Corona advies is dan ook blijf thuis !

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Maart 24, 2020, 20:06:13
edit2Rapporteer  
Gelezen op face book, doe er wat mee !

Dit topic stond eerst op Face book NL Kite surfers de grootste site van Nederland.

Daar is hij weg gehaald door de beheerder, ongelofelijk, die wil het niet over Corona hebben op zijn site, kop in het zand steken en alleen zijn eigen website promoten.

Zielig gewoon !!



Beste medekiters, Leon en Roeland vormen samen team Kitemedical. Zoals jullie van ons gewend zijn beantwoorden we vragen over blessures en geven hierover advies.

Nu recent worden we ook steeds meer om advies gevraagd over wel/niet kiten onder de huidige omstandigheden.

Er vanuitgaande dat we een gemeenschappelijk doel hebben (stoppen verspreiding virus) maatschappelijk is er denken wij nog een reden om niet t water op te gaan. Iedere dag meldt t RIVM ons het aantal besmettingen en patiënten op de intensieve zorg.

Vanuit de praktijk van een groot ziekenhuis kan ik met jullie delen dat de zorg voor deze patiënten intensief is en een groot beslag legt op aanwezige professionals. Ik denk dat t netjes is van ons als kiters dat we deze zorg niet nog drukker gaan maken met een relatief blessuregevoelige sport als kitesurfen.

Ons advies is dan ook blijf thuis, blijf fit en wacht tot we de coronaperiode achter ons hebben met kiten.

Stay fit,
Leon & Roeland
Japie

Berichten: 10
Antwoord #1 Maart 26, 2020, 12:41:19
edit2Rapporteer  
Ben blij na mijn melding eergisteren dat er vanuit de medische wereld hiermee een begin is gemaakt.

Neemt niet weg dat we los van de hele 1,5 meter discussie en de onnodige belasting van de medische wereld en ondersteunende diensten met nog een onbesproken factor bij het kiten te maken hebben waar je niemand over hoort...

Iedereen weet dat we desinfecterende middelen gebruiken en handen wassen omdat ook andere personen deurgrepen, tankpistolen, winkelwagentjes etc. vastpakken en daarmee onbedoeld elkaar (kunnen) infecteren.

Maar niemand hoor je over dat een ander jouw kite, jouw board oid aanpakt met blote handen en bv iemand een ander zijn luchtpomp gebruikt (gevraagd/ongevraagd). Wees bedacht dat als jij deze spullen kort erop weer door jouw handen laat gaan, je jezelf (en ook weer anderen) kan infecteren. Kans bestaat dat je kort erop even de druppen van je neus/ogen/gezicht afveegt en het leed is potentieel geschiedt

Wees je bewust en weet hoe lang het virus op plastic blijft hangen

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Maart 28, 2020, 18:40:39
edit2Rapporteer  
ONDERDIJK – Zon, een mooie stevige noordoostelijke wind, dus tijd om de kite te pakken en naar het Nesbos bij Onderdijk af te reizen om te gaan kitesurfen. Dat er door de regering regels zijn opgesteld waaraan iedereen zich moet houden lijkt voor deze groep sporters niet op te gaan.

allemaal een boete geven van 400 euro, is het zo over.

https://www.medemblikactueel.nl/2020/03/28/de-corona-regels-tellen-niet-voor-kitesurfers/?fbclid=IwAR07BS_xMAoumJYuYT0AOiuLtadopzdspRp_rmJB-VTRwb4z9x8OoW5KeAw


Strand Horst inmiddels gesloten voor kite surfen


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 April 03, 2020, 17:11:29
edit2Rapporteer  
Ter info :

Bijgewerkt t/m 3 april 2020.

Wegens Corona heeft de lokale overheid de wegen naar de volgende kitesurflocaties afgesloten:
- Enkhuizen
- Schellinkhout
- Noordwijk
- Katwijk
- Rockanje
- Oostvoorne
- Bloemendaal
- Strand Horst
- Almere
- Zandvoort
- Hoek van Holland
- Den Haag (in ieder geval weekend 4/5 april)

Zie ook nkv spotkaart https://kitesurfvereniging.nl/spotkaart/


Update Schellinkhout:

 

Om te voorkomen dat het de komende dagen te druk wordt op het strandje van Schellinkhout heeft de gemeente in overleg met het Recreatieschap Westfriesland besloten het buitendijks parkeerterrein voorlopig af te sluiten. Op de Zuiderdijk geldt een parkeerverbod ter hoogte van het recreatiegebied. Handhavers zullen hierop toezien.

