Wie heeft er verstand van naaimachines

(R)Ikke

Berichten: 1406
Januari 03, 2005, 11:44:31
edit2Rapporteer  
Niet constant, maar wel irritant vaak word mijn bovendraad overgetrokken. Het lijkt er op dat de onderspoel dit veroorzaakt. De draad spanning heb ik goed afgesteld. Iemand enig idee hoe dit mogelijk zou kunnen. Ik bemerk ook dat de onderspoel vast zit als de bovendraad in geknapt. Het merk machine in Riccar super stretch.

Alvast bedankt

Greetz
Airforce1
Gast
Antwoord #1 Januari 03, 2005, 18:46:08
edit2Rapporteer  
Het enige wat ik zo ff kan bedenken is dat je het kastje waar de spoel in zit misschien eens goed moet schoonmaken. Vaak veroorzaakt teveel stof dit soort ellende.
Is dit niet de oorzaak dan  :-X
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Januari 03, 2005, 19:33:06
edit2Rapporteer  
...en spoelhuls elke keer bij gebruik olien... @#$
Buur

Berichten: 989
Antwoord #3 Januari 05, 2005, 14:24:56
edit2Rapporteer  
als ik je goed begrijp is de spanning op je bovendraad toch te hoog, en de spanning op de onderdraad ook.
Vaak kan je de bijde draden qua spanning veranderen. Tevens komt het door de stof, en de dikte van de draad. Hoe is je snelheid, constant of hakie takie(stukje voor stukje) dit werkt ook mee in de draadspanning
En is de oog van de naald groot genoeg voor de dikte van je draad?
Als het een oude machine is, kan je hem een keer schoonmaken of laten maken, wat hierboven ook al  genoemd is.

Suc6
Maarten     
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.