Lengte lijnen met 5th op grote maat kite????

huib

Berichten: 453
December 30, 2004, 10:38:52
edit2Rapporteer  
Gisteren eindelijk begonnen met een 5th te maken met de maten zoals bij North: centrale lijn 13,95m en de twee voorlijnen boven de splitsing 12,98m.

Met een Y-lijn begint de splitsing van de voorlijnen veel hoger dus met een grote vlieger komen de voorlijnen dan wijder uit elkaar. In geval van mijn Nemesis18 (LE 10,62m en in de lucht tip2tip 6,76m) zou de voorkant van de vlieger dan 31cm lager komen te hangen. Dus voor dezelfde trim de achterlijnen 30cm dichter bij de bar plaatsen?

Hebben andere mensen dezelfde ervaring. Dus met een Y-lijn moet je de achterlijnen strakker zetten bij een grotere vlieger?
skyrider 138
Gast
Antwoord #1 December 30, 2004, 12:06:57
edit2Rapporteer  
ik heb een orginele shiftset, 27 meter, en daar zit de splitsing zo op 14 meter, dan twee korte lijnen ( en shift lijn ) van 13 naar de voorkant.. ik zou de totale lengte hetzelfde laten.. dus denkbeeldige lijn waar je voorlijnen zitten moeten dus ook je achterlijnen zitten... zou niet gaan sleutelen aan de lengte van je y lijn omdat je hem dan niet echt voor je kleinere kites kan gebruiken en een wijdere hoek voor je y lijnen ook niet echt veel nut heeft....  Over het ztraker of losser zetten van je achterlijnen... daar heb ik eigenlijk geen mening over, lijkt me nog steeds gewoon van de wind af te hangen...
johan h

Berichten: 54
Antwoord #2 December 30, 2004, 17:48:17
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, door de Y in de voorlijnen is de afstelling afhankelijk van de tip2tip afstand, grootte van de kite. Is de afstelling goed voor een kleine kite dan zullen bij een grotere kite de achterlijnen te lang zijn. Dit probleem heb je niet wanneer de voorlijnen direct na de depowerstrap splitsen
huib

Berichten: 453
Antwoord #3 December 30, 2004, 21:06:53
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, door de Y in de voorlijnen is de afstelling afhankelijk van de tip2tip afstand, grootte van de kite. Is de afstelling goed voor een kleine kite dan zullen bij een grotere kite de achterlijnen te lang zijn. Dit probleem heb je niet wanneer de voorlijnen direct na de depowerstrap splitsen

Maar als de splitsing laag zit mis ik toch het effect dat de kite sneller draait met een Y-lijn. Hoe groot is dat effect eigenlijk? Merk je het goed op een 18m2 kite?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Januari 02, 2005, 13:16:01
edit2Rapporteer  
vooral met depoweren schijnt het goed te merken te zijn.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Januari 03, 2005, 19:37:07
edit2Rapporteer  
Merkte op mijn 16,2 Amp eigenlijk niets van sneller draaien, eerder trager. Kite staat wel stukken stabieler in de lucht en is beter te conroleren in vlagen .^
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.