Front roll

tari

Berichten: 45
Juli 02, 2017, 12:46:22
edit2Rapporteer  
Hello again:)

need some help met mijn front rolls.
Mijn pop is goed, backrolls zijn solid.

Maar tijdens mijn front rolls heb ik nog steeds het probleem dat ik halverwege stop en op mijn rug land. De eerste helft van de rotation gaat goed en snel en het lijkt wel alsof ik vervolgens stop.

Is dit
1) omdat ik mijn lichaam te vroeg uitrek (groot maak)?
2) Niet goed genoeg mijn lichaam indraai?
3) Niet genoeg drag op het board hebben om de spin in te zetten?
4) totaal iets anders..

Wellicht herkent iemand het probleem en weet ook de oplossing Smiley
---
edit:
ter info wat ik nu doe/probeer:
1) Kite naar 11/12
2) Upwind pop, waarbij ik mijn voorste knie intrek en mijn achterste been enigszins laat trailen voor meer rotatie
3) Schouders en gezicht voorwaarts indraaien en onder schouders doorkijken

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 Juli 02, 2017, 13:28:52
edit2Rapporteer  
Denk dat het volgende filmpje veel van je vragen beantwoordt

http://www.youtube.com/watch?v=hpZ8dF0yFhA


 ThumpsUp
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #2 Juli 02, 2017, 13:43:18
edit2Rapporteer  
Je moet juist de kite niet te hoog sturen anders wordt het een beetje lafjes. Hij is ook gewoon een stukje lastiger dan een backroll. Je moet hem vooral flink poppen en dan als een gek je kin naar je achterste schouder, jezelf klein maken en je achterste hand los laten wil ook helpen (gooi je elleboog hard naar achteren). Het lastige is dat je voor de pop in tegengestelde richting beweegt als dat je ne rotatie in zet en je dus de pop wel echt goed moet doen om voldoende hoogte te pakken.
tari

Berichten: 45
Antwoord #3 Juli 02, 2017, 14:10:03
edit2Rapporteer  
Thanks! Zou kunnen dat ik mijn armen te zeer inlock (mistake 2). Ga dadelijk weer proberen Smiley
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 Juli 02, 2017, 14:17:20
edit2Rapporteer  
Volgens mij noem je alle mogelijkheden zelf al op. Ik vind hem makkelijker als ik met mn achterste hand mn boardje pak. Denk dat dit helpt met het in zetten van de draai en lichaamspositie.
tari

Berichten: 45
Antwoord #5 Juli 02, 2017, 17:03:45
edit2Rapporteer  
Waar pak je je board? en op welk moment?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Juli 02, 2017, 19:27:36
edit2Rapporteer  
Achterkant. Vrij snel na de pop.Achterste been trek ik in.  Een goede afzet is wel belangrijk bij een frontroll idd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.