Afwerken rockertable

showerman
Gast
December 25, 2004, 12:35:13
edit2Rapporteer  
Gisteren de hele dag in m'n schuurtje bezig geweest met het maken van een nieuwe rockertable. Je kent het model wel, gewoon van hout met een doorlopende ronde lijn op 3 holle stringers, afgewerkt met een multiplexplaat van 150 bij 55 cm.
Ik heb hem zo breed gehouden ivm het vacuumzuigen onder 1 laag folie, vastgeplakt op de tafel.
In feite heb ik twee multiplex platen op elkaar geplakt met daartussen een dunne bobbel ivm het maken van een concaaf boardje. Is in mijn ogen erg netjes geworden,
Nu wil ik het bovendek afwerken met een luchtdichte laag.
Ik zou hier een perspex plaat op kunnen schroeven, maar blijft die vloeiende lijn dan wel bestaan ivm die bobbel?
Of schilder ik het dek met DD lak af?
Of heeft iemand een goed voorstel?
Je weet het duur kan altijd! Goedkoop is beter!

Ik hoor graag over jullie ervaring!

Oh ja en alvast een kite-rijkjaar toegewent! ??? 8)
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 December 26, 2004, 11:55:50
edit2Rapporteer  
Hi Showerman,

Misschien wat duurder maar probeer eens een stuk ALU plaat te scoren van ongeveer 1mm dik.
Dit kan je dan op de rockermal schroeven.
Hierna de bovenkant heel fijn opschuren en polijsten.
Tataaa.... een super gladde spiegellaag die je kan inwrijven met een aantal lagen lossingwas. En het vacuumtape blijft beter luchtdicht! 8)

Een alternatief kan een laag Formica zijn die je dan onder vacuum
op de rockertafel lijmt.

Succes!
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #2 December 26, 2004, 14:07:46
edit2Rapporteer  
Kan ook insmeren met 1 comp pu hars. moet wel verschillende lagen en dan nog schuren. Is ook weer werk.
Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.