graphics op board

WIMPIII

Berichten: 766
December 17, 2004, 00:01:22
edit2Rapporteer  
iemand goede ideeen om permanente graphics aan te brengen die niet te veel tijd kosten. Stickers ben ik geen fan van maar wie weet heeft iemand een goeie truuc?
Edward

Berichten: 32
Antwoord #1 December 17, 2004, 10:47:05
edit2Rapporteer  
design papier, laagepoxy erover heen en klaar. ik moet wachten tot me boardje droog is en dan gaat het erop. te koop bij een betere hobby zaak. foto`s volgen uiteraard!!!
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #2 December 17, 2004, 13:23:27
edit2Rapporteer  
Maar epoxy is toch niet UV bestendig?! Of doe je een UV ding erin?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 December 17, 2004, 17:32:57
edit2Rapporteer  
Sticker erop dan blanke lak erover en klaar is kees.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #4 December 17, 2004, 19:20:19
edit2Rapporteer  
wimpii,

ik ben nu met de afwerking bezig van een ocume boardje en wat ik heb gedaan is OP de 160 gr glasvezel/epoxy heb ik nu 2 lagen botenlak zitten en heb ik met: VETKRIJT supergave tekeningen gemaakt (plm 10* 30 cm): hieroverheen bootlak gegoten/licht uitgesmeerd) en dat is, as we speak, aan het drogen: hieroverheen weer 2 lagen lak en dit ziet er werkelijk waar supergaaf uit: of het werkt en of de lak niet gaat breken oid weet ik echt waar niet, maar ik heb mijn hoofd er zowat op gebroken wat ik er nu op moest spuiten/plakken/tekenen, maar dit ziet er gelikt uit: mail me evt op dannysurfdude@yahoo.com en ik mail je tzt de foto's...
ik had dit idee nog never op een forum gelezen en wellicht heeft dat ook wel een reden??!!@#$

vrgr danny
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 December 17, 2004, 19:50:50
edit2Rapporteer  
Mijn board zal afgelakt worden met DD lak. Zat zelf te denken aan zoiets als designpapier of rijstpapier en dan met een laag surfclear erover. Heb alleen geen idee of dat nog bestaat en of het verkrijgbaar is.
Danny, klinkt interessant. Als je op mijn naam klikt komt mijn adres vanzelf tevoorschijn. Je kunt een foto ook als bijlage op het forum zetten. Er zijn op zeker meer geinteresseerden.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #6 December 20, 2004, 11:57:13
edit2Rapporteer  
wimpii,

ik zal proberen zsm een foto te posten.

groet danny

of stuur me een mail zodat ik je met een foto kan antwoorden, anders vergeet ik het geheid.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #7 December 20, 2004, 12:43:49
edit2Rapporteer  
ik heb nu 'n aantal stickers gemaakt, dat bevalt me erg goed omdat je die gewoon lekker lui op de computer inelkaar kunt flansen Smiley Het kost wat maar 't wordt ook best wel strak. Een tijdje terug heb ik ook een plank gespoten met gewone spuitbussen en daarna gelakt met bootlak, alleen die bootlak bleek niet echt kleurloos dus alles werd een beetje geel Sad
Ben benieuwd hoe die vetkrijt tekeningen d'r uit zien! foto!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #8 December 31, 2004, 21:46:43
edit2Rapporteer  
Gewoon een rol plakfolie kopen bij de pRaxis. Leuk kleurtje uitzoeken. Met pc leuke modellen zoeken, printen op achterkant folie en uitknippen:

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Januari 02, 2005, 13:19:39
edit2Rapporteer  
ik zou er wel lak overheen zetten, anders klapt de sticker er af
ed
Gast
Antwoord #10 Januari 03, 2005, 08:54:21
edit2Rapporteer  
Is niet nodig als je de juiste folie pakt.
Er is folie die tien jaar blijft zitten op b.v. vliegtuigen.
Die blijft echt wel goed op je board. Ook zonder
lak erover. Folie die ze gebruiken voor belettering
van auto's is ook goed.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Januari 03, 2005, 13:12:22
edit2Rapporteer  
ja, maar je krast natuurlik wel eens met je board tegen de zeebodem of het strand aan he. en dan slijt het hard.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #12 Januari 05, 2005, 15:30:30
edit2Rapporteer  
Namens Danny een fotootje van zijn krijttekening.

