Welk nieuw board? Pop, big air en chopkiller

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Juli 26, 2018, 21:09:15
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Ik vaar al jaren op diverse Ocean Rodeo Mako’s. De 140 is favoriet, maar heb het idee dat dit board het leren poppen wel moeilijk maakt door o.a. de ronde outline.
Wat me erg bevalt is het speelse en losse karakter van het board... super chopkiller. Nu heb ik onlangs een Edge 13m (naast mijn Flite 17m en 7,9 en 11m Drifters (mogelijk gaat de 11m drifter eruit en komt er een 10m edge voor in de plaats))  gekocht en wil me dus wat meer op het springen richten. Ik blijf nu “hangen” (leuke woordspeling) rond de 7m en dit heeft puur te maken dat ik mijn rail niet kan houden en dus niet kan edgen.
Ik ben dus op zoek naar een board dat ervoor zorgt dat ik kan gaan (leren te) edgen/poppen.
Welke zouden jullie mij aanraden? 94kg 1.88m lang en redelijk ervaren
kiter.

Na wat research kom ik op de volgende vier boardjes;
Cabrinha Xcalliber wood 140x42 evt de Carbon versie?
F one Trax Hrd 137x42 evt de Carbon versie?
North X-ride 141x42
Nobile 50/fifty 140x42

Wellicht alternatieven???
Uiteraard moeten deze boardjes getest worden, maar allemaal lijkt me beetje teveel van het goede..
Ik zou in principe de mako 140 er dan uit doen, dus het board moet ook lekker zijn in chop.

Ik hoor het graag.

Gr Sander
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #1 Juli 26, 2018, 21:29:58
edit2Rapporteer  
North Jaime veel meer pop dan North X ride
North Jaime Textreme vaar ik nu en die kun je echt lang houden.

Naish Monarch idem maar minder comfortabel en later in plané..

Had hetzelfde probleem als jij een beetje met het houden bij harde wind maar zit nu gelukkig boven de 10m hoog en heb de Woo pas en de harde wind moet nog komen. Smiley
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 Juli 26, 2018, 21:35:08
edit2Rapporteer  
Ok North Jaime (textreme) staat genoteerd! In welke maat vaar jij m?
Hoe is die overigens in de chop?
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #3 Juli 27, 2018, 03:25:58
edit2Rapporteer  
lieuwe shotgun kan mogelijk goed bij jouw passen.
brunotti YZ pro (minder sterk als een shotgun) past denk ik ook wel bij jouw.
met de brunotti heb ik meer high end als de shotgun.

de north Jaime lijkt (naar horen zeggen beetje op de shotgun)

waar je straps of boots op je board geplaatst zijn kan ook een groot verschil maken.

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #4 Juli 27, 2018, 08:40:04
edit2Rapporteer  
Nieuwe FlySurfer Radical, ideaal!
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #5 Juli 27, 2018, 09:00:54
edit2Rapporteer  
Ja Lieuwe is ook erg mooi ja...
flysurfer radical? Serieus? Mmm eens effe onderzoeken...
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #6 Juli 27, 2018, 10:04:55
edit2Rapporteer  
Ik ben door TEN (Versus) eens gevraagd om met de "TEN The Mark" te varen, puur om mijn eigen oordeel te vellen. Na twee sessies heb vervolgens mijn overige boards de deur uit te doen.

De eigenschappen van het TEN boardje vallen allemaal op zijn plaats. Super snel (vlak), lichtgewicht, extreem veel grip in de pop (door rail en 5e vin) en je vaart ook upwind als een trein met meer low-end dan een board met bijvoorbeeld veel rocker. Je zou verwachten dat je ook ergens moet inleveren, bijvoorbeeld lastiger landen of verlies van speelse caracter (door bijvoorbeeld een klevende plank in transitions), maar dat is niet eens het geval. Bijzonder ontwerp is het.

Dus als je in de mogelijkheid bent, vergeet `m niet even te testen. Sneller upwind varen betekend daarnaast vaker springen. En door de extreme pop ga ik er persoonlijk hoger mee.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #7 Juli 27, 2018, 11:28:32
edit2Rapporteer  
Mmmm de Ten ja. Maatje van mij heeft m laatst test gevaren en was er niet heel enthousiast over, maar jou verhaal is wel erg lovend! Interessant om ook nog eens verder naar te kijken/testen.

Shinn Monk zou mogelijk ook nog optie kunnen zijn. Lees hier ook veel positieve reviews over.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #8 Juli 27, 2018, 14:42:57
edit2Rapporteer  
Ja de Ten Mark is echt een top boardje. Heb hem ook uitvoerig getest in Kaapstad. Je kan mega hard afzetten door de hoeveelheid grip, veel meer nog dan mijn huidige Naish Monarch die ik nog wel even opvaar maar dan voor een Mark ga.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #9 Juli 27, 2018, 23:14:04
edit2Rapporteer  
Ok North Jaime (textreme) staat genoteerd! In welke maat vaar jij m?
Hoe is die overigens in de chop?
Ik vaar m in 136/41 en door chop snijdt ie ook goed heen. Wel in t begin even oppassen met landen want door full carbon kan die als je verkeerd land wel aardig je knieën testen. Maar ben er oprecht heel blij mee!! Gewicht in relatie tot boardlengte is natuurlijk ook belangrijk: ben 82 kg..

Onze duitse vriend op kiteforum (toby heet ie geloof ik) vaart trouwens een 133 cm board en komt echt mega hoog..
Soms denk ik nog wel ns bij 30 knopen en meer een 133 op nog kleiner te pakken omdat je dan beter je rail kunt houden en hoger springen dus.
Heeft iemand hier ook een 136 en 130? Die laatste voor de 'nuclear winds' bedoel ik dan..

PS. Als je geld genoeg hebt ook eens naar Carved Imperator of Boardschmiede kijken.. En wie heeft Ruben Lenten zn board gevaren en kan er objectief wat over vertellen? Dus niet iemand die gesponsord wordt?  Grin
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #10 Juli 28, 2018, 12:04:21
edit2Rapporteer  
Als het landen niet mijn goeiste vak is misschien dan toch maar niet voor de Carbon versie gaan dan?
Als ik er nog een lichtweer board naast heb en met straps wil gaan varen zou wellicht de 136x41 ook optie kunnen zijn? Vaar graag overpowered
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.