Het strandje van Schellinkhout is een geliefde kitesurfspot. Gebleken is dat een grote groep kitesurfers hun sport blijft beoefenen, met als resultaat onverantwoorde drukte. De komende dagen en weken wordt het mooi weer en wordt helaas grotere drukte verwacht.

Wij roepen iedereen op om het recreatiegebied Uiterdijk Schellinkhout met de auto te mijden. Verkeersregelaars zullen automobilisten die naar het recreatiegebied komen wegsturen. Blijf dus weg!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 April 09, 2020, 23:47:57
edit2Rapporteer  
Schellinkhout

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 April 10, 2020, 00:16:41
edit2Rapporteer  
Fotoshop!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 April 10, 2020, 08:40:44
edit2Rapporteer  
Vreemde tekst inderdaad. Op zo'n bord verwacht je eerder "kitesurfen verboden" of "verboden te kitesurfen"

Ook verwacht ik er dan uitleg bij waarom deze tijdelijke maatregel genomen is.

Dus bij deze de vraag om meer foto's en/of bewijs om photoshop uit te sluite. Anders schaar ik dit onder fake-news en verdwijnt het de prullenbak in.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 April 10, 2020, 09:16:05
edit2Rapporteer  
https://kitesurfvereniging.nl/spotkaart/?fbclid=IwAR3Yy7OdtXM66FuOL3GJDEZdKxXupyi0gI3w4F8ZMCeWeFeMsuwZGvddX6c




Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 April 10, 2020, 11:27:37
edit2Rapporteer  
Ja, de parkeerplaats / toegang tot de spot is gesloten. Wat effectief het kitesurfen daar onmogelijk maakt.

Dat is wat anders dan een specifiek verbod op kitesurfen zelf. Dat verbod is er landelijk nog niet, enkel een verbod op groepen groter dan 3 personen en minimaal 1.5m afstand houden.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 April 10, 2020, 11:37:01
edit2Rapporteer  
Ja, de parkeerplaats / toegang tot de spot is gesloten. Wat effectief het kitesurfen daar onmogelijk maakt.

Dat is wat anders dan een specifiek verbod op kitesurfen zelf. Dat verbod is er landelijk nog niet, enkel een verbod op groepen groter dan 3 personen en minimaal 1.5m afstand houden.

Ik zat net nog te zoeken op de site van gemeente Drechterland, en ik kom tot dezelfde conclusie.

damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #10 April 10, 2020, 12:00:04
edit2Rapporteer  
Spijkers op laag water aan het zoeken? Volgens mij is er een algeheel verbod op kitesurfen en zijn er enkel uitzonderingen op het bpr. En die moeten blijkbaar allemaal worden opgeheven omdat er een aantal mensen enkel aan zichzelf kunnen denken. Vooral doorgaan jongens!

-- verbod bpr:
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0003628&deel=II&hoofdstuk=9&artikel=9.05
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 April 10, 2020, 12:26:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja, de parkeerplaats / toegang tot de spot is gesloten. Wat effectief het kitesurfen daar onmogelijk maakt.

Klopt, maar als je goed kijkt staat er in het water ook een plaatje met een kite surfer in het rood, dat betekent ? wat denk je....... ?


Maar goed als jij denk dat je daar kan kite surfen ga je gang, mijn zegen heb je  loser

O ja niet lopen zeiken als je een boete krijg van een handhaver die je toevallig daar tegen kan komen 


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 April 10, 2020, 13:33:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja, de parkeerplaats / toegang tot de spot is gesloten. Wat effectief het kitesurfen daar onmogelijk maakt.

Klopt, maar als je goed kijkt staat er in het water ook een plaatje met een kite surfer in het rood, dat betekent ? wat denk je....... ?

Dat is de algemene spotkaart van het NKV, dat het icoon is voor verboden spots waar ze nu ivm de corona maatregelen ook tijdelijk de gesloten spots onder gebracht hebben.

