Boards Franz Olry

mathieu3
Gast
Januari 17, 2005, 23:24:49
edit2Rapporteer  
Wie heeft er info over de boardjes die Franz Olry shaped? (Dan bedoel ik niet de mong)

In het laatste Stance magazine stond een artikel ``I rode with......Franz Olry`s board``

Zag er interessant uit. Weet iemand een website of iets dergelijks of een foto verzameling van zijn boards
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #1 Januari 18, 2005, 01:19:05
edit2Rapporteer  
orly heeft, als ik het goed heb de twintip ontworpen...

check takoon's oude boards en oude wipika's.
ik heb geen flauw idee waar die gast nu mee bezig is!
mathieu3
Gast
Antwoord #2 Januari 18, 2005, 01:59:11
edit2Rapporteer  
He peter,

Hij is inderdaad de man achter de twintip. Hij is nu bezig met een soort waveboard/twintip combinatie. Beetje zoals de mong. Ik heb de laatste stance DVD/mag en daar staat een test in over een van zijn shapes. Zijn boards hebben een erg ronde outline dikke rails, flip tips.
Ze lijken op de mong maar dan breder. Ik wil zo`n board bouwen om te proberen hoe dat vaart. Moet zeer wendbaar en radicaal zijn. Niet te vergelijken met de wakeboard achtige boards die nu in zijn. Deze noemt hij ter vergelijking een trein. Moeilijk uit de rails te krijgen en dus geen los gevoel. Je moet zijn boards wel op snelheid varen maar dat spreekt me wel aan.

Vandaar dat ik wat meer info wil, maar dat is er niet echt volgens mij. Hij shaped alleen voor vrienden....

Geen info, dan ga ik zelf eens knutselen.
Beul
Gast
Antwoord #3 Januari 18, 2005, 20:27:21
edit2Rapporteer  
De Orly boards waren er vorig jaar nog maar vanaf dit jaar niet meer. helaas, want ik heb zo 'n board naast mijn 'wakeboard' achtige board. super boards in de golven en onwijs speels. Wennen in het begin maar daarna super. Op de takoon site 2004 staat wel iets over de Orly boards.

Maar anders wordt het even wachten, Olry komt vanzelf met een totaal nieuwe lijn boards voor F-one, maar wanneer, geen idee???

[verwijderd door de admin]
mathieu3
Gast
Antwoord #4 Januari 18, 2005, 20:45:57
edit2Rapporteer  
Die kerel die een van zijn prototypes teste zij inderdaad dat ìe het board na het eerste half uur varen onder een vrachtwagen wilde pleuren...

Na een uur wilde hij niet anders meer.

Conclusie inderdaad zeer speels, snel en extreem wendbaar. Precies zoals je Franz altijd ziet rippen... Niet dat dat alleen aan zijn board ligt maar het zegt wel wat over het type boards dat hij vaart.

Zou mij niks verbazen als we over een paar jaar weer op zijn concept terecht komen, net als voorheen met de twin tip...
Beul
Gast
Antwoord #5 Januari 18, 2005, 20:54:18
edit2Rapporteer  
Ben het daar helemaal mee eens Mathieu. Ronde rail geeft een veel speelsere dimensie aan het kiten ipv zolang mogelijk je rail houden, meer het freeriden zeg maar. De MONG van Takoon is ook een super grappig board om er bij te hebben. Af en toe freestyle en af en toe freeriden in de waves maakt kiten nog afwisselender en toffer.

Wat dat betreft is het super om de sport helemaal vanaf het begin mee te maken, de ontwikkelingen schieten om je oren!

 8) @#$
mathieu3
Gast
Antwoord #6 Januari 19, 2005, 01:30:48
edit2Rapporteer  
Heb jij de mong?

Zo ja, bevalt het board?
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #7 Januari 19, 2005, 01:40:02
edit2Rapporteer  
is idd wel interessant!
mar persoonlijk hou ik toch echt van een board met een beetje grip, olry z'n boards hebben idd op het eerste gezicht weinig grip (hele ronde rails)

maarrr, als je een los board zoekt..
waarom zet je er geen kleinere vinnen onder? dit in combi met een scherpe rail geeft je wanneer dat kan(niet bij overpower) een speels board en bij overpower(scherpe rail) voldoende grip...

 
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Januari 19, 2005, 10:09:17
edit2Rapporteer  
en ze hebben ook nog eens een heel ronde outline.
Zal dus wel heel losjes varen.
Beul
Gast
Antwoord #9 Januari 19, 2005, 11:53:59
edit2Rapporteer  
Yo Mathieu,

ik heb zelf de MONG niet, maar heb hem wel al een paar keer gevaren. Als je het board een keer wil proberen moet je even bellen met Natural-High, zij hebben er één liggen waar ik al een paar keer op gevaren heb. Even kijken, 06-12335667 is het nummer van Jörgen, bel hem op en dan kan je board zeker uitproberen. Het klopt idd wat je eerder zegt, in het begin vind je het board super niks maar na een uurtje leer je er op te varen en dan FUN!!!

En ampeter, met kleine vinnen en scherpe bereik je zeker niet het speelse wat een Takoon MONG heeft, ook hier zitten kleine vinnen onder, bij de andere boards blijft de rail scherp en weinig speels

Jappy

Berichten: 947
Antwoord #10 Januari 24, 2005, 22:55:25
edit2Rapporteer  
Maar anders wordt het even wachten, Olry komt vanzelf met een totaal nieuwe lijn boards voor F-one, maar wanneer, geen idee???

Ik ben benieuwd, heb nog een Wipika Olry liggen. Oud maar nog steeds top. 8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.