Board painting, waarmee??

mathieu3
Gast
November 24, 2004, 13:02:31
edit2Rapporteer  
Wat is de beste lak om te gebruiken? DD-lak zijn de kleuren te beperkt. Hoe krijg je het resultaat zoals brunotti?

Zij gebruiken autolakken volgens mij. Moet je synthetisch of acryl gebruiken?

Ik breng een twee componenten primer aan op het epoxy laminaat, daarna plamuren en schuren. Kan je daarop een een component autolak op aanbrengen of gaat dat werken. Kan je een twee componenten lak aanbrengen op een een component lak??

Wie heeft hier ervaring mee?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 November 24, 2004, 16:03:13
edit2Rapporteer  
als je maar met een paar lagen blanke lak aflakt dan moet het wel houden. Wel wat extra harder er in doen.
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #2 November 24, 2004, 17:03:51
edit2Rapporteer  
Met epoxy moet je acryl gebruiken, de synthetische zal gaan "kraken"
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #3 November 24, 2004, 17:16:28
edit2Rapporteer  
twee componenten primer op je epoxy en vervolgens autolak geeft volgens mij het mooiste resultaat..

polyservice is wel in staat kleuren te maken naar een kleurmonster
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #4 November 24, 2004, 19:07:18
edit2Rapporteer  
Neej na het schuren en plamuren eerst een laag grondverf eroverheen spuiten, die grondverf weer schuren (licht) en dan de autolak eroverheen, die weer laten drogen, blanke lak erover, laten drogen en dan blanke lak met extra verharder erop zetten.

dan doe je het goed, ik heb het ook en zo gebeurd het ook met auto`s die schade hebben.

succes, t klink ingewikkeld maar het is in 1 avond te doen
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #5 November 24, 2004, 19:26:50
edit2Rapporteer  
Uit mijn boardbouw tijd weet ik dat je als je byv. blanke DD-lak als afwerking gebruikt wel acryl lak moet gebruiken. Het is echter al wel lang geleden dat ik dat gedaan heb dus misschien zijn de nieuwe lakken hier niet meer gevoelig voor.
Ik zou het wel even na vragen
mathieu3
Gast
Antwoord #6 November 24, 2004, 22:54:36
edit2Rapporteer  
He regturx4,

Heb even verder gevraagd en kom op het volgende;

Eerst een twee componenten primer (dichten van alle gaatjes).
Dan plamuren en schuren.
Dan autoacryl base coat (een soort basislak) in de kleuren die je wil.
Daarover een twee componenten blanke autolak.

Dan is de manier waarop Brunotti z`n boards paint.

Dit twee componenten schijn je met een roller niet mooi aan te kunnen brengen. Dan moet ik dus een compressor en een verfspuit gaan aanschaffen. Hoe heb jij dit alles aangebracht? Ook gespoten??

Klinkt nog als een aardig karwei, heb namelijk nog geen ervaring met spuiten. Wel weer een nieuwe uitdaging. Grin

mathieu3
Gast
Antwoord #7 November 24, 2004, 22:57:43
edit2Rapporteer  
Ook nog iets anders,

Brunotti en alle autospuiters bakken de blanke twee componenten coating in een ``oven`` van 60 graden. Weet iemand wat er gebeurt als je dit niet doet en gewoon laat drogen bij een graad of 20?????

Alleen langere droogtijd of ook een minder resultaat?

D`r is toch vast wel een autospuiter onder ons?????????????  ;D
D1is

Berichten: 376
Antwoord #8 November 24, 2004, 23:47:05
edit2Rapporteer  
dat drogen doen ze niet alleen met lak maar ook met carbon, dat geeft veel meer sterkte. maar je hoeft niet bang te zijn dat het zonder 60 graden eraf valt of zo ;D
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #9 November 27, 2004, 20:50:59
edit2Rapporteer  
Beste resultaat is inderdaad te behalen met autolak.
Maar vergeet niet autolak moet in de spuitcabine en lekker afbakken een paar uurtjes bij 60 graden. Probeer altijd alles in 1 keer af te spuiten, meerdere lagen is nooit sterker. Ook nooit meer harder dan aangegeven in de lak doen mits je weet waar je mee bezig bent. Als je meerdere kleuren gebruikt, spuit dan altijd de kleur die het meest voorkomt als eerst. Gebruik altijd 2 componenten lak bij dit soort werk. 1 component gaat je teleurstellen. Vaak hebben bepaalde merken een hele serie aan materialen, plamuur, primer, lak en blankelak. Die zijn dan op elkaar afgestemd, resultaat perfect.
Spuiten is trouwens altijd beter dan lakken of schilderen of wat dan ook. Gelijkmatig en dun.