Graag de feiten brengen Richard, en niet met een ondertoon dat je iedereen graag op een cel opgesloten wilt zien.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 April 10, 2020, 15:43:42
edit2Rapporteer  
Citaat
Graag de feiten brengen Richard, en niet met een ondertoon dat je iedereen graag op een cel opgesloten wilt zien.

Ik ben er klaar mee, al 4 weken niet gevaren, als je daar wil kiten dan doe je dat maar, prettig weekendt en hopen op beter tijden

pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #14 April 10, 2020, 23:44:40
edit2Rapporteer  
Tja als er nou ook nog getwijfeld wordt dat er iemand aan het fotoshoppen is stop dan maar met deze site.Pfff

Bord geeft duidelijk aan wat er niet mag
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 April 10, 2020, 23:47:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Fotoshop!
Deze duidelijker Klaas ?


Citaat
Bord geeft duidelijk aan wat er niet mag

En zo is dat ! Maar maak dat Evan maar wijs, onbegonne werk denk ?

Evan wil feiten zien  loser

Shit.. ik zou niet meer reageren, doe ik het weer, wat een ellende  Cool
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #16 April 11, 2020, 00:26:41
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat windsurfen dan wel mag...  schater Wink
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 April 11, 2020, 16:09:44
edit2Rapporteer  
KNRM station Wijk aan Zee
9 april om 16:24 ·

Ook wij moesten afgelopen week 2 keer uitrukken voor surfers in problemen.

Aan boord van een reddingboot is afstand houden praktisch onmogelijk, en ook wij blijven liever gezond!

#denk na #blijfthuis!

https://www.facebook.com/knrmwijkaanzee/?hc_location=ufi
 
https://www.facebook.com/knrmwijkaanzee/

 
Japie

Berichten: 10
Antwoord #18 April 12, 2020, 11:37:44
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat windsurfen dan wel mag...  schater Wink

Precies... Blijft een verlate 1 aprilgrap of er zit een windsurfer in de beleidscommissie van gem. Drechterland

Ook verwacht ik er dan uitleg bij waarom deze tijdelijke maatregel genomen is.

Er is niet eens sprake of het tijdelijk is en of het iets te maken heeft met het Corona/Covid19 virus. Dit is net zo halfslachtig geschreven als dat Orban een noodverordening in Hongarije heeft ingevoerd die hij naar eigen inzicht mag invullen en rekken...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 April 20, 2020, 08:20:27
edit2Rapporteer  
Kitesurfers
In Medemblik moest handhaving even optreden. Op het kleine strandje daar was een man of zestig aan het kitesurfen. ,,

Ik snap het hoor, het was er goed weer voor, maar dit was even te druk, dus daar is Handhaving even naar toe geweest.

Bij mijn weten heeft dat niet tot boetes geleid.”

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200419_51618377/bruinooge-overal-drukker-maar-er-was-geen-reden-om-in-te-grijpen

Ik was er ook, parkeerplaats overvol, gekkehuis daar, ben gelijk weer omgedraaid vond het niet echt safe  loser
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #20 April 20, 2020, 09:56:41
edit2Rapporteer  
even een quote uit een eerdere reactie van Haringkie "Shit.. ik zou niet meer reageren, doe ik het weer, wat een ellende  "

wat mij betreft ben je al je recht van spreken verloren, eerst iedereen verketteren die gaat Kitesurfen om vervolgens zelf te gaan kiten  loser
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #21 April 20, 2020, 10:10:43
edit2Rapporteer  
Citaat
even een quote uit een eerdere reactie van Haringkie "Shit.. ik zou niet meer reageren, doe ik het weer, wat een ellende  "
Ging om de reactie van Evan niet over het algemeen van deze post




Citaat
wat mij betreft ben je al je recht van spreken verloren, eerst iedereen verketteren
Dat maakt jij ervan, ik heb niemand verkettert, ik heb alleen dingen uit de media gepost die over de corona gingen.
 

Heb inmiddels wel weer gevaren.

5 weken niet gekite door dat Carona gezeik, doordoor regelmatig zjagerijnig omdat kite surfen mijn lust en mijn lefe is, prio 1 altijd sinds 2003 en de sfeer thuis was af en toe daarom niet te harden.   loser

De Media gaf aan dat de situatie op dit moment redelijk stabiel is ook de IC bedden zijn onder controle.

