Tip voor verbetering servaasmethode

windaddict
Gast
November 20, 2004, 20:18:56
edit2Rapporteer  
Hoi,
Heb volgens de servaasmethode een boardje 128*38 gebouwd rondom verstevigd met 160 gram glasvezel en epoxy. 2.8 cm omhoog aan de tips en voor de rest weinig rocker.
Nu heb ik binnenin veel hout weggelaten en dat dan opgevangen door er in de lengte carbonstaafjes in te verlijmen van oude stuntvliegers.
Werkt perfect ! Houdt de boel stevig, onbreekbaar en het board heeft de perfecte flex ! Ben er héél tevreden over, vaart beter dan de productieboards die ik al gehad heb. Wink
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #1 November 20, 2004, 21:20:57
edit2Rapporteer  
Als je toch andere dingen in gaat verlijmen en zo, waarom nog hout gebruiken en niet schuim?
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #2 November 20, 2004, 21:21:46
edit2Rapporteer  
BTW, de 2,8 cm van de bouwbeschrijving van Servaas is gewoon te veel, ik vind ze persoonlijk beter varen als ze platter zijn.
windaddict
Gast
Antwoord #3 November 20, 2004, 22:17:46
edit2Rapporteer  
Yo !
Ofwel kies je voor woody ofwel schuim. Dat is gewoon een keuze kwestie van bouwwijze en kosten. Ik vond het gewoon leuk om eens iets nieuw te proberen en het is uitermate goed meegevallen. Die carbonlatjes lagen er toch te sterven in de oude vliegertas. Ik heb het gewicht van het hout(populier) binnenin willen reduceren. Board weegt op de balans bij de dierenarts met vinnen, pads, straps en grabhandle 3kg150.
Heb al verschillende boards gemaakt (mijn eerste had schuimkern) met verschillende methodes en deze is het best gelukt tot nu toe (volgend project formica).
Die 2.8 cm is volgens mij perfect anders duikt je board in de golven (ik vaar meestal op de Noordzee). Op vlak water zal minder inderdaad geen probleem zijn. Het zal dan wel bij een lightwind board blijven !
tip : voor dit boardje had ik mij gebaseerd op gegeven uit het franse kiteboardmagazine van deze zomer waar een  serie tests in stond van boards van verschillende merken. Afmetingen van scoop, rocker enz zijn duidelijk met foto's afgebeeld. Ik heb daaruit mijn persoonlijke "goesting" gedestilleerd.
Iedereen succes met zijn persoonlijke bouwprobeersels !

 8) 8)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #4 November 21, 2004, 12:29:24
edit2Rapporteer  
Toch  denk ik dat tomi gelijkheeft je moet ook deze  methode in een schuim boardje eens uitproberen dan heb je een mooiere look maar ook een board wat nog veel lichter is als dit board.

maar ik vind het wel een heel slim en mooi uitgedacht idee.

laters T T
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #5 December 02, 2004, 01:07:46
edit2Rapporteer  
check hypermoderne ski's maar es!

wat hebben die op hun deck zitten???
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #6 December 02, 2004, 22:49:14
edit2Rapporteer  
maar skis zijn niet bepaald licht
fre
Gast
Antwoord #7 December 07, 2004, 14:55:25
edit2Rapporteer  
check hypermoderne ski's maar es!

wat hebben die op hun deck zitten?

hey ja... leuk... laten we ineens aluminium in onze boardjes steken.
Gegarandeerd dat je een stevige rail hebt dan.  ???

Sorryyyyyy, beetje bij de haren gegrepen...
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.