Eerste probeersel om te foilen

marcelca

Berichten: 345
December 09, 2019, 10:22:57
edit2Rapporteer  
Vorige week was mijn Gong foil setje binnengekomen, supermooi, goed afgewerkt en heel veel zin in.

Hele week aan het stuiteren want de voorspellingen voor zaterdag waren goed, kou, maakt niet uit, je kan alleen maar slecht gekleed zijn, maar ja het zal wel veel in het water liggen worden... ( ja en dat klopte )

conclusie geen moment koud gehad maar wel heel veel in het water gelegen, eerst gestart met mijn eigen gong set, starten en nog geen 2 meter onderweg en hij lift, oeps...…

probleem is vooral dat ik de neiging heb om op mijn achterste been te drukken, als ik op het board kom, dit resulteert bij de Gong met een onmiddellijk liftend board  Smiley Smiley, ja en het lag niet aan het board want een vriend van me die me ook les heeft gegeven vaarde er zo op weg, ook hij merkte dat die wel heel snel lift.

hierna toch even het board van hem geprobeerd omdat die iets minder snel lift, hier had ik het ook mee maar na een keer of 10 starten kon ik min of meer op het board komen, hieronder mijn filmpje van mijn beste poging  Smiley Smiley, dit filmpje was na 1,5 uur ploeteren


http://vimeo.com/378231616



Heb hierna nog op mijn eigen board een paar startpogingen gedaan, had kennelijk wel wat geleerd want hij lifte nu niet gelijk maar kwam niet meer weg, merkte ook wel dat ik behoorlijk moe aan het worden was, kramp in hamstring en kuit, dus besloten om het voor gezien te houden.

kan niet wachten tot de volgende keer, het foilvirus is toegeslagen.

bredo

Berichten: 593
Antwoord #1 December 09, 2019, 11:29:41
edit2Rapporteer  
Knap hoor na 10 keer oefenen op de foil varen!. Elke foilboard/wing vaart weer anders heb ik gehoord...ik ben trouw aan die van mij gebleven, want daar moet ik het toch mee doen..

Tja het is niet het beste moment om te leren foilen....brrr koud!
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #2 December 09, 2019, 11:42:46
edit2Rapporteer  
Thxs, het is niet het beate weer maar zou fijn zijn als ik in het voorjaar rakken kan varen..

Volgende keer ga ik ook gewoon op mijn eigen board oefenen, dit was puur om het gevoel te hebben dat je niet gelijk omhoog moet.

Het varen voelde nog wel meer als balanceren, maar dat zal kwestie van oefenen zijn.

Lastige vind ik vooral dat je druk nodig hebt om op  het board te komen maar op het board liever  minder druk hebt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.