Slufter Oostvoorne kite surfers verstoren de vogels ?

Haring High Richardt

Berichten: 9341
December 06, 2017, 20:22:21
edit2Rapporteer  
Slufter  Oostvoorne: kite surfers verstoren de vogels ?

https://vroegevogels.bnnvara.nl/media/378240




EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 December 07, 2017, 12:28:25
edit2Rapporteer  
Els van der Zee: dus zo ziet een eigenwijze pestkop eruit.
Dat er voor vogels levensgevaarlijke windmolens staan en dan het afvalbekken van de Slufter vergiftigd is daar denken ze niet aan.
Al gemerkt dat de vogelspotters meestal ergens op Maasvlakte II bij de Prinses Maxima weg: daar voelen de vogels zich beter vermoed ik.

Waarom gaat ze niet haar eisen opleggen tegen Brouwerseiland ?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 December 07, 2017, 14:20:05
edit2Rapporteer  
Rustig aan EddyC dat meisje doet ook gewoon haar werk en heeft zeker niet de terug loop van bepaalde soorten 100% aan de kitesurfers toegewezen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 December 07, 2017, 14:24:13
edit2Rapporteer  
Thanks voor het delen Richard, leuk filmpje om te zien.

Wat mij betreft laat het goed zien dat er onderzoek gedaan wordt en dat ze zelf ook wel snappen dat 'verstoring' moeilijk te meten valt. Het is dus helemaal niet zo zwart wit als steeds geschetst wordt op oa dit forum, zoals ook Eddy hierboven er weer hard tegenin gaat.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 December 07, 2017, 20:08:59
edit2Rapporteer  
Natura 2000 gaat er wel hard tegenaan met dure boetes uit te laten schrijven. Dat mag dus wel?
Woensdagnamiddag zaten er twee mannen van een ordehandhaving (juiste benaming van de overheidsdienst ben ik vergeten) op de loer in hun pickup.

Wij zijn veel te tolerant.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 December 08, 2017, 13:00:17
edit2Rapporteer  
Het is heel simpel, als wij kitesurfers ons niet houden aan de grenzen en steeds het natuurgebied invaren wordt de spot helemaal gesloten. Dat zouden onze vogelvrienden natuurlijk het liefst zien, want dan kunnen ze pas echt meten of de aanwezigheid van kitesurfers de vogelstand beïnvloed.

Gelukkig houden wij ons wel aan de regeltjes, zoals genoemd werd in de documentaire. De enkeling die toch de regels breekt (en het dus probeert te verpesten voor de rest) kan een dikke boete te gemoed zien dankzij de mannen vd ordehandhaving. Fantastisch toch? Zij staan daar onze belangen te beschermen.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 December 08, 2017, 14:13:54
edit2Rapporteer  
Natura 2000 gaat er wel hard tegenaan met dure boetes uit te laten schrijven. Dat mag dus wel?
Woensdagnamiddag zaten er twee mannen van een ordehandhaving (juiste benaming van de overheidsdienst ben ik vergeten) op de loer in hun pickup.

Wij zijn veel te tolerant.


Het uitgangspunt is hier ook dat als er een boete wordt uitgeschreven dit niet voor niets is! dus terecht.


Reodude

Berichten: 434
Antwoord #7 December 08, 2017, 19:38:29
edit2Rapporteer  
nou nou...ik vind die vogelaars wel ook wat hypocriet hoor, zo groen zijn ze ook niet.
Meestal rijden ze overal met hun stinkbakje een hele dag de kust af, liefst nog met zo een groenkleurige of andere dikke 4X4, ze zijn toch op de natuur voorzien. Natuurlijkrijden ze ook met andere auto's, velen zijn nog te lam om uit te stappen, raampje open,  standaardje waar de dikke gecamoufleerde telelens komt op te liggen...en dan fotootjes schieten, met de motor lekker stationair doordraaiend, anders wordt het koud in de auto ThumpsUp....

lekker groen bezig.... ThumpDown
dude
Materazzi23

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #8 December 09, 2017, 10:15:51
edit2Rapporteer  
Thanks voor het delen Richard, leuk filmpje om te zien.

Wat mij betreft laat het goed zien dat er onderzoek gedaan wordt en dat ze zelf ook wel snappen dat 'verstoring' moeilijk te meten valt. Het is dus helemaal niet zo zwart wit als steeds geschetst wordt op oa dit forum, zoals ook Eddy hierboven er weer hard tegenin gaat.

Tuurlijk gaan ze op tv niet uithalen naar de kitesurfers, dat lokt alleen maar reacties uit waar ook zij niet op zitten te wachten. Dit is een onschuldig programma en moet leerzaam zijn voor pietje en truus. Maar als we allemaal zo laf mee gaan lopen, worden er wellicht meer spots gesloten in de toekomst. Om een voorbeeld te geven... 1 van de mooiste vlakwaterspot in Zeeland (Rilland) is vrij recent gesloten omdat de zeehonden last zouden hebben van de kiters, Nonsens! 
Het kan geen kwaad om tegen zulke enge clubjes hard tegen in te gaan zoals Eddy doet, denken ze dat ze alle vogelsoorten gelijk in aantal kunnen krijgen? Er zullen altijd minderheden en/of zeldzame (vogel)soorten zijn. Dit is een probleem schetsen, die er dus niet is.


99% gaat niet over de lijn op de Slufter, 1% kans op een boete... niks meer aan doen! Of ze fotograferen maar een andere vogel.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #9 December 09, 2017, 12:54:11
edit2Rapporteer  
Prima stukje objectieve tv....
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #10 December 15, 2017, 11:30:58
edit2Rapporteer  
Fijn dat er onderzoek naar gedaan wordt maar ik geloof niet zo dat kitesurfers vogels verstoren ze vliegen af en toe zelf een stukje met je mee en de zeehonden zijn zo nieuwsgierig dat ze naar je toe zwemmen!! Ik werk op een raffinaderij in de buurt en elk jaar komen duizenden zeemeeuwen broeden, ze maken zelf nesten 1 meter bij de slagboom bij de poort en die gaat een paar honderd keer open en weer dicht en ze blijven gewoon zitten!
Wat ik wel zie is de vele lijken van vogels onder de windmolens zeker 20 per jaar per molen! Er staan ong 130 molens in de buurt dus reken maar uit dat zouden 2600 volgens moeten zijn tel daarbij op de aanleg van de 2 de Maasvlakte die er voor zorgt dat de stroming anders is geworden dus ook het voedsel aanbod in die slikken. We gaan het zien !
naja

Berichten: 355
Antwoord #11 December 15, 2017, 22:26:57
edit2Rapporteer  
Thanks voor het delen Richard, leuk filmpje om te zien.

Wat mij betreft laat het goed zien dat er onderzoek gedaan wordt en dat ze zelf ook wel snappen dat 'verstoring' moeilijk te meten valt. Het is dus helemaal niet zo zwart wit als steeds geschetst wordt op oa dit forum, zoals ook Eddy hierboven er weer hard tegenin gaat.
Kan me de reactie van Els wel voorstellen hoor
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.