Boardje Bouwen van Corecell ???

Rutger II

Berichten: 1864
Februari 18, 2005, 19:42:23
edit2Rapporteer  
Hallo,

ik wil een board gaan bouwen van corecell, boards bouwen van ocoumehout kan ik wel maar ik heb geen idee hoe ik met corecell te werk moet gaan....

kan iemand me ff opweg helpen ?

alvast bedankt  P)
AMP
Gast
Antwoord #1 Februari 18, 2005, 22:37:50
edit2Rapporteer  
Das dus ook mijn vraag. Ik wil ook een formica -corecell board gaan maken, maar weet niet hoe ik moet beginnen. Hoe groot moeten de 2 corecell lagen ten opzichte van elkaar zijn enz? En hoe zit het met die forex rail? Moet die gewoon iets van 2 cm. breed zijn? En dan je corecell kern gewoon rondom 2 cm smaller en korten maken?
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #2 Februari 18, 2005, 22:51:21
edit2Rapporteer  
Anders maak je ff een nieuw topic aan  Wink  :-*
AMP
Gast
Antwoord #3 Februari 18, 2005, 23:47:20
edit2Rapporteer  
Sorry, kvond het eigenlijk wel in deze topic passen...
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #4 Februari 19, 2005, 01:30:16
edit2Rapporteer  
corecell is in verschillende afmetingen te krijgen,14 mm wordt vaak gebruikt

je kunt twee lagen op elkaar lijmen d.m.v. glassbubbles en epoxy(vacuum) 1 dikkere laag coreceel kan ook(wordt 70 gr lichter)
forex 10 of 15 mm breed maken
vantevoren je corecell insmeren met epoxy en glassbubbles om de porieen dicht te krijgen, laten uitharden en daarna.. OPSCHUREN!!!!

vervolgens lamineer je de onderkant net zoals je occume, daarna je deck shapen, weer insmeren, schuren en je deck lamineren.

succes
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #5 Februari 19, 2005, 14:01:49
edit2Rapporteer  
Ampeter:
Wat moet ik met dat forex doen?

alvast bedankt
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #6 Februari 19, 2005, 15:40:38
edit2Rapporteer  
De forex gebruik je voor je rail. Komt tussen de formica lagen in. Je snijdt deze dus op maat en lijmt deze eerst tegen je corecell aan. Dit is een manier, maar er zijn er nog meer. Check ook eens:http://members.ams.chello.nl/mberk/index_bestanden/frame.htm of http://www.xs4all.nl/~ebb/kiteboard/html/handleiding/hl_start.html?page=aaa
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #7 Februari 19, 2005, 17:40:01
edit2Rapporteer  
Formica? Dat was ik niet van plan te gaan gebruiken..............
je kan toch ook gewoon 2 lagen coreceel op mekaar lijmen en dan glasvezel eroverheen of zit ik nu helemaal verkeerd?
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #8 Februari 19, 2005, 19:05:39
edit2Rapporteer  
yep! kan ook!
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #9 Februari 19, 2005, 21:09:04
edit2Rapporteer  
En moet ik dan wel forex gebruiken Peter ?
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #10 Februari 20, 2005, 12:03:47
edit2Rapporteer  
Ik ben geen Peter, maar nee dat hoeft niet. Je kunt een zogenaamde tucked rail maken. D.w.z. dat je het laminaat over de rail vouwt. Beschrijving op www.stuntkites.nl Bij Brams boards. Je kunt het ook op mijn manier doen. Eerst onderkant lamineren. Dan voordat je de bovenkant lamineert een rand van het schuim wegfrezen/snijden. Dan boven lamineren en zorgen dat het bovenlaminaat goed op onderlaminaat aansluit. Daarna de rail vullen met dikke pasta van epoxy en glass bubbles. Je kunt dan je rail zo dun en scherp maken als je zelf wilt. Mijn rail, zonder te overdrijven is maar twee milimeter dik en loopt toe tot de dikte van het schuim. Is ook niet kapot te krijgen. Hoop hier ooit nog eens een websitje van te maken maar wacht daar maar niet op. Moet dat nog onder de knie krijgen. Veel succes.
bsonders

Berichten: 22
Antwoord #11 Februari 20, 2005, 21:05:23
edit2Rapporteer  
Ik ben geen Peter, maar nee dat hoeft niet. Je kunt een zogenaamde tucked rail maken. D.w.z. dat je het laminaat over de rail vouwt. Beschrijving op www.stuntkites.nl Bij Brams boards. Je kunt het ook op mijn manier doen. Eerst onderkant lamineren. Dan voordat je de bovenkant lamineert een rand van het schuim wegfrezen/snijden. Dan boven lamineren en zorgen dat het bovenlaminaat goed op onderlaminaat aansluit. Daarna de rail vullen met dikke pasta van epoxy en glass bubbles. Je kunt dan je rail zo dun en scherp maken als je zelf wilt. Mijn rail, zonder te overdrijven is maar twee milimeter dik en loopt toe tot de dikte van het schuim. Is ook niet kapot te krijgen. Hoop hier ooit nog eens een websitje van te maken maar wacht daar maar niet op. Moet dat nog onder de knie krijgen. Veel succes.

Als je wil moet je dit toch even uitleggen alles aansluiten en daarna vullen dit snap ik niet helemaal.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #12 Februari 20, 2005, 23:20:56
edit2Rapporteer  
Hmm, ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Een beetje anders dan maar.
Als je dus zoals boven beschreven de onderkant van het schuim gelamineerd hebt dan frees je een reep schuim langs de rand weg. Niet het laminaat, alleen het schuim(corecell). Je houdt dus een rand over met alleen je laminaat. Als je dan na het shapen van het schuim van je bovendek gaat lamineren dan zorg je er dus voor dat je bovenlaminaat niet alleen op je schuim vast komt te zitten maar ook op dat kale laagje laminaat komt. Zo wordt het board veel sterker.
Je krijgt dan een dubbeldik laminaat. De dikte van 2 corecell platen is 1.4 cm. De dikte van Je laminaat misschien 2mm. Dus waar geen schuim meer zit omdat je het weggefreesd hebt is dus een stuk dunner dan waar nog wel schuim zit. Dat verschil moet je dus opvullen anders ziet het er niet uit en is misschien niet sterk genoeg.
Pfff wat een verhaal. Als je nog niet begrijpt kan ik het echt niet uitleggen zonder tekening of foto. Dan moet je daar maar even op wachten. Let wel dit is mijn eigen manier en vergt wel wat werk maar is wel beresterk en dat rijmt.
bsonders

Berichten: 22
Antwoord #13 Februari 21, 2005, 13:52:21
edit2Rapporteer  
Ik geloof dat ik hem snap bedankt
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #14 Maart 14, 2005, 22:47:23
edit2Rapporteer  
Ruger je kan ook doen wat ik heb gedaan:

J belt naar brunotti boards en vraagt of je een keer mag komen kijken hoe ze de custom boards bouwen of verzin een smoeje van ik snap een paar dingen niet maar goed ga er naar toe en ze leggen je alles uit van stap 0 tot de laatste behalve een paar beroeps geheimpjes.

Shape room is Schokkerweg in scheveningen dit is en klein steegje wat je inmoet en dan zie je vanzelf hun kantoor en die weten wel waar je moet zijn.

Succes man
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.