Goedkoop wave rijden verkennen

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
September 12, 2016, 17:02:46
edit2Rapporteer  
Ik wil graag low budget (<100 euro) het wave rijden gaan verkennen en overweeg een golfsurfboardje te kopen. Echte kite-golfsurfboards staan minder vaak te koop en vaak wat duurder. Juist vanwege de uiteenlopende vormen en eigenschappen wil ik er zo achter komen of het überhaupt wat voor mij is en welk type board bij me zou passen. Daarna zou ik gericht wat meer kunnen investeren.

Heeft iemand ervaring met het op deze manier instromen?
Wat zijn je bevindingen en/of tips?
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #1 September 12, 2016, 17:51:24
edit2Rapporteer  
Heel goed MP in gaten houden en geduld hebben Jelle. Mijn ervaring is dat €100,- iets aan de lage kant is voor een fatsoenlijk bordje. Ik heb uiteindelijk €190,- uitgegeven voor een 2011 Naish custom global 6'0 incl tas. Dit bordje was nog als nieuw.

Na de eerste poging erop te varen vind ik dit super. Meteen strapless begonnen. Het wegkomen en hoogte lopen lukte nagenoeg meteen. Turns hebben nog wel wat oefening nodig. Ik vind het iig super leuk varen en denk dat als ik wat meer ervarener wordt en ook daadwerkelijk de golven in ga dat de TT steeds minder vaak de kofferbak uit gaat komen.

Suc6 met zoeken.



P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 September 12, 2016, 18:02:13
edit2Rapporteer  
Ik heb 2 weken terug wave boardje gekocht op marktplaats voor 100 euro (rrd wave 5,8) gaat als een trein. Dus moet te doen zijn.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 September 12, 2016, 18:18:40
edit2Rapporteer  
Ik had een oproepje geplaatst voor een goedkoop 2e handsje, kreeg meer dan zat aanbiedingen. Was voor 150,- klaar met een ex-demo boardje van 2 jaar oud volgens mij.

Wegkomen is strapless totaal niet moeilijk, alleen het keren is even wennen en overstappen vergt wat oefening.

En inderdaad, zodra je eenmaal in fatsoenlijke golven gevaren hebt, heb je niet zo'n behoefte aan TT meer 
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #4 September 12, 2016, 18:20:25
edit2Rapporteer  
@jellevw, ik ben bijna klaar met het bouwen van mijn eigen waveboard. Als dat ding een beetje vaart, mag mijn huidige fabrieksbord voor een vriendelijke prijs weg. Is een Liquidforce slice, 5"10 met carbon rails en een waterproof core.

Heb je nog anderhalve week geduld?

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 September 12, 2016, 21:31:37
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de feedback.
Ja MP hou ik al in de gaten. De Noordzee boardstore wordt hier en daar ook genoemd dus misschien dat ik daar ook eens ga kijken. Veel oude golfbordjes hebben ook een thruster setup maar volgens mij is quad meer geschikt voor de Noordzee?
Als ik het budget naar 175-200 euro breng is er wel wat te vinden. Maar ik wil gewoon voor weinig een beetje gaan proberen. Ik denk ook dat het pas echt zin heeft om serieus iets te kopen als je weet wat je zoekt.
Vriend van me heeft een min of meer een Mitu kopieerd. Zelfbouw lijkt me ook wel leuk maar daar gaat dan stiekem toch weer een hoop tijd in zitten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.