Ozone Edge icm foil een go?

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Juli 31, 2019, 13:44:06
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Eind augustus mag ik mijn bestelde foil in ontvangst nemen. Nu vaar ik naar volle tevredenheid met Ozone Edges op mijn tt.
Versus schrijft dat de Edge een geschikte kite is om mee te foilen vanwege zijn enorme depower, maar dat artikel is al wat ouder. Ozone schrijft ook dat die geschikt is voor hydrofoil racing... Wellicht zijn hier mensen die foilen met Edges en hier wat zinnigs over kunnen zeggen.
Ik snap dat het niet de lichtste kite is met z’n 5 struts, daarentegen is die retestabiel, anders moet ik me wellicht toch gaan verdiepen in one strutters of wave kites, maar mijn vakantiegeld is inmiddels wel op ????
Ik hoor het graag.

Gr Sander
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 31, 2019, 18:06:18
edit2Rapporteer  
Relatief zwaar met een hoge AR voor een tubekite. In vergelijking met foilkites en luchte tubes zul je dus meer wind nodig hebben en dus maar een klein windbereik over houden voordat je overpowerd staat.

Het kan dus prima, maar je zult wat vaker moeten wisselen van kite en niet in het onderste windbereik gaan oefenen. Ook herstarten ze ronduit slecht in vergelijking met alle andere kites, nog een reden om niet met te weinig wind te gaan foilen met een Edge.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 Augustus 01, 2019, 12:46:41
edit2Rapporteer  
Dank Evan voor je reactie. Op fb ook al een post geopend. Nav de reacties zit ik te kijken naar een 1 strutter erbij om idd met weinig wind te kunnen foilen en die dus wel met een minimaal aantal knopen in de lucht blijft hangen.
Wat denk je van een 10m Ozone Alpha of Naish Boxer? Als het dan harder waait pak ik dan de 8m edge. Zou dat een optie zijn?
Mogelijk kan ik ook voor een goede prijs aan een 9m drifter komen. Zou dit een do it all optie kunnen zijn?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.