Beschadiging directional board

bastiaaNED590

Geen avatar

Berichten: 17
Augustus 13, 2016, 21:34:28
edit2Rapporteer  
Ik heb laatst mijn directional (2011 Airish Quad) beschadigd (toch best lastig dat wavveriden Grin Grin) ben er waarschijnlijk met mn haak doorheen gegaan.

Hoe kan ik dit het beste repareren?? Gewoon opvullen met wat epoxy en vlak schuren? Het scheurtje is ongeveer 2,5cm lang.

Thanks!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #1 Augustus 13, 2016, 21:37:55
edit2Rapporteer  
Ik heb destijds de mijne gewoon naar versus gebracht. Goed gerepareerd. Prijs viel me ook mee.
barry

Berichten: 361
Antwoord #2 Augustus 13, 2016, 23:40:59
edit2Rapporteer  
gewoon zelf fixen met epoxy en een glasweefsel en een beetje hulp van youtube.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Augustus 14, 2016, 11:01:07
edit2Rapporteer  
epoxy (twee compenenten afwegen) en stuk keperglasweefsel. Stuk plastiek om te kunnen uitstrijken en een geodkope kwast. Eerst met wat epoxy opvullen zodat scheurtje gedrenkt is en dan glaweefsel erover heen ( 2cm groter dan de beschadiging). Als de expoxy een beetje stijver wordt strijk je er nog een laagje epoxy overheen Nadien trekt de epoxy vanzelf redelijk glad.
In een tweede beurt kun je mogelijk nog epoxy bijvullen om de deuk gelijk te krijgen met het dek.
Nadien kun je een beetje schuren enkel voor esthetische redenen.
bastiaaNED590

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #4 Augustus 17, 2016, 16:03:23
edit2Rapporteer  
Ok, heb nu net de scheur gevuld met epoxy gemengd met chopped carbon vezels (ong. 0,5cm lang). Na het aanbrengen heb ik het board in de zon gelelgd, het is vandaag lekker weer en de temperatuur in het (schuimkern) board moet flink opgelopen zijn. Toen ik namelijk na, denk, 5 minuten ging kijken, was er een grote bel gevormd..
Ik neem aan dat het board is gaan ademen (heb epoxy aangebracht in de schaduw), dat de lucht is gaan uitzetten, en door de scheur, waar dus epoxy over heen zat, naar buiten wilde.. Gelukkig kon ik de bel inprikken en was het epoxy nog mee te werken.

LES GELEERD: repareer  een lek schuimkern board (kan ademen) op dezelfde temperatuur als waar in het board gaat uitharden..

Joe, dit was de top tip van de dag!
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #5 Augustus 17, 2016, 18:39:14
edit2Rapporteer  
Misschien is de zon nu een tikje heftig maar ik laat het ook meestal in de zon drogen en heb nog nooit last gehad van zoiets. Wat voor epoxy heb je gebruikt? Toch niet per ongeluk polyester?
Daarnaast zou ik microballoons kopen ipv restjes carbon of glasvezel. Is ook een stuk makkelijker om daarna glad te schuren.

https://polyestershoppen.nl/vulstoffen/witte-microballoons-151.html
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.