hoe lamineren met epoxy en matjes?

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
December 11, 2004, 12:04:06
edit2Rapporteer  
jongens...

ben in vorig topic (welke inserts?) iets vergeten, nml:

plank lamineren met matjes (glasvezeldoek 160 grams) en epoxy:
2 manieren: pe-folie erop en uitstrijken met rubber spatel OF gewoon zonder pe folie erop maar luchtbellen eruit "rollen'met, tja, soort pizza snijder maar dan paar naast mekaar (is soort snijder die je daarvoor speciaal kunt kopen geloof ik)...

wat is de makkelijkste en mooiste manier om te lamineren; andere suggesties zijn welkom.

vr gr danny
           
JT
Gast
Antwoord #1 December 11, 2004, 13:36:57
edit2Rapporteer  
wat ik doe is dit:

matten op het deck leggen, epoxy aanmaken (ruim voldoende) en dan met resthout zonder splinters alles doordrenken tot ie heelmaal helder is. dan PE plastic erop, en alle overtollige hars en de luchtbellen eruit duwen met dat stukje resthout (wel ff geschuurd natuurlijk). meer hars is nl niet streker, wel zwaarder. Als dat droog is in de kunstofprimer en daar een keer met lakplamuur overheen. wordt spiegelglad.....
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #2 December 11, 2004, 14:09:10
edit2Rapporteer  
thanx jt, ik ga aan de gang dit weekend.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 December 11, 2004, 14:12:49
edit2Rapporteer  
geen PE plastic!!!
dat is echt rotzooi., gewoon matjes erover leggen en dan doordrenken met hars. dan schuren. is echt het beste.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #4 December 11, 2004, 14:37:40
edit2Rapporteer  
Waarom PE plastic als je al epoxy/hars en matjes hebt
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 December 12, 2004, 11:40:40
edit2Rapporteer  
plastic wordt gebruikt om over de epoxy heen te leggen, zodat je minder hoeft te schuren. Het werkt wel, maar het is echt lastig om alle luchtbelletjes er uit te krijgen. en dan heb je allemaal van die putjes op je board
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #6 December 12, 2004, 13:39:49
edit2Rapporteer  
De bellen eruitwerken doe je het beste met plamuurrubber, deze is te koop bij autolakwinkels, doe het zelfzaken of zo. Het is gewoon een rubberen blokje van 5x10 cm en +/- 5mm dik, het werkt echt perfect. PE folie heb ik nog nooit gebruikt.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #7 December 12, 2004, 22:04:45
edit2Rapporteer  
Waarom PE plastic als je al epoxy/hars en matjes hebt

Die PE folie trek je er na het uitharden weer vanaf. Als het goed is is je boardje dan helemaal glad. Het is alleen heel erg lastig om alle lucht eronder vandaan te krijgen.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #8 December 12, 2004, 23:09:48
edit2Rapporteer  
hmm k heb mn boardje gewoon gladgeschuurd, en hij is zo glad als een spiegeltje
Harm

Berichten: 865
Antwoord #9 December 13, 2004, 23:01:51
edit2Rapporteer  
Waarom zeg je dat het niks is leeanderX4 als je het niet geprobeerd heb!!
Het werkt best goed en hoe minder je hoeft te schuren hoe beter het is. bvb carbon/armide kan je bijna niet schuren en dan is het wel makelijk!!!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 December 14, 2004, 11:16:27
edit2Rapporteer  
ik heb het wel geprobeerd, anders wist ik niet of het iets is.
Heb het bij 3 boards gedaan. Het voordeel is dat je minder hars hoeft te gebruiken en minder schuren, maar als je het dan perse wil, dan moet je wel wat dikker plastic gebruiken.
Bij mijn laatste 2 boards heb ik het niet gebruikt, en dan vind ik zeker zo prettig werken.
Had het gevraagd aan de jongens van Polyservice en die gebruiken ook nooit plastic.
mathieu3
Gast
Antwoord #11 December 15, 2004, 21:37:20
edit2Rapporteer  
Heb je king of the air 6 gezien?????

DE MASTER Jimmy Lewis gebruikt juist wel plastic, ziet er niet zo heel ingewikkeld uit. Je moet gewoon niet al te dik plastic gebruiken. Kijk maar naar het filmpje.

Wel grappig, hij is heel basic bezig. Je kan boards shapen zo ingewikkeld maken als je zelf wil. Hij gebruikt geen vacuum maar gewichtjes, en carbon is gelul, gewoon voor de verkoop, worden boards alleen maar stijf van en dat wil je nou juist net niet....aldus jimmy lewis..
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 December 16, 2004, 10:42:18
edit2Rapporteer  
ja klopt, wel coole gast, maar die heeft weer een heel andere manier van werken, dus ook met dat plastic.
Ik vind het niet super, maar goed als je dat wel wil, dan moet je het ook zeker gebruiken.
Edward

Berichten: 32
Antwoord #13 December 24, 2004, 17:55:35
edit2Rapporteer  
Ik ben bezig om te lamineren maar ik krijg de mat niet mooi strak om de plank heen. Hoe doen jullie dit? of doe je alleen de bovenkant/onderkant?
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #14 December 24, 2004, 18:21:31
edit2Rapporteer  
Ik doe eerst de onderkant, de matjes maak ik strak met nietjes waardoor ze goed blijven zitten. Plakband kan ook alleen is dit meer gedoe.
JT
Gast
Antwoord #15 December 24, 2004, 19:38:23
edit2Rapporteer  
eerst matten er los op laten liggen, doordrenken, goed luchtbellen en zooi eraf spatelen en dan pas omvouwen, vastnieten en de rails lamineren! als je nl eerst niet en dan gaat lamineren krijg je me toch een vracht hobbels..........  >Sad >Sad
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #16 December 25, 2004, 12:18:54
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk al te laat, maarreh

glasmat erop en een baan epoxy over het midden van het board knetteren, even laten intrekken (10 sec) je glasmat ligt nu al redelijk solide op je board.
verder vanuit het midden naar de rails/tips werken.
rail (tucked) kun je idd vastplakken of nieten.

ik deed het altijd gewoon omslaan (eerst ff inknippen!) werkte perfect
skyrider 138
Gast
Antwoord #17 December 28, 2004, 22:17:24
edit2Rapporteer  
proberen de rand redelijk om te vouwen, niet al te ver en dan als het al redelijk droog is met een scherm mes alvast het overtollige doordrengte weefsel wegsnijden... dan goed laten drogen... volgende dag alvast ff met grof schuurpapier rand beetje egaal schuren en dan de bovenkant lamineren.. makkelijke is dat je dus weer over het stuk reeds gelamineerde raisl heen lamineerd..  alle hoken inderdaad ff inknippen op zowel de onder als bovenkant..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.