even voorstellen

ricardoaalst

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #25 September 04, 2016, 07:41:36
edit2Rapporteer  
Morgen, de planning is gewijzigd iemand anders had zich afgemeld dus er is voor vanmiddag een plekje vrij.  Heb er echt zin in, toen ik net mn slaapkamer raam open deed voelde ik de wind al Grin
Ik laat jullie vanavond weten hoe het ging.

Groeten Ricardo, die niet kan wachten haha
RajenAir

Berichten: 16
Antwoord #26 September 04, 2016, 13:11:23
edit2Rapporteer  
Bijzondere kiteschool die met de omstandigheden van vandaag ( flinke windstoten Tot 29 knopen?) met starters het water opgaat. Foutjes worden vandaag genadeloos afgestraft, en lijkt me daarom niet de ideale situatie om te leren. Maar heel veel succes en deel je ervaring.
ricardoaalst

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #27 September 04, 2016, 22:01:00
edit2Rapporteer  
Goede avond, vandaag mijn eerste les er op zitten en het was top.  Het waaide inderdaad vrij hard maar daar werd de kitemaat op aangepast, we begonnen met een 3m kite waar we eerst uitleg over kregen, hiermee zijn we het water in gegaan om het bodydraggen en ook het upwind dragen te oefenen.
 Toen dit lukte zijn we verder gegaan met een 7m kite, hier hebben we ook nog mee gebodydragd om het verschil te voelen. Dit was wel een behoorlijk verschil maar het werd alleen maar leuker. Nu hebben we het board er bij gepakt en zijn we begon met het waterstarten na meerdere pogingen was het me gelukt om m'n eerste start te maken maar zakte al snel weer in het water. Verder ben ik deze les niet gekomen maar het hoefde ook niet veel langer te duren want begon mijn benen wel te voelen haha.
De instructeur was duidelijk en nam de tijd zodat je alles stap voor stap mee krijgt.
Ik kijk uit naar mijn volgende les.

Groeten
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #28 September 04, 2016, 22:29:24
edit2Rapporteer  
Eerst les en meteen varen is snel hoor, netjes, hoop dat je ook goede uitleg over de vaarregels en werking van de kite en safety gehad heb.
RajenAir

Berichten: 16
Antwoord #29 September 04, 2016, 22:55:11
edit2Rapporteer  
Top Ricardo! Volgens mij wil en kan je niet meer terug. Stay stoked!
ricardoaalst

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #30 September 05, 2016, 07:07:15
edit2Rapporteer  
Hallo Frank,  echt varen wil ik het niet noemen maar we kramen overeind maar kon de power niet in de kite houden en waarschijnlijk was de houding op het bord nog niet goed genoeg. We zijn uiteraard begonnen met uitleg over de safety en aldoende uitleg gehad over de vaarregels maar dacht dat dat vanzelfsprekend was als je les kreeg en had het er daarom niet bij vermeld.

@ rajenair dat klopt helemaal, de volgende les staat als het goed is nog steeds gepland voor komende zaterdag maar het schijnt dat het dan niet zo lekker gaat waaien. Je weet natuurlijk nooit hier in Nederland maar het blijft afwachten.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #31 September 05, 2016, 08:42:19
edit2Rapporteer  
Hoi Ricardo,

Wat leuk dat je ook hier nog even de ervaringen van je les deelt.
Je hebt het flink getroffen gisteren. Begonnen met 21-23 knopen en een kleine kite(4m) om de eerste technieken onder de knie te krijgen en vervolgens met een 7m Flysurfer Boost2 nog even mogen "proeven" aan het board. Dat is absoluut sneller dan normaal. Geniet nog even lekker na van je gave middag en tot snel weer op het water!

@Rajenair, helemaal met je eens dat je met 30 knopen niet moet gaan staan lessen. Wij hebben dan ook op voorhand kidslessen afgezegd en deze dag stond op scherp om last minute een ja of nee te geven(07:00u op de spot). Echter viel de wind enorm mee.
Andere scholen met 11 en 12 meter kites zien staan en diverse kiters met 13 en 15m zien spelen. Naar onze mening overdreven groot, dat zeker. Vooral in de buien.

Tot op het water!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.