Thermiek ijsselmeer/mirns

tbaggingpoledancer

Geen avatar

Berichten: 5
Mei 22, 2017, 09:22:35
edit2Rapporteer  
Ik loop misschien een beetje op de voorspellingen vooruit, maar het lijkt de komende dagen/weekend erg warm te worden met eind van de week wind uit het (zuid)oosten. Van vorige jaren herinner ik me dat er op warme zomerdagen met oostenwind wel eens een mooie thermiek wind op kan zetten. Zijn er mensen met wat meer ervaring met dit soort thermiek die weten of het dan goed is om te kiten? En dan met name op Mirns aangezien zuidoost daar wel ok is.
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #1 Mei 22, 2017, 13:27:57
edit2Rapporteer  
Ja - dit is een goed topic. Afgelopen vrijdag lekker knallen met ZW op Schel, maar nu zijn de vooruitzichten voorlopig drama.....
bredo

Berichten: 593
Antwoord #2 Mei 22, 2017, 22:35:14
edit2Rapporteer  
nee hooor morgen goed met noord west zee windje...niets thermiek..
joosie

Berichten: 967
Antwoord #3 Mei 22, 2017, 23:54:49
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Mirns kijk even naar de windrichting voor mirns morgen

voor ijsselmeer eventueel Andijk morgen goed te doen

https://www.windfinder.com/forecast/jachthaven-stichting-andijk
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Mei 23, 2017, 08:17:57
edit2Rapporteer  
Ik denk dat "tbaggingpoledancer"  ( what's in a name?  Grin )  meer wil weten over eventuele thermische wind.
Nu is er over dat fenomeen al heel wat op de site geschreven maar in het kort komt het er op neer dat je bij temperatuurverschillen tussen land en water te maken kunt krijgen met ( vaakniet aangekondigde ) wind.

Die is dan in de regel "onshore". Als er dan toch al een flauw onshore windje staat dan kan er zomaar ineens een vaarbare situatie ontstaan. Zuid-oost is voor Mirns "sideshore".  Met zuid-oost wil het op het gebied van thermische wind vooral in Noord Holland in het voorjaar nog wel eens heel mooi worden.
Ik heb bijv op Enkhuizen geweldige sessies gehad!
bredo

Berichten: 593
Antwoord #5 Mei 23, 2017, 18:25:28
edit2Rapporteer  
legendarische tijd meegemaakt in enkhuizen in de tijd van ontdekken wat je met kites kan doen. Met 40 meter!! lijnen aan je 12 meter en dan op spiegelglad water gaan!!! Bovenin zat wind! Dit dan in de avonden!!Helaas nu geen tijd meer voor al dat gedoe..
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #6 Mei 24, 2017, 21:28:51
edit2Rapporteer  
Haha idd vroeger veel zomeravondjes kunnen varen op enkhuizen, ook ik
neem daar niet echt tijd meer voor om steeds op thermiek windjes te wachten, maar als het er is dan is heb je lekker veel lift
in je jumps
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Mei 25, 2017, 00:19:57
edit2Rapporteer  
Ik denk dat "tbaggingpoledancer"  ( what's in a name?  Grin )  meer wil weten over eventuele thermische wind.
Nu is er over dat fenomeen al heel wat op de site geschreven maar in het kort komt het er op neer dat je bij temperatuurverschillen tussen land en water te maken kunt krijgen met ( vaakniet aangekondigde ) wind.

Die is dan in de regel "onshore". Als er dan toch al een flauw onshore windje staat dan kan er zomaar ineens een vaarbare situatie ontstaan. Zuid-oost is voor Mirns "sideshore".  Met zuid-oost wil het op het gebied van thermische wind vooral in Noord Holland in het voorjaar nog wel eens heel mooi worden.
Ik heb bijv op Enkhuizen geweldige sessies gehad!

Kleine kanttekening: Het gaat niet om temperatuurverschil, maar om verschil in stijging van temperatuur Wink Als het 's avonds amper afkoelt over land, ga je geen zeewind hebben na de middag al is het 40 graden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.