Rails van forex of giethars

b
Gast
Februari 04, 2005, 16:17:30
edit2Rapporteer  
Wat is het beste(en goedkoopste)materiaal om de rails van te maken,en waar is forex te krijgen in de buurt van rotterdam.
showerman
Gast
Antwoord #1 Februari 04, 2005, 17:18:55
edit2Rapporteer  
Aloha! %proost%

Tot nu toe heb ik zaken gedaan bij Rue 58, op de Loosduinseweg tegen over de Johan Maasbach (de La Reyweg). (Den Haag)
Daar verkopen zij platen hardgeschuimd PVC. (Forex) kleur wit.
Ja kan daar ook een strook laten afzagen. Kost minder.
Ik was voor een plaat van 120 bij 20 precies 14 Euri kwijt. Daar kan je zeker 3 boardjes van een rail mee voorzien.

Gr.

Showerman ???
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #2 Februari 09, 2005, 02:03:50
edit2Rapporteer  
Gewoon pure epoxy gebruiken. Giet het in een kunststofstrip die al de goede dikte heeft. Die strip koop je voor een paar euro bij de praxis. Haal de epoxy eruit als het nog een beetje rubberachtig is (ongeveer 8 tot 14 uur laten harden) en plak het met epoxy langs de rail. Je kan de rail ook dikker maken, dan schuur je gewoon de rest weg. Daarna gewoon de huid over de rail heen lamineren. Scherpe hoeken moet je even in het verstek zagen, maar als je de rail niet al te dusn maakt, kun je dat later ronder schuren. Je kan de rail ook nog een kleur geven door er kleurpasta doorheen te mengen. De pure epoxy wordt kijhard, maar toch redelijk flexibel en als je het schuim al mooi hebt geschuurt, wordt de rail superstrak.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Februari 10, 2005, 01:39:57
edit2Rapporteer  
waar haal je die kleurpaste, merk/winkel enz?
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #4 Februari 10, 2005, 13:12:20
edit2Rapporteer  
geen epoxy gebruiken!
tenzij je de rail gaat coaten, epoxy is uv gevoelig
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 Februari 10, 2005, 20:32:30
edit2Rapporteer  
Als je het zo als LOTB doet dan kun je het toch net zo goed tussen je formica gieten? Misschien wel in segmenten ,maar goed misschien scheelt dat werk.
D1is

Berichten: 376
Antwoord #6 Februari 11, 2005, 22:04:11
edit2Rapporteer  
ik heb mijn rails ook van hars gemaakt, heb het board nog niet af, dus ben benieuwd.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #7 Februari 21, 2005, 01:34:03
edit2Rapporteer  
Als je de epoxy tussen je formica giet, zou ik er glassbubbles doorheen mengen. Dan kun je het gewoon plamuren. Je moet dan nog wel de rail bijschuren/ schaven. Pure epoxy zonder glassbubbles is veel te dun. Dat blijft tijdens het uitharden niet op zijn plek.
Als je epoxy in een strip giet om het vervolgens na het uitharden om je board heen te lijmen, heb je meteen een strakke outline.

Epoxy is inderdaad UV gevoelig. Daarom moet je dus de rail wel coaten.

Kleurpasta kun je gewoon kopen bij hetzelfde adres waar je je epoxy koopt. Ik haal mijn materialen altijd bij Evecom in Oudega (bij Drachten). Polyservice zal het ook wel hebben denk ik.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #8 Maart 14, 2005, 22:53:20
edit2Rapporteer  
maar als je je rail nog wilt vrezen is de epoxy wel een tering karwij want daar is het echt veel te hard voor en het is ook veel zwaarder dan forex.

Maar dat je een mooie outline krijgt kan zeker kloppen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.