fliptips / release edges

skyrider 138
Gast
Januari 10, 2005, 11:55:46
edit2Rapporteer  
Ik ben ongeveer op 2/3 van m'n eerst boardje, vanavond het dek lanirneren dan heb ik het ergste wel gehad. Nu zit ik alweer verder te denken omdat ik gelijk door wil met volgende plankje. 120 x 35 met fliptips. Nu zit ik me ten eerste af te vragen of bij een fliptip het absoluut nodig is dat ik release edges erin bouwen, ten tweede zit ik me af te vragen hoe ik die fliptips enigzins zo netjes krom kan krijgen. Zaterdag ff undergound surfshop in gelopen, maar dan nog zou ik het niet weten. Zit te denken om als malletje voor de fliptips een gedeelte van een rioolbuis te nemen voor de kromming, daar dan eerst even met weefsel een malletje van maken en dan je corecell over de breedte ban het boord insnijden waardoor je het schuim op het gemaakte weefdsel ( dan dus al in kromming ) vastlijmt met epoxy en glasbubbles.. vervolgens zal het geheel wel wat versterkt worden vanaf het dek door misschien bij het lamineren van het dek. Werk overigens NIET met formica dus denk dat het zo wel moet lukken...

Hoor graag jullie mening over de release edges en of jullie practische tips hebben met betrekking tot die fliptips...

mette
Gast
Antwoord #1 Januari 10, 2005, 15:17:22
edit2Rapporteer  
heb eens ergens gelezen dat je flip tips er mooi inkrijgt door met een haardroger de corecel wat te verwarmen en dan mooi te buigen. Voor het mooi gelijkmatig buigen lijkt die rioolbuis wel een goed idee.

Insnijden, dan "breken" en dan krom schuren werkt dan weer wel goed bij houten boardjes.

Hoek van +-25 graden zou moeten volstaan.

greetz,
maarten
Fré

Berichten: 393
Antwoord #2 Januari 11, 2005, 14:40:00
edit2Rapporteer  
En ja, voeg zeker releases toe!
Of je moest enkel je boardje met veeel wind willen varen.

Zonder release blijft het water als het ware aan je board kleven...
Op zich niet erg, maar het probleem is dat door de kromming van je board, die tips in't water gezogen worden
en een serieus vertragend effect hebben.... => moeilijker in plané te krijgen...

dus: releases toevoegen... al is het maar 3 of 4 mm....

ps, ik spreek uit ervaring...
skyrider 138
Gast
Antwoord #3 Januari 11, 2005, 14:43:36
edit2Rapporteer  
Oke, wat ik alleen dus niet begrijp is waarom ze niet in de Brunotti's zitten, althans, in die wood / carbon en mirror edition. Op zich de andere wel, de customs ( witte ) en elk ander soort board dat ze bouwen.

Ga wel minimaal, 3 mm moet genoeg zijn.
Wilco
Gast
Antwoord #4 Januari 11, 2005, 16:26:28
edit2Rapporteer  
de  bru mirrors hebben wel release edges,,,heb der hier eentje liggen
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #5 Januari 12, 2005, 01:10:54
edit2Rapporteer  
release edge hoeft maar 1mm te zijn..
mette
Gast
Antwoord #6 Januari 12, 2005, 11:01:51
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk heb je hier wat aan. Als je dit zelf al niet gevonden had.

http://www.xs4all.nl/~ebb/kiteboard/html/handleiding/hl_start.html?page=aaa

figuur 3.3.4 in de download handleiding.

succes,
maarten
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.