Lüderitz, ruwe diamant aan de Namibische kust

el bio

Berichten: 39
Augustus 08, 2017, 23:20:20
edit2Rapporteer  
Dit jaar op vakantie geweest in Namibië. Waar kun je kiten in Namibie? Juist, Lüderitz, waar jaarlijks de speed-challenge plaats vindt.
Er is een kite-school met Backpackers; Element Riders:
http://www.element-riders.com

Daar toegekomen bleek ik de enige actieve kiter te zijn. Vier dagen achter elkaar alleen op het water. Twee dagen met een 9m,twee dagen met een 7m.
Rainer van de kite-school zei dat vanaf augustus, 6 van de 7 dagen per week er meer dan 20 knopen staat en de zevende, rust natuurlijk. De wind is redelijk stabiel tot 30 knopen, dan wordt hij vlagerig  (gusty).
Er zijn drie spots, twee heb ik niet gedaan: Diaz point, golven, on shore wind; Second lagoon, off shore, flat.

Waar ik wel zat was een kleine baai aan de rand van Lüderitz. On shore wind,flat of chop vanaf 30 knopen. 50cm tot 2m diep, obstakels duidelijk zichtbaar: rotsen en een oesterkwekerij, genoeg plaats verder. Zanderige ondergrond. Genoeg strand om kite op te tuigen en te launchen.
Door de koude Benguela-zeestroom heb je wel een wetsuit nodig.  Mijn 3mm-5mm was comfortabel in augustus, handschoenen of schoentjes zijn niet nodig.
Breng wel je eigen vervoer en kite-vrienden mee!
Enjoy!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 09, 2017, 23:19:37
edit2Rapporteer  
Nice!
Heb je ook foto's of video?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.