eens voor het goede doel. Een hardnekkig misverstand is dat alleen ouderen getroffen worden door hart- en vaatziekten. Jonge mensen zijn net zo goed slachtoffers van deze ziekten. Daar weigeren we ons bij neer te leggen.”

Martijn van Dijk van Kite 4 Charity: “Het is een Spartaanse tocht en zeker niet voor iedere kitesurfer weggelegd. Het deelnemersveld bestaat dus uit kitesurfcracks die van een flinke uitdaging houden”.

Meer informatie
Voor meer informatie, zie www.hoektothelder.nlof neem contact op met Martijn van Dijk  hoektothelder@gmail.com of 0683202153

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 10, 2016, 19:43:50
edit2Rapporteer  
Goed doel zou je denken en de gedachte is ook top maar ik heb het niet zo op de Hartstichting. Ze hebben iets teveel sponsoring vanuit de voedingsindustrie:

https://www.hartstichting.nl/partners/unilever

De echte reden voor hartfalen is niet zozeer dat mensen een keertje een kuiltje jus of een speklapje eten maar de gigantische hoeveelheid suiker die in alle processed foods zitten (verpakt, zakjes, pakjes, snacks, etc).
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 Augustus 10, 2016, 20:10:09
edit2Rapporteer  
Goed doel zou je denken en de gedachte is ook top maar ik heb het niet zo op de Hartstichting. Ze hebben iets teveel sponsoring vanuit de voedingsindustrie:

https://www.hartstichting.nl/partners/unilever

De echte reden voor hartfalen is niet zozeer dat mensen een keertje een kuiltje jus of een speklapje eten maar de gigantische hoeveelheid suiker die in alle processed foods zitten (verpakt, zakjes, pakjes, snacks, etc).
+1 on het processed foods subject !!
dude
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Augustus 11, 2016, 08:01:41
edit2Rapporteer  
Als het samenvalt met de Mystic Mega Downwinder kunnen we even zwaaien naar elkaar. 130km is wel een afstand zeg.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Augustus 11, 2016, 08:13:14
edit2Rapporteer  
Zo'n tocht voor het goede doel organiseren is helemaal dikke prima. Dat juist een organisatie als Unilever , dat is toch wel HET chemische lab waar veel de basis van veel hartproblemen vandaan komen, een sponsor is van de hartstichting is dan inderdaad wel een beetje wrang. En dat mag zeker benoemd worden.

Met evenementen voor een goed doel zie ik zelf altijd graag een pragmatische besteding "aan de basis" . Effectief je opbrengst inzetten met een meetbaar resultaat: Onlangs las ik nog een leuk kitesurf gerelateerd project voor kansarme kinderen op de Brouwersdam.

De opzet / intentie is in ieder geval heel goed!  Te weinig beweging en sporten hebben zeker een link met allerlei gezondheids / hart problemen en het kitesurfen kan naast de vaak overdreven negatieve aandacht ook heel goed wat positieve uitstraling gebruiken.
Succes voor alle deelnemers  ThumpsUp
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #5 Augustus 11, 2016, 10:56:41
edit2Rapporteer  
Goed doel zou je denken en de gedachte is ook top maar ik heb het niet zo op de Hartstichting. Ze hebben iets teveel sponsoring vanuit de voedingsindustrie:

https://www.hartstichting.nl/partners/unilever

De echte reden voor hartfalen is niet zozeer dat mensen een keertje een kuiltje jus of een speklapje eten maar de gigantische hoeveelheid suiker die in alle processed foods zitten (verpakt, zakjes, pakjes, snacks, etc).

Volgens mij is het zo dat grote bedrijven als unilever een bepaald percentage van hun vermogen dienen af te staan aan maatschappelijke doeleinden en dat hiermee gezocht word naar een oplossing van een problem waaraan zij zelf mede verantwoordelijk zijn. Is opzicht niets raars toch?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 11, 2016, 11:19:45
edit2Rapporteer  
Zo'n tocht voor het goede doel organiseren is helemaal dikke prima. Dat juist een organisatie als Unilever , dat is toch wel HET chemische lab waar veel de basis van veel hartproblemen vandaan komen, een sponsor is van de hartstichting is dan inderdaad wel een beetje wrang. En dat mag zeker benoemd worden.


Wij van WC eend, raden u aan WC eend te gebruiken.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #7 Augustus 11, 2016, 11:22:53
edit2Rapporteer  
Zo'n tocht voor het goede doel organiseren is helemaal dikke prima. Dat juist een organisatie als Unilever , dat is toch wel HET chemische lab waar veel de basis van veel hartproblemen vandaan komen, een sponsor is van de hartstichting is dan inderdaad wel een beetje wrang. En dat mag zeker benoemd worden.


Wij van WC eend, raden u aan WC eend te gebruiken.

meer van, wij van leverancier van voedingsmiddelen met toevoegingen raden u aan om van uw dike reet af te komen zodat u onze producten met gereduceert risico kunt nuttigen denk ik dan
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #8 Augustus 11, 2016, 12:57:15
edit2Rapporteer  
Je gedachte is mooi Jerry maar in de werkelijkheid geeft Unilever geen reet om de volksgezondheid maar wel om winst maken.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Augustus 11, 2016, 15:03:47
edit2Rapporteer  
Dus als je als evil bedrijf een goed doel sponsort is dat goede doel ook evil?

Lekker offtopic allemaal, het gaat hier over een kite evenement voor de Hartstichting, niet over unilever.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Augustus 11, 2016, 15:05:06
edit2Rapporteer  
Dus als je als evil bedrijf een goed doel sponsort is dat goede doel ook evil?

Lekker offtopic allemaal, het gaat hier over een kite evenement voor de Hartstichting, niet over unilever.

Dus succes voor alle deelnemers!  ThumpsUp


ps: deze plak ik er dan nog even bij

http://www.ad.nl/voorne-putten/funday-voor-kinderen-uit-arme-gezinnen~a4b0ba54/
mikey1991

Geen avatar

Berichten: 106
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 21, 2016, 11:29:24
edit2Rapporteer  
mede kiters wie wil mij sponseren voor het goede doel ik kite zeker niet alleen voor mezelf ik help anderen maar al te graag.

https://www.hoektothelder.nl/actie/mike-geersen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.