inserts 2

matt02
Gast
Januari 13, 2005, 16:52:33
edit2Rapporteer  
vraagje over inserts: boren jullie de gaatjes  voor vinnene en voetbanden eerst voordat je gaat lamineren, of kan dat ook prima nadat je gelamineerd hebt (lees: is het goed mogelijk door keperweefsel heen te boren zonder daarmee schade aan te richten)?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Januari 13, 2005, 18:22:32
edit2Rapporteer  
eerst boren dan harsen
Sock

Berichten: 100
Antwoord #2 Januari 13, 2005, 20:21:08
edit2Rapporteer  
Eerst de schuimplaat uitvrezen voor de pvc-blokjes voor de voetbanden (of andere soorten inserts die je ook hebt). Daarna relatief grote gaten boren voor de vinnen. Ik vul die gaten altijd eerst op met verdikt epoxy, dan lamineren en dan kun je een gaatje door de epoxy boren voor de vinbouten. Koolstof-, aluminium- of plasticbuisjes zijn onnodig. De epoxy is sterk genoeg. Het mooie is dat je ook nog makkelijk uitsparingen voor de koppen van de vinbouten kan frezen.
D1is

Berichten: 376
Antwoord #3 Januari 13, 2005, 22:22:29
edit2Rapporteer  
bij de vinnen doe ik hetzelfde als sock, beter kan niet. Hewoon een sruk op de plaats waar een gat moet komen met hars vullen en dan doe maar mee wat je wilt! Lekt toch niet is sterk genoeg.

dat van insrts doe ik een beetje anders. Ik koop gewoon inserst bij karwei en dan doe ongeveer hetzelfde als met vingaten. Gewoon een een gat in coresel in vorm van cirkel snijden en dan insert met een hars vanst maken. (is maar een keer kapot gegaan maar ook omdat ik het verkeerd gemaakt had, methode is goed)

greetz
denis
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Januari 14, 2005, 11:07:26
edit2Rapporteer  
inserts bij de karwei?
wat gebruik je dan?
skyrider 138
Gast
Antwoord #5 Januari 14, 2005, 11:51:55
edit2Rapporteer  
zou gewoon forex gebruiken of nylon voetbandpluggen ( wel ff iets afzagen ) voor de vinnen,
gaatje kan je voor het lamineren boren, maar dan moet na het lamineren toch weer opnieuw boren... dus lijkt me na het lamineren ze het makkelijkste...
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #6 Februari 01, 2005, 13:15:21
edit2Rapporteer  
Het forex is niet sterk genoeg voor de vinnen neem dat nou maar aan maar nylon is wel goed
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.