Formica, ja en????

(R)Ikke

Berichten: 1406
December 22, 2004, 20:16:29
edit2Rapporteer  
Beste zelfbouwers,

Ik heb wel wat ervaring no opgedaan in het bouwen van boardjes die gemaakt zijn met/van hout en keperwefsel en corecell.

Nu wil ik wat gaan prutsen met Formica. Maar welke eigenschappen heeft het goedje. Maakt het het board sterker en stijver en daardoor ook weer lichter of kan ik beter in sinterklaas gaan geloven en is formica alleen bedoelt om het geheel mooi aftewerken in 1 klap?

Goede tips altijd weer welkom

Greetz
skyrider 138
Gast
Antwoord #1 December 22, 2004, 21:34:25
edit2Rapporteer  
naar mijn idee het laatste... maar daar zijn geloof ik de meningen weer over verdeeld...  :Smiley :Smiley
showerman
Gast
Antwoord #2 December 22, 2004, 22:02:59
edit2Rapporteer  
Is niet alleen mooi en sterk maar ook snel gemaakt! 8)
skyrider 138
Gast
Antwoord #3 December 23, 2004, 00:10:17
edit2Rapporteer  
sterk ??? Ziet er leuk uit maar is gewoon papier, karton... grappige is dat iedereen het gebruikt omdat het een hoop werk bespaart.. kijk ff voor de grap waar pro's etc op varen.... zie weinig formica.. komt misschien omdat er nogal wat op brunotti customs varen die ze voor een prikkie of gratis krijgen...
mathieu3
Gast
Antwoord #4 December 23, 2004, 17:59:08
edit2Rapporteer  
Waar de pro`s op varen maakt toch niet uit???

Zegt niks over formica, maar Gianni Aragno (nummer 2 van de wereld) vaart met formica boards.

Het is niet sterker maar wel makkelijker. Je hoeft formica niet te schuren en te plamuren, het is al mooi glad.

Nadeel is dat het board iets zwaarder wordt.
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #5 December 24, 2004, 09:26:22
edit2Rapporteer  
Zie "nieuwe bouwmethode": Op die manier heb je een boardje dat net zo makkelijk te maken is als een formicaboardje maar zo strak, licht en sterk als een produktieboardje met het weefsel dat jezelf wilt.
Zit er bij de Xtreme boardjes ook nog glasweefsel oid onder het formica. Geloof het niet he ? En ze blijven toch heel ? Dan is dat formica toch sterker dan het lijkt als je het in je handen hebt. Dan breekt het al als je er naar kijkt. Het is waarschijnlijk hard en bros maar kan wel redelijk wat treksterkte hebben. Of niet ?
D1is

Berichten: 376
Antwoord #6 December 25, 2004, 20:50:32
edit2Rapporteer  
ik weet niet of jullie uit ervaring spreken maar je kunt rustig een of zelfs twee lagen polyester door een laag formica vervangen!

das natuurlijk makkelijk, snel en mooi resultaat met formica maar ook omdat formica heel flexibel maar niet elastisch is kun je mee veel strekte aan je board geven. Omdat je formica zo makkelijk kan buigen was ik bang dat het board niet sterk genoeg zou zijn en heb er verstevigingen van hout in gezet, wat uiteindelijk helemaal onnodig was.

mijn board weegt nou 3kg zonder vinnen en bindingen, toch niet zo zwaar en super stevig. Ik ga binnenkort een paar foto's van op het forum plaatsten.

greeetz
denis
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.