ontwerpvraagjes

windaddict
Gast
Februari 12, 2005, 20:52:17
edit2Rapporteer  
Enkele ontwerpvraagjes  Undecided
-Wat voor verschil is er tussen een board met een "afgeronde" neus/tip en een "rechte" neus/tip ?
-Wat voor verschil krijg je tussen een tip met bv een breedte van 23cm en 28 cm ?
-Als je concaaf in je board ontwerpt, moet je dan de vinnen ook iets naar binnen draaien of
 mogen die in rechte lijn evenwijdig op het board staan ?
-Maakt het véél uit of je met 1 cm verschil in breedte werkt, bv 120 x 37 ipv 120 x 38 ? Of is het verschil
 tussen 128 x 38 en 120 x 38 groter ? (ik heb namelijk een board van 128 x 38 dat super vaart en
 ik zou zonder de outline te veranderen naar 120 x 38 gaan bij volgend ontwerp. Hoop daarmee het boardje  langer door te varen).
-Wil er iemand een idee geven hoeveel epoxy je verwerkt in een board met bovenstaande afmetingen (formica
 2 maal glasvezel, kern, weer 2 maal glasvezel en weer formica).
Wie dit allemaal kan beantwoorden is een krak  8) @#$
thanks !
Fré

Berichten: 393
Antwoord #1 Februari 15, 2005, 12:07:01
edit2Rapporteer  
Oei... veel vragen...

* 1cm breedte-verschil zal meer uitmaken dan pakweg 8 cm lengteverschil.
Heeft volgens mij weinig zin om 't korter te gaan maken...
Neem 'm iets minder breed. Je zal er alleen minder rap mee weggeraken bij weinig wind.

* afgeronde tip is goed voor schoppy stuff... da's met recht iets minder waar.
* smalle tip = rondere outline... is beter in gofljes en gemakkelijker planeren.
* om en bij de 1,5 kg epoxy....
* concaaf en vinnen... recht is volgens mij even goed... maar naar't schijnt kan je je toeside vinnen wat schuiner zetten voor waveriden... nog niet geprobeerD.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Februari 15, 2005, 15:04:05
edit2Rapporteer  
als je je boardje langer door wil varen, dan moet je gewoon 128* 36 pakken.
Dat scheelt veel meer dan de lengte, omdat je hiel meer op rand staat en je dus harder kan edgen.
Hoe rechter de outline, hoe sneller het board aanplaneert en hoe korter je het houdt.
Als je dus lang wil varn moet je smaller maken.
windaddict
Gast
Antwoord #3 Februari 15, 2005, 23:55:48
edit2Rapporteer  
thanks guys ! %proost%
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.