Spot updates wat betreft geschiktheid om te hydrofoilen

snowbuggy

Berichten: 22
Oktober 03, 2016, 23:59:25
edit2Rapporteer  
Vanuit de kitebuggy het water op....nu met een hydrofoil oftewel " buggyen op het water"  : zo zie ik de overeenkomsten : makkelijk hoogte lopen en hoge snelheden.


Aangezien ik weinig spots ken waar het makkelijk is om het hydrofoilen te leren, probeer ik informatie te ontrekken van de pagina "Spots" die op deze website staat.

Wellicht dat aan deze pagina "Spots" meer relevante info voor beginnende hydrofoilers kan worden toegevoegd ?


Als voorbeeld (gebaseerd op mijn weinige persoonlijke ervaring tot nu toe) :

Wijk aan Zee : beste windrichting : zuiden tot zuidwesten wind want weinig golven (dus makkelijk voor beginners). Breed strand dus makkelijk weer aan land te komen indien hoogte lopen een probleem is. Water wordt snel diep dus weinig kans om de foil te beschadigen.

Schellinkhout : blijft vrij lang ondiep : ongeveer 600 mtr lopen voordat het dieper begint te worden.
Lastig om al lopend in het water hoogte te lopen waardoor bij een aantal mislukte waterstarts al snel weer het ondiepe bereikt wordt.

Kornwederzand : beste windrichting : zuidwest. Net voor het kleine zandstrandje liggen twee gele boeien in het water waartussen blijkbaar een hoop grote stenen onder water liggen...absoluut geen goede plek om je foil in/uit het water te halen. Beter is om bij het einde van de korte pier het water in te gaan...na een paar stappen kan je daar al niet meer staan. Vanaf deze pier aan de westkant blijven en je hebt overal diep water. Indien hoogte lopen een probleem is dan drijf je vanzelf het ondiepe gedeelte in en kun je (een heel eind) terug lopen naar het zandstrandje (opletten voor de stenen,,)

Brouwersdam :
De noordkant van de dam (dus wijzend richting Ouddorp) lijkt sneller dieper te worden dan de zuidkant van de dam. Aldus beter om bij de noordkant het water in te gaan en westelijk van de gele boeien te blijven. Beste windrichting voor een beginner die nog geen hoogte kan lopen en niet te ver uit de kust wil oefenen is noord-noordwest : ter hoogte van strandtent de Kous het water weer uit gaan en dan teruglopen.

Groet,

Eric

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 04, 2016, 00:14:56
edit2Rapporteer  
Staat zeker op de verlanglijst!

Tot die tijd hadden we een sticky topic hier in discussie: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=51926.0
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 Oktober 04, 2016, 10:29:55
edit2Rapporteer  
startplaats Brouwersdam...zijn al meerdere bekeuringen geschreven omdat men daar niet mag kiten/ lees starten/landen
fyi
dude Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.