[verwijderd door de admin]
Sock

Berichten: 100
Antwoord #13 Januari 12, 2005, 20:21:42
edit2Rapporteer  
Is niet nodig als je de juiste folie pakt.
Er is folie die tien jaar blijft zitten op b.v. vliegtuigen.
Die blijft echt wel goed op je board. Ook zonder
lak erover. Folie die ze gebruiken voor belettering
van auto's is ook goed.

Waar haal je dat soort folie? En is het een beetje te betalen? En bovendien is het wel verstanding om eroverheen te lakken, omdat de inkt van een gewone kleurenprinter natuurlijk niet onverwoestbaar is voor slijtage van zand en UV. Met wat blanke lak hou je het wel langer mooi.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #14 Januari 12, 2005, 20:23:37
edit2Rapporteer  
The Sock heeft gelijk, met blanke lak beschermt het een stuk beter, en autofolie vliegt er zo af als je over een slider/schans/zandbank gaat.
D1is

Berichten: 376
Antwoord #15 Januari 13, 2005, 15:11:10
edit2Rapporteer  
Ik doe gewoon aftapen en dan spuiten. Stickers is ook een oplossing.

greeetz
denis
Fré

Berichten: 393
Antwoord #16 Januari 13, 2005, 17:18:04
edit2Rapporteer  
of gewoon boel schilderen/spuiten/bekleden met een tekening op rijstpapier en dan een laatste laag glasvezel over...
Die laag beschermt het geheel vrij goed tegen krassen, slijtage en andere toestanden.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #17 Januari 13, 2005, 18:08:44
edit2Rapporteer  
hoe kan je zoiets met een formica boardje doen??
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Januari 13, 2005, 18:20:36
edit2Rapporteer  
of gewoon boel schilderen/spuiten/bekleden met een tekening op rijstpapier en dan een laatste laag glasvezel over...
Die laag beschermt het geheel vrij goed tegen krassen, slijtage en andere toestanden.

dan zie je het binnen de kortste keren niet meer omdat hars verkleurt door uv straling.
Fré

Berichten: 393
Antwoord #19 Januari 14, 2005, 10:11:56
edit2Rapporteer  
of gewoon boel schilderen/spuiten/bekleden met een tekening op rijstpapier en dan een laatste laag glasvezel over...
Die laag beschermt het geheel vrij goed tegen krassen, slijtage en andere toestanden.

dan zie je het binnen de kortste keren niet meer omdat hars verkleurt door uv straling.


Maar nee... da probleem heb ik nog nie gehad...
Mijn epoxy is maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lichtelijk verkleurd.
Zo goed als nix van te merken!
**NN**
Gast
Antwoord #20 Januari 14, 2005, 16:31:58
edit2Rapporteer  
Vraagje: Wat is design papier?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Januari 18, 2005, 02:06:08
edit2Rapporteer  
is het mogelijk een sticker als mn plaatje hieronder te plakken en dan 1x epoxy en daarna 1x blanke lak?(printen als sticker kost vast een godvermogen maar toch...?)
http://members.home.nl/dpa/boarddesign.jpg

Dit heb ik zonet ontworpen, ik had nog geen met het thema van egyptische mythologie gezien.
De leeuw staat symbool voor Tefnut, de godin van vocht in egypte... voor degenen die geintresseerd zijn:P
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 Januari 18, 2005, 16:10:24
edit2Rapporteer  
sticker over de epoxy en dan aflakken is goed genoeg.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Januari 18, 2005, 18:08:47
edit2Rapporteer  
hmm vandaag gezocht naar bedrijven die dit zouden kunnen prinen, vooralsnog geen succes, autobestickeraars moet ik zeker zijn?
Sock

Berichten: 100
Antwoord #24 Januari 18, 2005, 19:20:15
edit2Rapporteer  
Ik denk het ook Morres. Maar naar wat ik hoorde zijn die autobestickeraars hartstikke duur. Een zeefdrukken hoef je al helemaal niet te proberen. Ik ben op zoek naar een merk/leverancier voor goede kwaliteit plakfolie die goed te bedrukken is. Om mijn werk hebben we zo'n mooie digitale kleurenprinter, daar moet wel een mooie graphic uit kunnen rollen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.