Probleem, help!!!!

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Februari 21, 2005, 17:09:43
edit2Rapporteer  
Helaas is het lamineren niet op alle plaatsen goed gelukt  Sad. Op 1 punt heeft de formica losgelaten van het board. Is hier een goeie oplossing voor?? Ik zat zelf te denken om constructielijm ertussen te spuiten. Deze lijm schuimt tijdens het uitharden zodat alle ruimtes gevuld worden. Is dit een goed plan??

Grtz,
Mitchel

[verwijderd door de admin]
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #1 Februari 21, 2005, 17:55:07
edit2Rapporteer  
Volgens mij is kaal halen en opnieuw doen het beste. Als je wilt proberen te plakken kun je dit het beste met epoxy met glass bubbles doen. Dit kun je natuurlijk eerst proberen. Als dat niet lukt kun je altijd nog opnieuw beginnen. Balen joh. Ik had het laatst met mijn vacuumpomp die kapot ging halverweg het uitharden. Even pauze gehouden en ga nu weer opnieuw beginnen.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 Februari 21, 2005, 18:31:23
edit2Rapporteer  
ik denk toch dat mijn stofzuiger niet krachtig genoeg is. Inderdaad balen. Nou ja, nu eerst maar eens met glasbubbles proberen dan. hoe moet ik het strippen?? de formica zit namelijk wel muurvast op het corecell.

grtz,
Mitchel
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #3 Februari 21, 2005, 18:37:30
edit2Rapporteer  
Heb je je forex wel opgeschuurd? als je dit niet doet kan je alles er ook zo af pellen!!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #4 Februari 21, 2005, 19:04:33
edit2Rapporteer  
ja zeer grof zelfs. misschien niet genoeg ontvet??
showerman
Gast
Antwoord #5 Februari 21, 2005, 20:14:08
edit2Rapporteer  
Mitchel,

Ik heb dit probleem nooit aan de hand gehad, maar mogelijk is dit een suggestie:
1: Eerst voor het lamineren de formica goed ontvetten.
2: Voordat je de corecell op het formica plakt moet je de corecell ongeveer een uur van te voren insmeren met epoxy gemengd met glasbubbels. (helft glas en de andere helft epoxy)
3: vervolgens 2 lagen glasweefsel op het formica lamineren en zorg en in ieder geval voor dat het geheel doorschijnend wordt zonder luchtbellen. (gebruik zo'n speciale roller met een soort van ronde tanden).
4: Vervolgens is je corecell lekker plakkerig geworden en druk je deze goed op het formica.
5: Het geheel in de vacuumzak en 6 uur zuigen en wachten.
6: Dit gedeelte is klaar en kan niet meer losgaan! .^
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #6 Februari 21, 2005, 21:44:57
edit2Rapporteer  
met de corecell heb in geen problemen. Alleen de forex laat op 2 plakken las. Heel vervelend want ik heb het grof geschuurd, en daarna afgenomen.
windaddict
Gast
Antwoord #7 Februari 21, 2005, 22:42:58
edit2Rapporteer  
waarmee ontvetten jullie dan formica ?
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #8 Februari 22, 2005, 00:22:49
edit2Rapporteer  
Beste mensen, ik snap niet dat jullie die dure formica met dure hars op de kern willen lijmen. Gebruik toch gewoon constructielijm D4 met vullend vermogen. Ik heb in het verleden al de meest uiteenlopende dingen mee gelijmd en Damn wat is die troep ongelofelijk sterk.

Goed lijm gebruiken en met een spateltje tot een dun egaal vlak uitsmeren. Formica der op en goed klemmen, persen of met vacuum als je dat wil en je formica krijg je nooit meer van je kern af.

Epoxy is trouwens voornamelijk geschikt voor poreuze of half-poreuze materialen. Formica is niet bepaald poreus.

Succes .^
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Februari 22, 2005, 10:06:59
edit2Rapporteer  
He ikke,

Good point!! .^

Ik ben ook al een tijdje aan het nadenken om PU D4-lijm te gebruiken.

Maar kan je deze lijm wel gebruiken onder vacuum? Is de 2e component van PU-D4 (om uit te harden) lucht? Undecided

Grtzz,

LB
Harm

Berichten: 865
Antwoord #10 Februari 22, 2005, 12:38:47
edit2Rapporteer  
Injectienaald pakken en pure epoxy er tussen spuiten, draana formica op kern spannen met tape.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Februari 22, 2005, 13:23:02
edit2Rapporteer  
ik zou toch echt alles eraf halen en opnieuw doen, anders wordt het nooit zo stevig
skyrider 138
Gast
Antwoord #12 Februari 22, 2005, 15:56:49
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je met PU lijm misschien wel een redelijke hechting krijgt aan het weefsel dat je op het corecelll gelamineerd hebt, echter denk ik dat 99 % van degenen die bouwen met formica dit gebruiken vanwege het gemak, een dek wordt gelijk met forex, schuim en epoxy met weefsel en formica in de vacuum mal gepropt... Dat het HPL af en toe loslaat of losspringt en waarschijnlijk rond de 150 gram per kant extra gewicht in de weegschaal legt lijkt men te vergeten, formica voegt niets toe, misschien een krasvast strakke onderkant die je een uur of wat afwerking bespaart maar daar houdt het voordeel op denk ik.. Denk dat het met PU lijm na het lamineren van corecell het geheel alleen nog maar meer onnodig zwaar maakt...
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #13 Februari 22, 2005, 16:17:52
edit2Rapporteer  
@ LeonB,

Over good point gesproken. Nu maak jij weer een good point .^

Of het zal werken onder vacuum kan ik je geen antwoord op geven. Dus, eerst de glasvezelmatten onder vacuum aanbrengen en als die klaar zijn de formica aanbrengen met D4 constructie lijm en gewicht
aanbrengen of met lijmklemmen persen.

Die formica zit echt wel vast met D4 lijm

Greetz .^
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #14 Februari 22, 2005, 19:17:05
edit2Rapporteer  
Dus volgens jou kan je het beste eerst de glasvezelmatten op de kern lamineren en vervolgens na uitharden de formica er op plakken met constructielijm??
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #15 Februari 24, 2005, 02:02:01
edit2Rapporteer  
glasvezel en lijm?
ik denk niet dat je dan dezelfde sterke constructie krijgt!
waarom geen epoxy?
Elroy

Berichten: 20
Antwoord #16 Februari 24, 2005, 19:32:38
edit2Rapporteer  
waarom zou je formica gebruiken, als ze carbon hebben uitgevonden? Als je onderkant aflakt met G4 (polyurethaanlak) wordt hij ook krasvast!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.