scoop/rocker

first board bouwer
Gast
November 19, 2004, 22:11:18
edit2Rapporteer  
heyz
ik heb een vraagje ik wil een boord maken van een beschrijving maar hoe krijg je de scoop/rocker op het board getekend (de vorm)

laterz
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #1 November 20, 2004, 11:20:45
edit2Rapporteer  
Scoop/rocker is de buiging in je board. Ik zou niet weten waarom je dit op je board wil tekenen. Hoe het kan weet ik ook niet. En wat bedoel je met de vorm??
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #2 November 20, 2004, 12:35:42
edit2Rapporteer  
scoop is de outline van je board
rocker het verloop van de onderkant van je board

heeft niks met buiging te maken.
vor de outline kunje een mal maken van karton ofzo en de rocker stel je meestal in door het boardje te lamineren of plakken in een mal.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 November 20, 2004, 14:12:16
edit2Rapporteer  
scoop is de ronding over de langste kant van het board.
Rocker is de buiging van het board. hier maak je dus je mal van.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #4 November 20, 2004, 15:14:02
edit2Rapporteer  
nou, da's dan ook weer duidelijk Wink
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 November 21, 2004, 12:49:31
edit2Rapporteer  
ik dacht dat de rocker de maat was van de kromming bijv 2 cm en de scoop hoe je bodem verloopt doorgerockert, v-bodem, vlak middendeel, fliptips etc.

Maar goed ieder zijn taal ik zeg altijd outline en die teken je eerst op je board om te kijken of die een beetje staat en dan maak je een definitieve mal het ziet er ineens heel anders uit als je hele board tekent dan aleen een kwart

good luck
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.