Succes en loop eens een auto spuiterij binnen.

Greetz 8)
mathieu3
Gast
Antwoord #10 November 28, 2004, 02:49:49
edit2Rapporteer  

Heb geen spuitcabine en ook geen oven waar m`n kiteboard in past.  ???

Ben al bij een autospuiterij geweest en hebben me aangeboden om voor 50 euries te spuiten. Is een idee maar doe het liever allemaal zelf (is toch zelfbouw!!). Ga gewoon een beetje klooien met het juiste materiaal en dan moet het goedkomen lijkt me. Zo niet dan schuur ik `m weer kaal en proberen we het nog eens... ;D
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #11 November 28, 2004, 11:59:50
edit2Rapporteer  
voor een oven. www.ram-air.de   . klik story dan temperbox. Simpele manier om een oven te bouwen.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #12 November 28, 2004, 12:08:26
edit2Rapporteer  
Yo matthieu daar ben ik weer.

jij zegt, eerst primer voor de gaatjes te dichten en daarna plamuren, wat wil je gaan plamuren als de gaatjes al dichtzitten, ik werk zelf in een autospuiterij en daar doen ze eerst schuren/plamuren, dan primer dan grondverf.

ik heb mn board dus wel laten spuiten in een spuitcabine maar die heb ik niet gestookt omdat in hout zuurstof zit en lijm, dat zou helemaal mis kunnen gaan als je gaat bakken met 60 graden !!!
(zorg wel dat het ongeveer 25 graden is (stook de kachel thuis op en laat hem daar een paar uurtjes drogen o.i.d.)

Succes en post een foto alsie klaar is


 Wink
mathieu3
Gast
Antwoord #13 November 28, 2004, 15:25:49
edit2Rapporteer  
Ja je hebt gelijk Regtur, eerst schuren en plamuren en daarna primer.
Als het goed is hoef je daarna niet nog eens te plamuren.


Hier ook nog wat info;

http://www.kiteboardbuilder.com/paintingFinishing/index.htm

mathieu3
Gast
Antwoord #14 November 28, 2004, 15:26:24
edit2Rapporteer  
En die foto komt er zeker!!  Grin
mathieu3
Gast
Antwoord #15 November 28, 2004, 15:39:47
edit2Rapporteer  
He wimpii,

Da`s een goeie! Kan je ook zo over je rockermal zetten!

Bedankt voor de tip!
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #16 December 02, 2004, 22:02:21
edit2Rapporteer  
Licht schuren (Niet door je glasmat dus), dan plamuren. Afwerken met spuitplamuur.
Dan de kleur erop (autolak0 en daarna een beschermlaag van blanke autolak.

Als je met acrylaatlak aan de gang gaat, moet je bij het eventueel zelf verlijmen van je footpads good opletten wat voor lijm je gebruikt. Sommige lijmsoorten vreten de lak weg.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #17 December 20, 2004, 13:08:23
edit2Rapporteer  
als je verschillende kleuren gaat spuiten dan moet je voor elke kleur eigenlijk een mal maken. Dus eerst een ontwerp maken en dan voor elke kleur apart 'afplak-mallen' maken. Daarna werk je min of meer van 'achter naar voren' (dus eerst de achtergrond maken, daarna de voorgrond). Behalve dan dat je beter niet kunt proberen om iets eerst zwart te spuiten en daarna weer wit te spuiten (werk dus ook van licht naar donker). En natuurlijk (is al gezegd) eerst de grote vlakken, daarna de details. Lang geleden heb ik es wat airbrush dingen geprobeerd, dat is echt een takkewerk als je het helemaal goed wilt doen: afplakken, spuiten, laten drogen, afplaktape/zooi eraf, opnieuw afplakken, spuiten, laten drogen etc etc. Best lastig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.