Inserts

showerman
Gast
December 06, 2004, 22:18:54
edit2Rapporteer  
Ik had nog een stuk of tien messing Rampa-moeren liggen (M5)

Het viel mij op dat de laatste 3 MM geen schroefdraad had en eigenlijke een soort busje was.
Het nadeel van dit soort moeren is dat als je de bout er te ver indraait deze door je dek heen gaat prikken.
Vervolgens heb ik voor 9.95 een gasbrander soldeer ding gekocht en de rampabout ff goed heet gemaakt.
Gasbrander komt altijd van pas, al was het maar om de BBQ aan te steken!
Eerst  D35 oid er op smeren en na verhitting het soldeer er in laten lopen.
Niet vergeten er eerst een boutje in te draaien die je hebt ingevet met vaseline of kogellagervet! (ff nachtkastje checken!)
Vervolgens de boel aflaten koelen en met een vijl afvlakken.

Ik heb het geprobeerd maar je krijgt deze prop er niet meer uitgedraaid!
Vervolgens tien roestvrijstalen inbusboutjes gekocht voor 20 cent de stuk.
En voila! perfecte inserts voor weinig!

Ja maar wat kosten die messing rampamoeren dan en waar koop je die?
Ik geloof dat ik er een 80 cent voor heb betaald bij een (kuch kuch geheim) winkel.
Maar goed, koop je de hele zooi bij bv. Brunotti dan ben je voor 6 inserts plus RVS boutjes (engelse maat) 21 euri kwijt!

Ik zal binnnenkort ff een fotootje maken! 8)

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #1 December 06, 2004, 22:25:54
edit2Rapporteer  
Thanks En kan ik niet toevalig die winkel ergens vinden zo zonder jouw naam te vermelden kuch.
showerman
Gast
Antwoord #2 December 06, 2004, 22:31:44
edit2Rapporteer  
He tim,

Om eerlijk te zijn heb ik ze bij vliegerop gekocht, alleen was dat toen meer een vriendendienst en ik geloof niet dat ze deze voor de gewone verkoop hadden!

Dus vandaar! Wink
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #3 December 07, 2004, 07:28:24
edit2Rapporteer  
Ik maak mijn inserts vaak van vleugelmoeren. ff stukje van de vleugels af flexen zodat ie helemaal in je board past. en gewoon met epoxy in je board vergieten. Ik bouw met 1 laag hout (2 mm), 1 laag corecell (7 mm) en nog een laag hout (2 mm). De insert komt alleen in de corecell, dus tussen de 2 lagen hout.
Inslagmoeren werken ook goed, alleen zijn die in RVS niet te krijgen. Ik heb gegalvaniseerde gebruikt in mijn laatste board. Ben benieuwd hoe lang ze het houden, maar 2 jaar moet lukken denk ik.
Voor een paar euro ben je klaar.
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #4 December 07, 2004, 09:14:57
edit2Rapporteer  
Elke goede ijzerhandel heeft zelfs RVS rampamoeren en bouten. Ik haal ze altijd bij Romijn in Delft, aan een board ben ik +/- EUR 6 kwijt an alle inserts/bouten voor vinnen, straps, handle...
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 December 10, 2004, 11:50:58
edit2Rapporteer  
je hebt inslag moeren wel in rvs alleen brunotti is de enige die ik ken die die verkoopt voor 2 euro de stuk >Sad >Sad >Sad
paalhoofd
Gast
Antwoord #6 December 10, 2004, 17:26:08
edit2Rapporteer  
gewoon dop moertje met een ring er aan gelast kan je  ook niet je schroef  niet door je plank heen draaien  ook
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #7 December 10, 2004, 17:41:22
edit2Rapporteer  
4 mm alu stripje in het board, boren, tappen, boutje indraaien.

zo doe ik het

mzzl Joost Wink
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #8 December 10, 2004, 22:51:53
edit2Rapporteer  
...heb nog wel een 80-tal 5 mm messing Rampa's ter overname liggen. Gegadigden kunnen me mailen 8)
Marco

Berichten: 31
Antwoord #9 Januari 08, 2005, 16:14:40
edit2Rapporteer  
@ Tomislav, ik gebruik ook die rvs rampamoeren. Het nadeel is dat degene die ik gebruik van een mindere kwaliteit Ijn waardoor ze gaan roesten. Doen die van jou dat ook? Brunotti laat volgens mij zelf inserts draaien, deze zijn inderdaad vrij duur.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Januari 09, 2005, 13:06:19
edit2Rapporteer  
wat doen jullie toch allemaal moeilijk. inschroefmoeren vliegt er net zo hard uit als dat je gewoon een schroef in je board ramt. (wel houten board natuurlijk) en het kost veel gewicht.
Ik weet niet van wat voor materiaal je het board maakt, maar als je hout gebruikt, dan moet je gewoon de schroeven  in je board schroeven. Zit echt wel goed.
En met ander materiaal, gewoon de originele inserts kopen.
skyrider 138
Gast
Antwoord #11 Januari 10, 2005, 15:02:30
edit2Rapporteer  
Heb een vriendelijk collega die ze voor me maakt. Messing draadeind van een met gekocht, hij tapt er m6 schroefdraad van 1.3 mm diep in en last er nog een rvs carroseriering van 22 mm onderop... Is niet de lichtste oplossing maar wel een van de duurzamers oplossing waar met zonder zorgen 20 keer een boutje in en uit kan draaien...
Fré

Berichten: 393
Antwoord #12 Januari 11, 2005, 14:49:59
edit2Rapporteer  
Weet niet of iemand het hier al geprobeerd heeft,
maar mijn eerste oplossing was gewoon vijzen in de epoxy plakken en er dan achteraf uitdraaien en klaar is kees.
Ondertussen heb ik ergens pvc-blokjes gevonden, en daar ga ik gewoon rvs-vijsjes indraaien...
veeel gemakkelijker... en zeker zo stevig en roestvast. Wink
Sock

Berichten: 100
Antwoord #13 Januari 12, 2005, 20:16:37
edit2Rapporteer  
Die pvc-blokjes werken fantastisch. Ik heb vanalles geprobeerd, van inslagmoeren tot die belachelijk dure Brunotti inserts (die er ook mooi uitvlogen). Die blokjes werken het beste. Ik heb 10 mm pvc-plaat blokjes in het schuim gebracht, eroverheen lamineren en het komt nooit meer los. Ik heb gewone RVS-parkers gebruikt om mijn voetbanden vast te maken. Wel even voorboren en zeker weten dat je niet door je board heen gaat.

Dit is een heel goede manier voor als je je boardje alleen zelf gebruikt, maar als je hem wilt verkopen moet het er wel wat profi-er uitzien natuurlijk. En moet je verschillende standen voor je voetbanden hebben. Ik zit te denken om zo'n rampa-moer in het pvc-blokje te draaien. Dan heb je de sterkte van het glasvezeldoek en de profi look. Je kan natuurlijk zoveel rampa-moeren in het blokje draaien als je wilt. Zo zet Liquid Force zijn inserts ook vast in hun wakeboards.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.