Daarom vrijdag middag toch maar besloten ondanks alles te gaan varen. Mea Culpa, maar wat was het heerlijk en wat heb ik dit gemist. Ik werd helemaal zenuwachtig bij het oppompe van mijn kite met kippevel erbij 

Het was heerlijk rustig en wel de 1.5 meter in het oog gehouden op de spot



Bericht van De NKV over Edam

Kiten op Edam, heerlijk maar soms een beetje krap. Mijn naam staat op de site van het NKV als contactpersoon. De afgelopen dagen ben ik door verschillende van jullie gebeld met vragen over de spot.

Gisteren kwam een bericht dat er sprake zou zijn van chaos. Ik heb hierover contact gehad met zowel de persoon die het meldde en de gemeente. We gaan in overleg met elkaar over hoe we een en ander in goede banen te leiden.

Vanochtend heb ik afgesproken dat ik op de hoogte wordt gehouden over ontwikkelingen en toegezegd om een beroep te doen op jullie gezond verstand. Waarschijnlijk betekent dit dat een spot als Edam vrij snel aan de max capaciteit zit met parkeren als bottleneck. Staat er 300 meter aan auto s langs een smalle dijkweg, dan is dit niet werkbaar en is de spot vol..... maar ja.... wie zegt als eerste ik ga niet.... een oplossing is er dus nog niet. Probeer zelf de afweging te maken.

Heb je vragen of opmerkingen stuur ze gerust! Misschien kunnen we er iets mee.

Ik wil nog een beroep doen op jullie redelijkheid. Denk na of je reactie hieronder iets constructiefs toevoegt of niet. Elkaar of anderen afvallen draagt daar in ieder geval niet aan bij.

Groet,
Remco

https://www.facebook.com/kitesurfvereniging/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARCHhfCIDllpJ-Mod2YizpLidWFUG-z7GYubuwv0S3gYLu0PwpeTzIN7sb1TMdyqwMb237HeNOVGt4Di




Bericht van NKV Eva Krul Medemblik:



Kiten op Medemblik, super met Oost maar -net als Edam- soms een beetje krap. Mijn naam staat op de site van het NKV als contactpersoon. De afgelopen dagen ben ik dan ook door verschillende van jullie gebeld met vragen over de spot.

Er bestaat wat onduidelijkheid over of de spot open is of niet.

Medemblik is vooralsnog open.

Hier moeten echter wel een paar heel belangrijke kanttekeningen bij geplaatst worden:

-Kiten is toegestaan op 1 plek; voor de parkeerplaats op het strandje. Tussen de beboeiing op het water (gele boeien);

-Kiten in het haventje is absoluut verboden.

-Starten vanaf het strandje helemaal op rechts (wanneer je met je gezicht naar het water staat) is verboden want dit valt buiten de kitesurf-zone.

-Kiten bij de jachthaven en zwemkant (bij het restaurantje) is verboden.

De spot staat onder druk. Er wordt veelvuldig gecontroleerd. Gister (19 april 2020) zijn er ook foto's gemaakt door politie. Er is momenteel een zeer reële dreiging voor permanente sluiting van de spot, op last van de gemeente omdat er gevaren blijft worden in verboden gebied. Helaas zijn gebiedsbepalingen en verboden niet aan de Nkv. We zijn als Nkv in overleg met gemeentes en als vrijwilliger hebben we hier contact over met recreatieschap, gemeentes en andere belanghebbenden. En we proberen jullie belangen vanzelfsprekend zo goed mogelijk te vertegenwoordigen!

Wat betreft de situatie specifiek rondom Corona:

Medemblik bereikt, net als Edam, snel de max capaciteit; 1.5 afstand houden is nier meer goed mogelijk op start- en land-gebied en daarnaast is de parkeerplaats snel vol. Maar ja, en nu quote ik Remco:"... wie zegt als eerste ik ga niet.... een oplossing is er niet. Probeer zelf de afweging te maken".

En ga in ieder geval * niet * kitesurfen buiten de officiële spot… Heb je vragen of opmerkingen stuur ze gerust! Misschien kunnen we er iets mee...

Ik wil nog een beroep doen op jullie redelijkheid. Denk na of je reactie hieronder iets constructiefs toevoegt of niet. Elkaar of anderen afvallen draagt daar in ieder geval niet aan bij.








Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #22 April 20, 2020, 12:47:33
edit2Rapporteer  
.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.