mijn rocker is minder geworden

zelfbouwer
Gast
Januari 30, 2005, 22:33:22
edit2Rapporteer  
Ik heb een triplex boardje gebouwd met 5 mm concaaf en 2.8 cm rocker . onder en bovenkant glasvezel 160 gr met epoxy gelamineerd . Nu is mijn rocker verminderd tot 1.4 cm . Heeft dit veel invloed op vaareigenschappen  ?. Concaaf is nog altijd 5 mm , lengte 130 en breedte 38 cm
D1is

Berichten: 376
Antwoord #1 Januari 30, 2005, 22:54:44
edit2Rapporteer  
het is niet zo erg. hoe platter hoe beter eigenlijk!!!!! zal je board beter planeren en hoogte lopen. maar wat wel een probleem kan worden is dat je naar voren zal vaak duiken omdat je board gewoon niet hoog genoeg aan de voorkant zit en in het water duikt als je niet oplet.

maar dat is natuurlijk allemaal niet zo erg, je kunt gewoon mee blijven kiten.

greeeetz
denis
zelfbouwer
Gast
Antwoord #2 Januari 30, 2005, 23:33:43
edit2Rapporteer  
bedankt voor snelle reactie. ik vaar meestal op vlak water ( oostvoorne ) dus zal wel niet zo'n probleem gaan worden hoop ik .dit was mijn eerste zelfbouw ik moet hem alleen nog lakken .
Rregturr
Gast
Antwoord #3 Januari 30, 2005, 23:38:49
edit2Rapporteer  
Tis weinig rocker maar moet zeker geen probleem zijn op Oostvoorne lijkt me  %@!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Januari 31, 2005, 12:00:32
edit2Rapporteer  
heeft zeker invloed op de vaareigenschappen.
Gewoon zorgen dat je je gewicht achter op het board houdt tijdens het varen.
Dan is er niks aan de hand.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 Januari 31, 2005, 18:02:37
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb je nu een super lichtwind boardje. Hoop dat dat de bedoeling was. Zal inderdaad wat sneller happen. Maar op vlak water ga je denk ik alleen maar genieten van zo'n snel planerend board. Misschien wel geluk bij een ongeluk.
zelfbouwer
Gast
Antwoord #6 Januari 31, 2005, 19:51:32
edit2Rapporteer  
Bedankt jongens , ik ben er nu weer gerust in , ik dacht dat het naar de vaantjes was. Tot op het water
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.